iltasyazilim
FD Üye
Mavi kod neye yararmavi kod kimleri kapsar,mavi kod Prosedürü,Mavi Kod Sistemi
MAVİ KOD NEDİR?
Kod Sistemleri genellikle, sağlık durumu kurumlarında, ivedi bilirkişi müdahalesi gerektiren olaylarda uzmanlarınızın süratli müdahalelerine imkan veren erken diğer adlarıyla acil dikkat, acele çağrı ve yön belirleme sistemleridir Bu sistemlerin ana amacı, durum hemen kısa sürede yapılması gerekenler için karşılıklı bir kurum anlayışı sağlamaktır
Mavi Kod Sistemi, bir hastanın veya kurum personelinin solunumsal veya kardiyak arresti durumunda, eldeki fazla kısıtlı zamanı hastaya en süratli ve bereketli resüsitasyonu sağlamayı amaçlar En başarılı mavi kod resüsitasyon sonuçları için kullanacağınız dikkat sistemi teknolojisi kadar, mavi kod sorumlularınız, prosedürünüz, kullanılacak ekipmanınız ve bütün personelinizin eğitimi ve bilgilendirilmesi de önemlidir
TC Sağlık Durumu Bakanlığı Performans ve Kalite Daire Başkanlığının yayınladığı Hizmet Kalite Rehberinde hastanenizin mavi kod çözümü için su noktaların dikkate alınması gerektiği belirtiliyor:
Mavi Kod Prosedürü, kalite birimi göre hastane yapısına kadar ve seçim edilen mavi kod sistemine kadar hazırlanmalıdır
Mavi Kod Ekibi, hastanede Kardiyo Pulmaner Resüsitasyon (CPR) konusunda deneyimli ve eğitimli uzman hekim ve hemşirelerden oluşur Mavi Kod ekibi, Uyuşma uzmanı, Kardiyolog uzmanı (ya da dahiliye uzmanı) ve acil servis hemşiresinden oluşabilir
Acele Müdahale Ekipmanını içeren acil müdahale arabalarının dürüst ve süratli ulaşılabilir noktalarda olması gerekir
Mavi Kod Sistemi (olay kayıtları ve performans raporlamalarına sahip) sistemin kalbini oluşturur
Seçilecek olan sistem genel anlayışı sağlar ve prosedüre istikamet verir Mavi Kod Sistemi kararı için:
Mavi Kod Durumu Başlatma Yöntemi olarak Hastanenin Dahili Telefon Sisteminde, Alo Ambulans 112 servisi gibi hastane kapsamında bir mavi kod Dahili telefon numarası belirlenir Mavi kod durumu oluştuğunda bu telefon numarası çevrilerek şart başlatılır
Mavi Kod Ekibine Mesaj İşletim Yöntemi olarak:
Pager Sistemi : Mavi kod ekibi elemanlarında yer alan cep telefonunun yarısı büyüklüğündeki cihazlara, durum sonrasındaki 5 saniye içinde iletilen SMS sözde mesajlar ile acil koşul yönlendirmesi yapılır
Vakaya müdahale eden her bir personele ve pagera bambaşka birer çağrı sonlandırma kodu gelir Kendi kodunu girmeyen personelin çağrısı açık kalır
Yazılım Kayıt ve Raporlamaları'nda ise:
* Her bir mavi kod durumunun vakit, durum yeri ve yön belirleme bilgileri tescil altına alınmaktadır
* Tüm mesajlar sorumlulukların tespiti için kayıt altına alınmaktadır
* Kalite iyileştirmesi amacı ile tatbikatlarda ve kullanımda müdahale süreleri ve mavi kod durumu müdahalelerini taşıyan bildirim formları bulunmaktadır
* Çeşitli performans raporlamaları yapılabilmektedir
* Acil Uyarı sisteminde bir kod oluşması durumunda hastane başhekimine ya da yönlendireceği bir dahili veya harici telefona, cep telefonuna hastanede Mavi ya da diğer kodların oluştuğuna dair sesli dikkat gönderilir
* Hastane yönetiminin istek ettiği bir eposta adresine günlük, haftalık ve aylık eposta gönderilir
* Tüm raporlar intranet ve internetten grafiksel ve istatiksel olarak alınabilir, yazdırılabilir *
MAVİ KOD NEDİR?
