Mavi kod neye yararmavi kod kimleri kapsar,mavi kod Proseduru,Mavi Kod Sistemi
imagesmavikodnedirmavikoduygulamasi5aff1971ef104
MAVİ KOD NEDİR?
Kod Sistemleri genel olarak, sağlık kurumlarında, acil uzman mudahalesi gerektiren olaylarda uzmanlarınızın hızlı mudahalelerine imkan veren erken diğer adlarıyla acil uyarı, acil cağrı ve yonlendirme sistemleridir Bu sistemlerin ana amacı, olay anında kısa surede yapılması gerekenler icin ortak bir kurum anlayışı sağlamaktır
Mavi Kod Sistemi, bir hastanın ya da kurum personelinin solunumsal veya kardiyak arresti durumunda, eldeki cok kısıtlı zamanı hastaya en hızlı ve verimli resusitasyonu sağlamayı amaclar En başarılı mavi kod resusitasyon sonucları icin kullanacağınız uyarı sistemi teknolojisi kadar, mavi kod sorumlularınız, prosedurunuz, kullanılacak ekipmanınız ve tum personelinizin eğitimi ve bilgilendirilmesi de onemlidir
TC Sağlık Bakanlığı Performans ve Kalite Daire Başkanlığının yayınladığı Hizmet Kalite Rehberinde hastanenizin mavi kod cozumu icin su noktaların dikkate alınması gerektiği belirtiliyor:
Mavi Kod Proseduru, kalite birimi tarafından hastane yapısına gore ve tercih edilen mavi kod sistemine gore hazırlanmalıdır
Mavi Kod Ekibi, hastanede Kardiyo Pulmaner Resusitasyon (CPR) konusunda deneyimli ve eğitimli uzman hekim ve hemşirelerden oluşur Mavi Kod ekibi, Anestezi uzmanı, Kardiyolog uzmanı (veya dahiliye uzmanı) ve acil servis hemşiresinden oluşabilir
Acil Mudahale Ekipmanını iceren acil mudahale arabalarının doğru ve hızlı ulaşılabilir noktalarda olması gerekir
Mavi Kod Sistemi (olay kayıtları ve performans raporlamalarına sahip) sistemin kalbini oluşturur
Secilecek olan sistem genel anlayışı sağlar ve prosedure yon verir Mavi Kod Sistemi kararı icin:
Mavi Kod Durumu Başlatma Yontemi olarak Hastanenin Dahili Telefon Sisteminde, Alo Ambulans 112 servisi gibi hastane dahilinde bir mavi kod Dahili telefon numarası belirlenir Mavi kod durumu oluştuğunda bu telefon numarası cevrilerek durum başlatılır
Mavi Kod Ekibine Mesaj İşletim Yontemi olarak:
Pager Sistemi : Mavi kod ekibi elemanlarında bulunan cep telefonunun yarısı buyukluğundeki cihazlara, durum sonrasındaki 5 saniye icinde iletilen SMS benzeri mesajlar ile acil durum yonlendirmesi yapılır
Vakaya mudahale eden her bir personele ve pagera ayrı birer cağrı sonlandırma kodu gelir Kendi kodunu girmeyen personelin cağrısı acık kalır
Yazılım Kayıt ve Raporlamaları'nda ise:
* Her bir mavi kod durumunun zaman, olay yeri ve yonlendirme bilgileri kayıt altına alınmaktadır
* Tum mesajlar sorumlulukların tespiti icin kayıt altına alınmaktadır
* Kalite iyileştirmesi amacı ile tatbikatlarda ve kullanımda mudahale sureleri ve mavi kod durumu mudahalelerini iceren bildirim formları bulunmaktadır
* Ceşitli performans raporlamaları yapılabilmektedir
* Acil Uyarı sisteminde bir kod oluşması durumunda hastane başhekimine veya yonlendireceği bir dahili veya harici telefona, cep telefonuna hastanede Mavi veya diğer kodların oluştuğuna dair sesli uyarı gonderilir
* Hastane yonetiminin talep ettiği bir eposta adresine gunluk, haftalık ve aylık eposta gonderilir
* Tum raporlar intranet ve internetten grafiksel ve istatiksel olarak alınabilir, yazdırılabilir
imagesmavikodnedirmavikoduygulamasi5aff1971ef104
MAVİ KOD NEDİR?
