iltasyazilim
FD Üye
Otizmde Konuşma ve Irtibat
Otizm tanısı için zorunlu olan kriterlerden biri olan, konuşma ile ilgili şiddetli bozukluğun erken tanıya gitmede farkedilmesi çok daha zordur Bayağı bebekler 1 yaş civarında ilk kelimelerini söylerler Sesler çıkarır, çıkardıkları sesleri farklılaştırır, bu şekilde duygularını, isteklerini açıklama ederler Fakat, normalde görülen bu babaseslerinin otistik bebeklerde görülmediği belirlenmiştir Ayrıca diğer şahısların kendileriyle konuşmalarına ya da kendilerine seslenmelerine karşısında tepkisiz kaldıkları gözlenmiştir Bazı otistik çocuklar 0 2 yaş döneminde en ince ayrıntısına kadar gürültüsüz kalabilir, bazıları ise yaşıtları gibi birkaç kelime öğrenebilir; hatta bazıları bu birkaç kelimeyi kullanmayı öğrenebilirler ama bunlar bitmiş kaybolabilir
Sözel irtibat ve sosyal etkileşimdeki sapmalar , sözel dışı irtibat ve fantezi kurmadaki bozukluk veya eksiklikle birliktedir Sıradan alaka ve sevgi davranışını geliştiremezler
Otistik çocuklarla yapılan çalışmalar, konuşulanları kavrama kapasitelerinin oldukça sınırlı olduğunu göstermiştir Tek kelimeleri anlayabilirken, kelimeler soyutlaştıkça ve cümleler karmaşıklaştıkça anlamaları da güçleşir Konuşulanları kavrayış becerisi oldukça yavaş gelişir Gelişmenin her çocuğa tarafından farklı düzeylerde olduğu gözlenir *
Otizm tanısı için zorunlu olan kriterlerden biri olan, konuşma ile ilgili şiddetli bozukluğun erken tanıya gitmede farkedilmesi çok daha zordur Bayağı bebekler 1 yaş civarında ilk kelimelerini söylerler Sesler çıkarır, çıkardıkları sesleri farklılaştırır, bu şekilde duygularını, isteklerini açıklama ederler Fakat, normalde görülen bu babaseslerinin otistik bebeklerde görülmediği belirlenmiştir Ayrıca diğer şahısların kendileriyle konuşmalarına ya da kendilerine seslenmelerine karşısında tepkisiz kaldıkları gözlenmiştir Bazı otistik çocuklar 0 2 yaş döneminde en ince ayrıntısına kadar gürültüsüz kalabilir, bazıları ise yaşıtları gibi birkaç kelime öğrenebilir; hatta bazıları bu birkaç kelimeyi kullanmayı öğrenebilirler ama bunlar bitmiş kaybolabilir
Sözel irtibat ve sosyal etkileşimdeki sapmalar , sözel dışı irtibat ve fantezi kurmadaki bozukluk veya eksiklikle birliktedir Sıradan alaka ve sevgi davranışını geliştiremezler
Otistik çocuklarla yapılan çalışmalar, konuşulanları kavrama kapasitelerinin oldukça sınırlı olduğunu göstermiştir Tek kelimeleri anlayabilirken, kelimeler soyutlaştıkça ve cümleler karmaşıklaştıkça anlamaları da güçleşir Konuşulanları kavrayış becerisi oldukça yavaş gelişir Gelişmenin her çocuğa tarafından farklı düzeylerde olduğu gözlenir *