Mobil pazarlama, pazarlamanın bir mobil cihaza yapıldığı promosyon ve reklamcılığa denir Mobil cihazlara gonderilen mesajlar sayesinde pazarlama aktivitesi gercekleştirilir Bu mesajların turu SMS, MMS, Push veya bir yazılım icerisinde bilgilendirmek olmak uzere farklı kategorilere ayrılır
Cep telefonları populerleşmeye başladığı zamanlarda SMS mesajları ile mobil pazarlama aktiviteleri yurutuluyordu SMS mesajlarının icerisine bir promosyon kodu veya iceriği yazılıp toplu olarak kullanıcılara gonderiliyordu Bu aktivite halen sık olarak kullanılsa da, bir takım teknolojik kısıtlamaları vardır
MMS ile yapılan mobil pazarlama ise yazı dışında imaj, ses ve video ekleme imkanı sunduğu icin kullanıcıların dikkatini daha fazla cekebiliyor Fakat SMS’e kıyasla biraz daha maliyetli olduğu icin pek populer bir yontem olarak gorulmuyor
Push teknolojisi, iPhone telefonlarla beraber ortaya cıkan ve pazarlama icin sık kullanılan bir yapıdır Ozellikle maliyetinin SMS ve MMS’e gore daha duşuk olması bu teknolojiyi cazip kılsa da, pazarlama faaliyeti yapan firmanın bir yazılım geliştirmesini gerektirdiği icin kısa vadede SMS ve MMS’e oranla daha maliyetlidir Kullanıcı izin verdiği surece surekli promosyon veya icerikli mesaj gondermek mumkundur
Yazılım icerisinde pazarlama da yine son zamanlarda iPhone ve Android cihazların populer olması sayesinde ortaya cıkan bir tekniktir Ozellikle oyunların icerisine yerleştirilen reklamlar veya oyunların bazı ozelliklerinin ucret karşılığında muşteriye sunulması guzel bir pazarlama taktiğidir
Bu yontemler dışında son zamanlarda yerpozisyon bazlı pazarlama taktikleri turemiştir Foursquare adlı bir firma cep telefonun GPS’inden yararlanarak kişilerin bulunduğu lokasyonda bulunan mağazaların promosyonunu yapmaktadır GPS’in cekmediği kapalı alanlarda ise ne yazık ki Foursquare ve benzeri yazılımlar pek kullanışlı değildir
Mobil pazarlama gittikce buyuyen ve populerleşen bir sektordur Mobil cihazların yaygın kullanımı ve teknolojik gelişimler sonucunda $30 milyar dolarlık bir endustri oluşmuştur Yıllık %12 buyume oranıyla 2019 yılında $50 milyar dolarlık bir endustri olması beklenmektedir
Cep telefonları populerleşmeye başladığı zamanlarda SMS mesajları ile mobil pazarlama aktiviteleri yurutuluyordu SMS mesajlarının icerisine bir promosyon kodu veya iceriği yazılıp toplu olarak kullanıcılara gonderiliyordu Bu aktivite halen sık olarak kullanılsa da, bir takım teknolojik kısıtlamaları vardır
MMS ile yapılan mobil pazarlama ise yazı dışında imaj, ses ve video ekleme imkanı sunduğu icin kullanıcıların dikkatini daha fazla cekebiliyor Fakat SMS’e kıyasla biraz daha maliyetli olduğu icin pek populer bir yontem olarak gorulmuyor
Push teknolojisi, iPhone telefonlarla beraber ortaya cıkan ve pazarlama icin sık kullanılan bir yapıdır Ozellikle maliyetinin SMS ve MMS’e gore daha duşuk olması bu teknolojiyi cazip kılsa da, pazarlama faaliyeti yapan firmanın bir yazılım geliştirmesini gerektirdiği icin kısa vadede SMS ve MMS’e oranla daha maliyetlidir Kullanıcı izin verdiği surece surekli promosyon veya icerikli mesaj gondermek mumkundur
Yazılım icerisinde pazarlama da yine son zamanlarda iPhone ve Android cihazların populer olması sayesinde ortaya cıkan bir tekniktir Ozellikle oyunların icerisine yerleştirilen reklamlar veya oyunların bazı ozelliklerinin ucret karşılığında muşteriye sunulması guzel bir pazarlama taktiğidir
Bu yontemler dışında son zamanlarda yerpozisyon bazlı pazarlama taktikleri turemiştir Foursquare adlı bir firma cep telefonun GPS’inden yararlanarak kişilerin bulunduğu lokasyonda bulunan mağazaların promosyonunu yapmaktadır GPS’in cekmediği kapalı alanlarda ise ne yazık ki Foursquare ve benzeri yazılımlar pek kullanışlı değildir
Mobil pazarlama gittikce buyuyen ve populerleşen bir sektordur Mobil cihazların yaygın kullanımı ve teknolojik gelişimler sonucunda $30 milyar dolarlık bir endustri oluşmuştur Yıllık %12 buyume oranıyla 2019 yılında $50 milyar dolarlık bir endustri olması beklenmektedir