Kod Sistemleri genellikle, sağlık durumu kurumlarında, ivedi bilirkişi müdahalesi gerektiren olaylarda uzmanlarınızın süratli müdahalelerine imkan veren erken diğer adlarıyla acil dikkat, acele çağrı ve yön belirleme sistemleridir Bu sistemlerin ana amacı, durum hemen kısa sürede yapılması gerekenler için karşılıklı bir kurum anlayışı sağlamaktır
Mavi Kod Sistemi, bir hastanın veya kurum personelinin solunumsal veya kardiyak arresti durumunda, eldeki fazla kısıtlı zamanı hastaya en süratli ve bereketli resüsitasyonu sağlamayı amaçlar En başarılı mavi kod resüsitasyon sonuçları için kullanacağınız dikkat sistemi teknolojisi kadar, mavi kod sorumlularınız, prosedürünüz, kullanılacak ekipmanınız ve bütün personelinizin eğitimi ve bilgilendirilmesi de önemlidir
TC Sağlık Durumu Bakanlığı Performans ve Kalite Daire Başkanlığının yayınladığı Hizmet Kalite Rehberinde hastanenizin mavi kod çözümü için su noktaların dikkate alınması gerektiği belirtiliyor:
Mavi Kod Prosedürü, kalite birimi göre hastane yapısına kadar ve seçim edilen mavi kod sistemine kadar hazırlanmalıdır
Mavi Kod Ekibi, hastanede Kardiyo Pulmaner Resüsitasyon (CPR) konusunda deneyimli ve eğitimli uzman hekim ve hemşirelerden oluşur Mavi Kod ekibi, Uyuşma uzmanı, Kardiyolog uzmanı (ya da dahiliye uzmanı) ve acil servis hemşiresinden oluşabilir
Acele Müdahale Ekipmanını içeren acil müdahale arabalarının dürüst ve süratli ulaşılabilir noktalarda olması gerekir
Mavi Kod Sistemi (olay kayıtları ve performans raporlamalarına sahip) sistemin kalbini oluşturur
Seçilecek olan sistem genel anlayışı sağlar ve prosedüre istikamet verir Mavi Kod Sistemi kararı için:
Mavi Kod Durumu Başlatma Yöntemi olarak Hastanenin Dahili Telefon Sisteminde, Alo Ambulans 112 servisi gibi hastane kapsamında bir mavi kod Dahili telefon numarası belirlenir Mavi kod durumu oluştuğunda bu telefon numarası çevrilerek şart başlatılır
Mavi Kod Ekibine Mesaj İşletim Yöntemi olarak:
Pager Sistemi : Mavi kod ekibi elemanlarında yer alan cep telefonunun yarısı büyüklüğündeki cihazlara, durum sonrasındaki 5 saniye içinde iletilen SMS sözde mesajlar ile acil koşul yönlendirmesi yapılır
Vakaya müdahale eden her bir personele ve pagera bambaşka birer çağrı sonlandırma kodu gelir Kendi kodunu girmeyen personelin çağrısı açık kalır
Yazılım Kayıt ve Raporlamaları'nda ise:
* Her bir mavi kod durumunun vakit, durum yeri ve yön belirleme bilgileri tescil altına alınmaktadır
* Tüm mesajlar sorumlulukların tespiti için kayıt altına alınmaktadır
* Kalite iyileştirmesi amacı ile tatbikatlarda ve kullanımda müdahale süreleri ve mavi kod durumu müdahalelerini taşıyan bildirim formları bulunmaktadır
* Çeşitli performans raporlamaları yapılabilmektedir
* Acil Uyarı sisteminde bir kod oluşması durumunda hastane başhekimine ya da yönlendireceği bir dahili veya harici telefona, cep telefonuna hastanede Mavi ya da diğer kodların oluştuğuna dair sesli dikkat gönderilir
* Hastane yönetiminin istek ettiği bir eposta adresine günlük, haftalık ve aylık eposta gönderilir
* Tüm raporlar intranet ve internetten grafiksel ve istatiksel olarak alınabilir, yazdırılabilir *