Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Son konular

Namazı Terkedenin Cezası

Namazı Terkedenin Cezası
0
103

ahmet0135

FD Üye
Katılım
Nis 13, 2018
Mesajlar
3,753
Etkileşim
89
Puan
48
F-D Coin
0
Namazı Terketmenin hukmu
Namazı Terketmenin Cezası Nedir
Ozursuz olrak namazı terketmenin cezası

Namaz kılmayanlarla ilgili, Allah ve Allah ResUlu’nun (asm) telaffuz buyurduğu her hangi bir had cezası soz konusu değildir Şuphesiz, ayet ve hadislerde namaza cok buyuk emir ve teşvik vardır Dunya saadetinin de, ahiret saadetinin de zembereğinin namaz olduğu soylenmiştir Namaz kılmamanın sonucunun da tehlikeli olacağı konusunda ciddi uyarılar mevcuttur Nitekim, Bureyde’nin (ra) rivayet ettiği bir hadisi şerifte Allah ResUlu (asm) namaz kılmamakla ilgili şoyle buyurmuştur: “Kafirlerle aramızı ayıran fark, kılmayı taahhut ettiğimiz namazdır Kim namazı terk ederse, kafir olur Nesai, Salat, 8;

Bu hadisi şerifte yer alan “kafir olur hukmu ile; doğrudan namaz kılmayanın mı kast edildiği, namazı onemsemeyenin mi kastedildiği, namazı inkar ederek terk edenin mi anlatılmak istendiği konusu alimler arasında tartışılmıştır Bazı alimler, “Namazı onemsememek kufur sebebi olur derken; Nihaye isimli kitapta, namazı “inkar ederek terk edenin kafir olacağı hukmu yer almıştır Bu hadisin zahirine bakan İmam Ahmed bin Hanbel, namaz kılmayanın kufre girdiği goruşundedir Malikiler, Şafiiler ve Hanefiler ise, “inkar olmadıkca, namaz kılmayanın kufrune hukmetmemişler, ancak namaz kılmayanın hemen tevbe etmesini teklif etmişlerdir Tevbe etmediği takdirde, her uc mezhepte de tevbe edene kadar ta’zir cezası gundeme getirilmiştir Ta’zir cezası ise, yukarıda beyan ettiğimiz gibi, hakimin ve ulu’lemrin takdirine gore verilebilen bir ceza turudur

Diğer yandan İslam Tarihi boyunca irfan ve irşad muesseselerinin beyaz sayfaları, namaz konusunda teşviki, kolaylaştırmayı ve sevdirmeyi birinci plana alan sayısız irşad ornekleriyle doludur

Şu halde gunumuzde de namaz hususunda gozuken tek cozum yolu, aydınlatmak, irşad etmek, bilgilendirmek, kolaylaştırmak, sevdirmek, teşvik etmek ve mujdelemekten gecmektedir Korkutmak, kabir azabıyla veya Cehennem ateşiyle tehdit etmek, zor kullanmak, kufurle itham etmek, kınamak, kucumsemek, dışlamak; Peygamber Efendimizin (asm) “Mujdeleyiniz; nefret ettirmeyiniz! Kolaylaştırınız; zorlaştırmayınız! (R Salihin, 635) emrine aykırı fiiller olur Ki, gayet nazik ve nezih bir ibadet olan namaz icin asla tasvip edilmez! Bilhassa namazın, kul ile Rabb’i arasındaki en sıcak ve tam huzuru iceren bir iletişim bağı olduğu duşunulurse; cok ehemmiyetli olan bu ibadetin, insanlara her halukarda sevdirilmesi gerektiği daha iyi anlaşılmış olur Namaz hususunda, vahye dayanmayan bir takdiri cezayı telaffuz etmenin bile, bilhassa gunumuzde, buyuk sancıları ve sakıncaları beraberinde getireceği acıktır İnsanları namazdan, daha da tehlikelisi dinden soğutmaktan başka bir işe yaramayacaktır

“Namaz iyidir Fakat her gun her gun beşer defa kılmak coktur Bitmediğinden usanc veriyor! diyen bir adama Ustad Bediuzzaman Said Nursi, nefsi susturan, kalbi tatmin eden, rUha umit vaad eden, akla yol gosteren, evhamları yok eden, gafleti dağıtan ve gunluk hayatımıza ceki duzen getiren beş ikazla cevap vererek, kolaylaştırmak, mujdelemek ve sevdirmek yolunu secmiş; diğer yolun, yani zor kullanma ve ceza verme yolunun kapalı olduğunu bilfiil gostermiştir ( Sozler, s 243)

Namazını unutarak, uyanamayarak veya tembellik yuzunden zamanında kılamayan bunu kaza eder Hadisi şerifte; Kim uyuyarak veya unutmak suretiyle namazını kılmamış olursa, hatırladığında hemen kılsın (EbU DavUd, Salat,11; Ibn Mace, Salat,10; Nesai, Mevakit, 53) buyurulur Fakihlerin buyuk coğunluğuna gore; uyumak veya unutmak gibi bir ozur sebebiyle namazını vaktinde kılamayanın kaza etmesi gerekince, ozursuz olarak, tembellik yuzunden kılmayana oncelikle kaza gerekir Namazı vaktinde kılamadığından dolayı da Allah`a ayrıca tevbe ve istiğfar etmesi gereklidir Cenabı Hak, kendisine ortak koşmanın dışında kalan gunahları affedebilir Namazı da icine alabilen bu affın kapsamıyla ilgili ceşitli nasslar vardır

Kur`anı Kerim`de şoyle buyurulur:

Şuphesiz Allah, kendisine ortak koşulmasını affetmez Bunun dışında dilediği kimseyi affeder(enNisa, 448)

Ubade b esSamit`in naklettiği bir hadiste şoyle buyurulur: Kullarına farz kıldığı beş vakit namazı, kucumsemeden hakkını vererek, eksiksiz olarak kılan kimseyi, Allah Teala cennetine sokmaya soz vermiştir Fakat bu namazları yerine getirmeyenler icin boyle bir sozu yoktur Dilerse azap eder, dilerse bağışlar(EbU DavUd, Vitr, 2; Nesai, Salat, 6; Darimi, Salat, 208; Malik, Muvatta`, SalatulLeyl, 14) EbU Hureyre (ra)`ın naklettiği bir hadiste de şoyle buyurulur: Kıyamet gununde kulun ilk hesaba cekileceği şey farz namazdır Eğer bu namazı tam olarak yerine getirmişse ne guzel Aksi halde şoyle denilir: Bakın bakalım, bunun nafile namazı var mıdır?Eğer nafile namazları varsa, farzların eksiği bu nafilelerle tamamlanır Sonra diğer farzlar icin de aynı şeyler yapılır(Tirmizi, Salat, 188; EbU DavUd, Salat, 145; Nesai, Salat, 9, Tahrim, 2; Ibn Mace, Ikame, 202)

Bu duruma gore, farz namazların eksisini sunnet ve diğer nafile namazlar tamamlamaktadır Farz, vacib veya sunnet ayırımı yapılmaksızın ibadetlerin yerine getirilmesi muminin gayesi olmalıdır Cunku bu, dunyevi huzur ve manevi mutluluk kaynağı olması yanında, ahiret icin de en buyuk hazırlıktır
 
858,506Konular
983,095Mesajlar
33,116Kullanıcılar
TrsweozZSon üye
Üst Alt