nicebayan
FD Üye
- Katılım
- Ara 24, 2016
- Mesajlar
- 94,678
- Etkileşim
- 2
- Puan
- 38
- Yaş
- 36
- Web sitesi
- nicebayan.com
- F-D Coin
- 90
Insanlar zeki telefonlarını seviyor Sokakta ya da bir alışveriş merkezinde yürüyorsanız, bir kahve dükkanında ya da havaalanında oturuyorsanız, etrafınızdaki insanların yarısı cep telefonlarına bakıyor olacaktır Türkiye ’de zeki telefonların sayısı harika bir şekilde artıyor Bilhassa Android tabanlı mobil telefonlar fiyatlarından ve özelliklerinden ötürü koskocoman talep görüyor
Pew Internet Project raporuna tarafından Amerikalı yetişkinlerin %83 ’ü bir cep telefonuna sahip ve %42 ’si Blackberry, iPhone ya da sözde bir telefon kullanıyor Türkiye ’deki cep telefonu kullanıcısı sayısı, nüfusun %922 ’si gibi şahane bir orandadır Akıllı telefon kullananların %87 ’nin cihazlarından internete ya da epostalarına baktığını gösteriyor Zeki telefon kullanıcılarının 23 ü bunu jurnal olarak yapıyor Bunun üzerine evlerde aralıksız internet ağı nasıl her zaman açıksa mobil bağlantılar da her lahza mevcut durumdadır
Günümüz uygulama kullanabilen tüketicileri, hareket halindeyken işletme bilgilerinin eksik ve öz bir şekilde okumaya hazırlanmış olmasını istiyorlar Internet ’e erişebilen mobil cihazların patlaması bir uçtan bir uca siz ve müşterileriniz hareket halinde irtibat kurabilirsiniz Bu yazımızda tip etkileşimini destekleyen altı mobil pazarlama yolundan bahsedeceğiz:
1 Epostalarınızı Mobil Dostu Yapın
Eskiden mobil cihazlarda okunabilen eposta pazarlaması iletmek ihtiyari olsa da günümüzde bu bir gerekliliktir Mesaj başlığını kısa tutun ve markanızın adını, fırsatı ve çağrıyı mesajın üstteki kısımlarında belirtin Eposta tasarımınızı yazı açısından basit ve hafif tutun ve şirketinizin web sitesine veya Facebook sayfasına bir link sunun ama okuyucu daha pozitif data sahibi olabilsin
2 Mobil Kullanıcılara İstediklerini Verin
Hubspot ’a kadar ABD zeki telefon kullanıcılarının %40 ’ı bir mağazada alışveriş yaparken fiyatları telefonlarıyla karşılaştırıyor Türkiye ’de bu oran inanın fazla daha fazla! Sitenizi mobil kullanıcılar için optimize etmezseniz, satış fırsatlarını kaçırabilirsiniz En çok aranan bilgiler (şirket alıştırma saatleri, yeri ve tasvir) ve popüler özellikler kullanıcıların kolaylıkla bulabileceği önde ve ortada olmalıdır Eğer mobil kullanıcılar satın alırken aradıkları bilgiyi bulamazlarsa bir yerlere tıklarlar ve kaybolurlar Büyük ihtimalle de işlerini diğer yerde hallederler
3 Seri Cevap Kodları ve Kısa Mesajla Listelere Ziyafet Edin
Perakende kuruluşunuza giren müşteriler büyük ihtimalle cep telefonlarını yanlarında taşıyor olacaklardır Irtibat listenizi müşterilere kısa mesaj veya eposta ile, veya QR kodu okuyarak eğlence ederek genişletin Kasanızın yanında bir göze çarpan koyarak az önce alışveriş deneyimi tazeyken bu hareketi destekleyin
Kısa mesaj veya QR kod ile tescil olan kullanıcılara özel için indirim kuponu ya da özel fırsatlar sunmak zekice bir fikirdir aynı zamanda iletişim listenizi oluştururken yazılmış bir formdaki el yazısını çözüp, manuel olarak girmekten de kurtulacaksınız
4 Hayran Kitlenizi Oluşturun
