Ankete nazaran, 1 Haziran’dan itibaren tedarik endüstrisinde ‘komple duruş’ eğilimi sona ererken, 21 Haziran itibariyle üyelerin yüzde 42’si toplumsal aralıklı olağan çalışma sistemine döneceğini bildirdi.
Tedarik endüstrisinde üretim hacimlerinin Haziran ayıyla birlikte yüzde 60’ların üzerine çıkacağının da ortaya koyulduğu ankette, kesimin yaşaması mümkün ciro ve istihdam kaybı bilhassa dikkatleri çekti. Anket sonuçlarına nazaran, TAYSAD üyelerinin en az yarısı, Nisan ayında yüzde 55’ten fazla ciro kaybı yaşadı.
Her iki tedarik sanayiciden biri yıl sonunda yüzde 25 ciro kaybı yaşayacağını öngörmekte. Pandeminin yarattığı iş kaybı nedeniyle çalışan sayısında azalmaya gidilebileceğini de lisana getiren iştirakçiler, sene sonuna kadar mavi yaka çalışanlarında yaklaşık yüzde 15; beyaz yaka çalışanlarında ise yüzde 9 azalma olabileceğini belirtti.
"Kısa çalışma ödeneği mühleti uzatılmalı"
TAYSAD Lideri Alper Kanca, otomotiv dalı için erkenden alınacak tedbirlerin birçok olumsuz senaryonun önüne geçebileceği üzere Türkiye’ye önemli avantajlar sağlayabileceğini belirtti. Avrupa’da otomotiv dalı için açıklanan tedbir paketlerinden örnekler veren Kanca, “Son anketimiz, Haziran ayı itibariyle tüm üyelerimizin yine üretime başladığını ve üretim hacimlerinin kademeli olarak arttığını ortaya koyuyor. Bununla bir arada, anket otomotiv sanayisinin geleceği için acil sinyaller de veriyor. TAYSAD olarak, iç pazarı hareketlendirecek vergi düzenlemelerinin bir an önce yapılması ve kamu bankaları aracılığıyla yerli araç satışının desteklenmesi gerektiğini düşünüyoruz. Ayrıyeten, kısa çalışma ödeneği sürecinin uzatılması da açıklanması gereken başka kıymetli dayanaklar ortasında yer alıyor. Aksi halde, ankette de görüldüğü üzere bilhassa istihdam manasında kayıplarla karşı karşıya kalabiliriz” dedi.
Türkiye'nin en güncel forumlardan olan forumdas.com.tr'de forumda aktif ve katkısı olabilecek kişilerden gönüllü katkıda sağlayabilecek kişiler aranmaktadır.