Görüntü yükseltme teknolojileri son devirde GPU üreticileri ve oyuncuların gözdesi haline geldi. NVIDIA DLSS ve AMD FSR 2.0 teknolojilerinin neler sunabileceği zati kanıtlandı. Bu teknolojiler gelişmeye devam ederken her gün daha fazla oyuna ulaşıyor
Sadece birkaç hafta evvel piyasaya sürülen AMD FSR 2.0, kimi oyunlara resmi olarak kimi oyunlara modlar aracılığıyla eklendi. Mod imalcisi muddymind ise farklı bir yol benimseyerek NVIDIA’nın DLAA (Deep Learning Anti Aliasing) teknolojisini temel alan yeni bir mod hazırladı.

DLAA’nın çalışma formu aslında kolay. Manzaralar doğal çözünürlükte oluşturuluyor ve imaj kalitesini uygunlaştırmak için yerleşik DLSS algoritmaları kullanılıyor. Bu tahlil, aslında uygun bir optimizasyona sahip olan lakin uygun bir kenar yumuşatma gerektirmeyen oyunlarda manzara kalitesini güzelleştirmenin düzgün bir yolu.
Muddymind, kalite modunda yükseltme faktörünü 1.3x’ten 1.0x’e çekmek için mevcut FSR 2.0 Yazılım Geliştirme Kitini kullandı. Sonuç olarak çıktı imgesi birebir çözünürlükte işleniyor, fakat küçük performans kaybıyla birlikte FSR antialiasing daha düzgün bir formda kullanılıyor. Sonucunda da projenin ismi “FSRAA” olarak belirlenmiş.
Mod imalcisi, FSRAA, FSR 2.0, DLSS 2.4.3 ve oyunun TAA imgelerini birleştirerek bir karşılaştırma yaptı. Kelam konusu karşılaştırmalara aşağıdan ulaşabilirsiniz;
- Görsel 1
- Görsel 2
- Görsel 3
- Görsel 4
- Görsel 5