Sosyal olarak aktif olan kullanıcılarınızın zeki telefonlarında Twitter ya da Facebook uygulamaları yüklü olacaktır sosyal ağ dünyasında sizinle iletişime geçmelerini öneren bir tabela ya da poster ile ağınızı genişletebilir ve yeni takipçiler kazanarak şirketinizin görünürlüğünü arttırabilirsiniz Şahısların sizi takip etmeleri için iyi ve eğlenceli içerik sunmanız çok önemlidir
5 Yer Tabanlı Hizmetleri Kullanın
Eğer elle tutulur ve gözle görülür bir işletme yönetiyorsanız veya bir etkinliğe konut sahibi olacaksanız, Foursquare ya da Gowalla gibi yer tabanı (GPS kullanan) hizmetlerle müşterilerinizin “checkin yapmalarını teşvik edin Bu, müşterilerinizin sizi ne çoğunlukla ziyaret ettikleri hakkında veri verecektir Hem işletmeniz hakkında başkalarıyla bilgi ve ipucu paylaşımında bulunmalarına da müsade verir Checkin ’e özel fırsatlar vermek, bu müşterilere yapılabilecek en akıllı pazarlama tekniklerinden biridir
6 Hareket Halindekileri Değerleme Yapmaya Özendirme Edin
Hala işletmenizin içindeyken müşterilerin deneyimleri hakkında düşüncelerini paylaşmalarını özendirme edin “Nasılız? Bizi bilgilendirin yazan bir tabela koyun Hatta Google Places, Mekanistnet ya da TripAdvisor gibi işletmeniz hakkında değer biçme yapabilecekleri sitelere yönlendirin Şirketinizin Twitter ’ını da yazmayı unutmayın fakat müşterileriniz değerlendirmelere ekleyebilsin ve şirketinizi peşine düşüp takip edebilsinler Şirketiniz hakkında yazılan bu değerlendirmeleri göz önünde bulundurduğunuzdan belirlenmiş olun
Yerden bağımsız olarak müşterilerin ve işletmelerin yan halde olmalarını sağlayan böylece fazla yeni mobil teknoloji açığa çıkıyor Unutmayın: Bütün bu cihazlar ve uygulamalar pazarlamanıza katkı sağlayabilir fakat hepsi de ilgi alanınızda olmamalıdır Kim olduğunuzu ve müşterilerinizin nerede olduğunu iyi bilin daha sonra ürünleri onlara pazarlayın Mobil stratejiler, pazarlama paketinizin onlara daha kolay iletilmesini sağlayacaktır
Pew Internet Project raporuna tarafından Amerikalı yetişkinlerin %83 ’ü bir cep telefonuna sahip ve %42 ’si Blackberry, iPhone ya da sözde bir telefon kullanıyor Türkiye ’deki cep telefonu kullanıcısı sayısı, nüfusun %922 ’si gibi şahane bir orandadır Akıllı telefon kullananların %87 ’nin cihazlarından internete ya da epostalarına baktığını gösteriyor Zeki telefon kullanıcılarının 23 ü bunu jurnal olarak yapıyor Bunun üzerine evlerde aralıksız internet ağı nasıl her zaman açıksa mobil bağlantılar da her lahza mevcut durumdadır
Günümüz uygulama kullanabilen tüketicileri, hareket halindeyken işletme bilgilerinin eksik ve öz bir şekilde okumaya hazırlanmış olmasını istiyorlar Internet ’e erişebilen mobil cihazların patlaması bir uçtan bir uca siz ve müşterileriniz hareket halinde irtibat kurabilirsiniz Bu yazımızda tip etkileşimini destekleyen altı mobil pazarlama yolundan bahsedeceğiz:
1 Epostalarınızı Mobil Dostu Yapın
Eskiden mobil cihazlarda okunabilen eposta pazarlaması iletmek ihtiyari olsa da günümüzde bu bir gerekliliktir Mesaj başlığını kısa tutun ve markanızın adını, fırsatı ve çağrıyı mesajın üstteki kısımlarında belirtin Eposta tasarımınızı yazı açısından basit ve hafif tutun ve şirketinizin web sitesine veya Facebook sayfasına bir link sunun ama okuyucu daha pozitif data sahibi olabilsin
