Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

ÖNEMLİ ARIZALAR

Hoş geldin! eski1dost tarafından topluluğumuza katılmaya davet edildiniz. Kaydolmak için lütfen burayı tıklayın.
ÖNEMLİ ARIZALAR
0
221

ahmet0135

FD Üye
Katılım
Nis 13, 2018
Mesajlar
3,763
Etkileşim
88
Puan
48
F-D Coin
0
Bazı arızalar çok küçük fakat sebep olabileceği sorun çok büyük olabilirAracınız ne kadar bakımlı olursa sorun yaşama olasılığınız o kadar düşük olur

Motorun soğutma sistemi çok önemli Sorun oluşmadan önce gerekli bakımının yapılması gereklidirRadyatör suyunun kireçsiz su olması gerekir ve mutlaka yaz kış sürekli antifiriz kullanılması gereklidirRadyatör su hortumlarının ve bağlantılarının kontrol edilmesi,araç lpg'liyse gaz beynine giden su hortumlarının kontrol edilmesi çok önemlidirSu hortumlarında oluşacak su kaçağı çok kısa zamanda motorun içindeki soğutma suyunun boşalmasına ve motorun yanmasına ve kullanılmayacak duruma gelmesine sebep olabilir
Termostadın arızalanması durumunda sürekli açık yada sürekli kapalı kalabilirSürekli açık kalırsa motor çok geç ısınır ve motorun soğuk çalışmasına neden olurTermostadın sürekli kapalı kalması durumunda su devir daim yapamaz ve hararetin yükselmesine sebep olabilir
Radyatör üzerinde bulunan fan'ın ve fan müşürü'nün çalışmaması yine hararetin yükselmesine ve motorun zarar görmesine neden olurFan müşürü'nün düzenli değişmesinde yarar var

Triger ve Vantilatör kayışlarının önemiTriger kayışının kopması yada sıyırması durumunda motorunuz hasar görür ve büyük masraflar açabilirTriger kayışının ön görülen kilometre ve zaman diliminde mutlaka yenilenmesi gerekirTriger kayışı koparsa motor içindeki parçalar birbirine çarparak ( özellikle pistonlar subaplara çarparak ) motorun hasar görmesine neden olur
Vantilatör kayışı şarj dinamosunu ve su devir daim pompasını çalıştırırVantilatör kayışının kopması durumunda Su devir daim pompası ve şarj sistemi çalışmaz Şarj sistemi çalışmayacağı için Akü boşalana kadar motor çalışmaya devam eder fakat su devir daim pompası çalışmayacağı için motorun harareti yükselerek motorun zarar görmesine hatta kullanılmaz hale gelmesine neden olabilir
Araçla seyir halindeyken alışkanlık yapılıp ara ara göstergeden hararetin kontrolünün yapılması olası sorunun büyümeden önlenmesini sağlaya bilirVantilatör kayışı koparsa aracı uygun yere çekerek motoru stop edin

Buji ve buji kablolarının önemiBujiler ne kadar temiz ve yeni olursa o kadar iyi şekilde yakıtın yanması sağlanırYakıt ne kadar iyi yanarsa o kadar az yakıt tüketilir ve motor çekişi üst seviyede olurBuji kablolarının ön görülen kilometre değişmesi olası arızayı önlemiş ve bujiye üst seviyede ateşleme yaptırmış olur

Ön takım parçaları ve aks'lar Direksiyonu sağa yada sola çevirirken ses geliyorsa muhtemel sorun aks kafalarından yada rotillerden kaynaklı olabilirHer iki durumda can ve mal güvenliğinizi tehlikeye sokabilirSeyir halindeyken aks'ın yerinden çıkması yada rotilin kopması durumunda araca direksiyondan kumanda edilemeyecek ve arac kontrolden çıkarak sizi büyük tehlikeye sokabilirÖn takım parçalarının ve aksların düzenli aralıklarla kontrollerinin yapılması gerekliyse yenilenmesi olası sorunun önlenmesi can ve mal güvenliği için büyük önem arz eder

Elektriksel sorunlarAraç üzerindeki elektriksel sorunların işinde uzman kişiler tarafından yapılması ve kişisel olarak mümkünse müdahale edilmemesi gerekirElektrik aksamında oluşacak bir sorun aracın saniyeler içinde yanmasına sebep olabilirYangın çıkması durumunda yapılacak en iyi şey, müdahale etmek için fırsat varsa akünün kutup başlarını sökerek yangının büyümesini önlemek