Kod Sistemleri genel olarak, sağlık kurumlarında, acil uzman mudahalesi gerektiren olaylarda uzmanlarınızın hızlı mudahalelerine imkan veren erken diğer adlarıyla acil uyarı, acil cağrı ve yonlendirme sistemleridir Bu sistemlerin ana amacı, olay anında kısa surede yapılması gerekenler icin ortak bir kurum anlayışı sağlamaktır
Mavi Kod Sistemi, bir hastanın ya da kurum personelinin solunumsal veya kardiyak arresti durumunda, eldeki cok kısıtlı zamanı hastaya en hızlı ve verimli resusitasyonu sağlamayı amaclar En başarılı mavi kod resusitasyon sonucları icin kullanacağınız uyarı sistemi teknolojisi kadar, mavi kod sorumlularınız, prosedurunuz, kullanılacak ekipmanınız ve tum personelinizin eğitimi ve bilgilendirilmesi de onemlidir
TC Sağlık Bakanlığı Performans ve Kalite Daire Başkanlığının yayınladığı Hizmet Kalite Rehberinde hastanenizin mavi kod cozumu icin su noktaların dikkate alınması gerektiği belirtiliyor:
Mavi Kod Proseduru, kalite birimi tarafından hastane yapısına gore ve tercih edilen mavi kod sistemine gore hazırlanmalıdır
Mavi Kod Ekibi, hastanede Kardiyo Pulmaner Resusitasyon (CPR) konusunda deneyimli ve eğitimli uzman hekim ve hemşirelerden oluşur Mavi Kod ekibi, Anestezi uzmanı, Kardiyolog uzmanı (veya dahiliye uzmanı) ve acil servis hemşiresinden oluşabilir
Acil Mudahale Ekipmanını iceren acil mudahale arabalarının doğru ve hızlı ulaşılabilir noktalarda olması gerekir
Mavi Kod Sistemi (olay kayıtları ve performans raporlamalarına sahip) sistemin kalbini oluşturur
Secilecek olan sistem genel anlayışı sağlar ve prosedure yon verir Mavi Kod Sistemi kararı icin:
Mavi Kod Durumu Başlatma Yontemi olarak Hastanenin Dahili Telefon Sisteminde, Alo Ambulans 112 servisi gibi hastane dahilinde bir mavi kod Dahili telefon numarası belirlenir Mavi kod durumu oluştuğunda bu telefon numarası cevrilerek durum başlatılır
Mavi Kod Ekibine Mesaj İşletim Yontemi olarak:
Pager Sistemi : Mavi kod ekibi elemanlarında bulunan cep telefonunun yarısı buyukluğundeki cihazlara, durum sonrasındaki 5 saniye icinde iletilen SMS benzeri mesajlar ile acil durum yonlendirmesi yapılır
Vakaya mudahale eden her bir personele ve pagera ayrı birer cağrı sonlandırma kodu gelir Kendi kodunu girmeyen personelin cağrısı acık kalır
Yazılım Kayıt ve Raporlamaları'nda ise:
* Her bir mavi kod durumunun zaman, olay yeri ve yonlendirme bilgileri kayıt altına alınmaktadır
* Tum mesajlar sorumlulukların tespiti icin kayıt altına alınmaktadır
* Kalite iyileştirmesi amacı ile tatbikatlarda ve kullanımda mudahale sureleri ve mavi kod durumu mudahalelerini iceren bildirim formları bulunmaktadır
* Ceşitli performans raporlamaları yapılabilmektedir
* Acil Uyarı sisteminde bir kod oluşması durumunda hastane başhekimine veya yonlendireceği bir dahili veya harici telefona, cep telefonuna hastanede Mavi veya diğer kodların oluştuğuna dair sesli uyarı gonderilir
* Hastane yonetiminin talep ettiği bir eposta adresine gunluk, haftalık ve aylık eposta gonderilir
* Tum raporlar intranet ve internetten grafiksel ve istatiksel olarak alınabilir, yazdırılabilir