Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Mikroçip Krizinin Otomotiv Endüstrisine Maliyeti Açıklandı

Mikroçip Krizinin Otomotiv Endüstrisine Maliyeti Açıklandı
0
60

morfeus

FD Üye
Katılım
Kas 12, 2021
Mesajlar
2
Etkileşim
4
Puan
38
Yaş
46
Konum
Rusya
F-D Coin
106
mikrocip-krizinin-otomotiv-endustrisine-maliyeti-aciklandi-110-milyar-dolar-1626079951.jpg

Otomotiv Sanayii Derneği (OSD) Yönetim Kurulu Başkanı Haydar Yenigün, gündeme ilişkin açıklamalarda bulundu. Yenigün tarafından yapılan açıklamalarda, Türkiye'deki otomotiv üretim sektörünün toparlanmaya başladığı, 2021 yılının verilerinin iyi gittiği, dünyayı etkisi altına alan mikroçip üretim krizinin ne yazık ki bir süre daha devam edeceği ifade edildi.

Haydar Yenigün tarafından yapılan açıklamalara göre Türkiye'deki araç üretimi, 2021 yılının ilk 6 ayında 669 bin 409 adet olarak kayıtlara geçti. Sektördeki büyümenin en azından 3-4 yıl daha devam edeceğini belirten OSD yönetim kurulu başkanı, bunun Türkiye ekonomisi için olumlu olduğunu söylüyor. Ancak sürecin daha da iyileşmesi için mikroçip krizinin bir an önce iyileşmesi gerekiyor.

Mikroçip krizi nedeniyle üretilemeyen araç sayısı 4,9 milyon


42c167db685a9b22bf006eb82d82e8c579f4c043.jpeg

Haydar Yenigün, uluslararası çapta rapor hazırlayan şirketlerden aldıkları verileri de paylaştı. Bu verilerin pek de iç açıcı olmadığını ifade eden Yenigün, krizin kısa ve orta vadede süreceğini belirtti. Hazırlanan raporlara göre mikroçip krizi nedeniyle yalnızca bu yıl üretilemeyen araç sayısının 4 milyon 940 bin civarında olduğunu söyleyen Haydar Yenigün, krizin dünya otomotiv endüstrisine maliyetinin 110 milyar dolar olduğunu açıkladı. Kriz devam ettikçe, maliyet daha da derinleşecek.

Otomotiv Sanayii Derneği (OSD) Yönetim Kurulu Başkanı Yenigün'e göre Türkiye'nin önemli bir sorunu daha var. Avrupa'nın bir süredir konuştuğu karbonsuz üretim meselesinin Türkiye'de hala gündem olmadığını belirten Yenigün, bu konuyla ilgili olarak bir an önce harekete geçilmesi gerektiğini söylüyor. Zira açıklamalara göre Avrupa, üretim sırasında sıfır karbonu sağlayamayan işletmelerle iş yapmayı kesecek ve bu da Türkiye'deki otomotiv endüstrisini sarsacak.


 

Similar threads

Türkiye’nin otomotiv üretimine dair yayımlanan son verilere göre üretim, 2021 yılında %2 azalarak 1 milyon 276 bin 140 adete düştü. Üretimin düştüğü dönemde ihracat da aynı oranda (%2) artarak 937 bin 5 adet olarak gerçekleşti ve dolar bazında %15 artış yaşayarak 30 milyar dolar sınırına...
Cevaplar
0
Görüntüleme
93
Otomotiv Sanayii Derneği (OSD) Yönetim Kurulu Başkanı Haydar Yenigün, "Kredi faizlerinin düşmesi otomotiv pazarında ciddi bir hareketlilik sağlayacak. Bu aslında biraz geç kalınmış bir destek ama önemli de bir adım." ifadelerini kullandı. Yenigün yaptığı yazılı açıklamada, Ziraat Bankası...
Cevaplar
0
Görüntüleme
85
Otomotiv Sanayii Derneği (OSD) Yönetim Kurulu Başkanı Haydar Yenigün, "Devletimizle yapacağımız görüşmelerde iç pazarın canlandırılması için kısa ve uzun vadede yeni destekler verilmesi gerektiği konusuna vurgu yapmaya devam edeceğiz." ifadesini kullandı. Yenigün, yaptığı yazılı açıklamada...
Cevaplar
0
Görüntüleme
48
Enflasyon, dolar kuru ve hammadde maliyetlerindeki artış, çip krizi gibi nedenlerle fiyatları katlanarak artan otomobillere vatandaşın da enflasyondan azalan alım gücü yüzünden rağbet azaldı.  Otomobil artık yatırımcıların radarına girdi.   Araç fiyatları katlanarak artıyor Otomotiv...
Cevaplar
0
Görüntüleme
28
Otomotiv Sanayii Derneği (OSD) Yönetim Kurulu Başkanı Haydar Yenigün, "2018 yılı ve 2019 yılı olarak baktığımız zaman bulunmamız gereken yerden çok uzağız. Ama yine de olumlu bakıyoruz resme. Yılın bitmesine 2 hafta kaldı. Bu 2 hafta içinde büyük bir değişiklik olmayacak, dolayısıyla yılı 500...
Cevaplar
0
Görüntüleme
50
858,500Konular
982,380Mesajlar
32,974Kullanıcılar
Üst Alt