Motor yağı ve önemiMotor içindeki yağın eksilmesi yada yağın özelliğinin bozulması motorun ciddi zararlar görmesine sebep olabilirGösterge üzerindeki yağ lambasının kontak açılınca yanması motor çalıştırılınca sönmesi gerekirSeyir halindeyken yağ lambası yanarsa muhtemel sorun yağın azalması yada yağ pompasının arızalanmasından kaynaklı olabilirSeyir halindeyken yağ lambası yanarsa yapılacak ilk müdahale aracı uygun yere çekip motoru stop etmek olmalıdır




Silindir kapak contasıSilindir kapak contası genellikle haretin yükselmesinden kaynaklı olarak zarar görürZarar gören silindir kapak contası motor yağının suya karışmasına yada motor suyunun yağa karışmasına neden olabilirHer iki durumdada araç kullanılmaya devam edililirse motora zarar yerir
Silindir kapak contasının zarar görmesiyle oluşacak diğer bir sorun, yanma odasına soğutma suyunun sızması durumudurBöyle bir durumda egzos dumanı beyaz olarak çıkmaya başlarKışın bir miktar beyaz duman görülmesi normal olabilirSoğutma suyunuzda kaçak olmamasına rağmen soğutma suyunda azalma görülüyorsa muhtemelen yanma odasına su kaçırıyor olabilirMotor yağını kontrol ettiğinizde yağda yükselme yada beyazımsı balcık gibi bir durum varsa motor yağına su karışıyor olabilirRadyatör kapağını açtığınızda beyazımsı bir köpürme durumu görüyorsanız motor yağı soğutma suyuna karışıyor olabilirBu tür durumların görülmesi halinde en kısa sürede contanın değiştirilmesi gerekir

Fren ve balata tertibatıFrene basınca ses geliyorsa muhtemelen fren balatanız bitmek üzere yada fren balatanız çok sert olabilirHer iki durumdada frenler iyi tutmaz ve fren mesafesi uzar
Fren disklerinde eğilme yada yamulma varsa özellikle 6070 km ve üzeri hızla giderken frene basınca direksiyonda tireme görülür
Fren hortumlarının belli ömürleri olduğu ve fren yağının sızması durumunda frenlerin hiç tutmaya bileceğini bilmekte yarar varGerekli kontrollerini yaptırarak olası soruna sebep vermeden önleminin alınması gerekir
 

Similar threads

parçalar çalışmayabilir Bu yazımızda Arabanın V Kayışı Koparsa Ne Olur, ve en önemlisi arabanın kayışı neden kopar öğrenebilirsiniz. V Kayışı Koparsa Ne Olur Klima Sistemi Çalışmaz, Klima Kompresörü dönmeyi kestiği için çalışmayacaktır. Araç Şarj Dinamosu Çalışmaaz, Gösterge Panelinde Akü...
Cevaplar
0
Görüntüleme
345
Triger kayışı supapların açılıp kapanmasını sağlayan motorun en önemli parçalarından birisidir Supapların açılıp kapanma işini de krank milinden aldığı harekete egzantrik mile ileterek yapmaktadır Bunun dışında triger kayışının bir başka görevi de motor soğutma sisteminde yer alan devridaim...
Cevaplar
0
Görüntüleme
207
ARABA GÖSTERGE PANELİNDE BULUNAN UYARI İKAZ İŞARETLERİ Araç Kapılarından En Az Biri Açık veya Tam Kapanmamış El Freni Çekili Fren Hidroliği Eksik veya Fren Sisteminde Arıza Fren sistemi uyarısı El freninin aktif olduğu anlamına gelir Ancak el freni çekili değilken yanarsa, fren...
Cevaplar
0
Görüntüleme
270
Hararet nedir? Hararet, benzinli ve dizel yakıtla çalışan tüm araç motorlarının karşılaşabileceği bir durumdur. Bir motorun verimli olarak çalışması için ideal sıcaklığı 90 derece olmalıdır. Bu sıcaklık motorun üzerinden ölçülmez. Motorun soğutma sıvısının sıcaklığı üzerinden değerlendirilir...
Cevaplar
0
Görüntüleme
315
Triger kayışı,motorun düzenli çalışmasında,büyük bir öneme sahiptir. Asıl görevi,motor zamanlamasını dengelemektir. Önceki zamanlarda triger kayışı diye adlandırdığımız parça,son zamanlarda yeni nesil araçlarda karşımıza triger zinciri olarak çıkmaktadır. Triger seti,paletler,kayış ve gergiden...
Cevaplar
0
Görüntüleme
211
858,508Konular
980,808Mesajlar
30,674Kullanıcılar
fragman4kSon üye
Üst Alt