2 Mobil Kullanıcılara İstediklerini Verin
Hubspot ’a kadar ABD zeki telefon kullanıcılarının %40 ’ı bir mağazada alışveriş yaparken fiyatları telefonlarıyla karşılaştırıyor Türkiye ’de bu oran inanın fazla daha fazla! Sitenizi mobil kullanıcılar için optimize etmezseniz, satış fırsatlarını kaçırabilirsiniz En çok aranan bilgiler (şirket alıştırma saatleri, yeri ve tasvir) ve popüler özellikler kullanıcıların kolaylıkla bulabileceği önde ve ortada olmalıdır Eğer mobil kullanıcılar satın alırken aradıkları bilgiyi bulamazlarsa bir yerlere tıklarlar ve kaybolurlar Büyük ihtimalle de işlerini diğer yerde hallederler
3 Seri Cevap Kodları ve Kısa Mesajla Listelere Ziyafet Edin
Perakende kuruluşunuza giren müşteriler büyük ihtimalle cep telefonlarını yanlarında taşıyor olacaklardır Irtibat listenizi müşterilere kısa mesaj veya eposta ile, veya QR kodu okuyarak eğlence ederek genişletin Kasanızın yanında bir göze çarpan koyarak az önce alışveriş deneyimi tazeyken bu hareketi destekleyin
Kısa mesaj veya QR kod ile tescil olan kullanıcılara özel için indirim kuponu ya da özel fırsatlar sunmak zekice bir fikirdir aynı zamanda iletişim listenizi oluştururken yazılmış bir formdaki el yazısını çözüp, manuel olarak girmekten de kurtulacaksınız
4 Hayran Kitlenizi Oluşturun
Sosyal olarak aktif olan kullanıcılarınızın zeki telefonlarında Twitter ya da Facebook uygulamaları yüklü olacaktır sosyal ağ dünyasında sizinle iletişime geçmelerini öneren bir tabela ya da poster ile ağınızı genişletebilir ve yeni takipçiler kazanarak şirketinizin görünürlüğünü arttırabilirsiniz Şahısların sizi takip etmeleri için iyi ve eğlenceli içerik sunmanız çok önemlidir
5 Yer Tabanlı Hizmetleri Kullanın
Eğer elle tutulur ve gözle görülür bir işletme yönetiyorsanız veya bir etkinliğe konut sahibi olacaksanız, Foursquare ya da Gowalla gibi yer tabanı (GPS kullanan) hizmetlerle müşterilerinizin “checkin yapmalarını teşvik edin Bu, müşterilerinizin sizi ne çoğunlukla ziyaret ettikleri hakkında veri verecektir Hem işletmeniz hakkında başkalarıyla bilgi ve ipucu paylaşımında bulunmalarına da müsade verir Checkin ’e özel fırsatlar vermek, bu müşterilere yapılabilecek en akıllı pazarlama tekniklerinden biridir
6 Hareket Halindekileri Değerleme Yapmaya Özendirme Edin
Hala işletmenizin içindeyken müşterilerin deneyimleri hakkında düşüncelerini paylaşmalarını özendirme edin “Nasılız? Bizi bilgilendirin yazan bir tabela koyun Hatta Google Places, Mekanistnet ya da TripAdvisor gibi işletmeniz hakkında değer biçme yapabilecekleri sitelere yönlendirin Şirketinizin Twitter ’ını da yazmayı unutmayın fakat müşterileriniz değerlendirmelere ekleyebilsin ve şirketinizi peşine düşüp takip edebilsinler Şirketiniz hakkında yazılan bu değerlendirmeleri göz önünde bulundurduğunuzdan belirlenmiş olun
Yerden bağımsız olarak müşterilerin ve işletmelerin yan halde olmalarını sağlayan böylece fazla yeni mobil teknoloji açığa çıkıyor Unutmayın: Bütün bu cihazlar ve uygulamalar pazarlamanıza katkı sağlayabilir fakat hepsi de ilgi alanınızda olmamalıdır Kim olduğunuzu ve müşterilerinizin nerede olduğunu iyi bilin daha sonra ürünleri onlara pazarlayın Mobil stratejiler, pazarlama paketinizin onlara daha kolay iletilmesini sağlayacaktır