
Bir toplumsal medya fenomeni, 'ürün tanıtımı' açıklamasında bulunmadan örtülü reklam yaptığı için 114 bin lira para cezasına çarptırıldı.
Toplumsal medya fenomenleri tarafından yapılan ticari reklam ve uygulamaları düzenlemeyi hedefleyen kılavuz bir müddet evvel yayınlanmıştı. Buna nazaran reklam hedefli paylaşımlar için, "reklam/tanıtım/iş birliği" olduğunu belirten ibarenin koyulması zarurî tutulmuştu.
Kısa bir müddet evvel ismi açıklanmayan bir toplumsal medya fenomeninin yaptığı tanıtımları, Reklam Konseyi reklam saydı. Bu sebeple fenomene 114 bin lira para cezası kesildi.
Bahisle ilgili TRT Haber’e konuşan Bilişim Hukuku Uzmanı Sertel Şıracı, bakanlığın bu kılavuzu geçtiğimiz yıl yayınladığını ve toplumsal medya üzerindeki kullanıcıları aldatıcı bilgiden korumak istediğini lisana getirdi.
Sertel Şıracı’ya nazaran toplumsal medya fenomenlerinin bu cezaya dikkat etmesi ve bunu ikaz olarak alması gerekiyor. Şıracı, “Aslına bakarsak verilen cezada her ne kadar sayı olarak bize yüksek gelse de verebileceği asgarî cezayı da vermiş durumda.” dedi.
"Reklam olduğu iletisini vermeniz gerekiyor"
“Influencerlara yatırılacak olan ödemelerin bir banka hesabına yatırılması ve buradan da vergi kesintisinin otomatik yapılmasıyla ilgili bir düzenleme var. Sonuçta bir tüketiciye yönelik bir tanıtıcı reklam yapıyorsanız bunun reklam olduğunu bildirisini vermeniz gerekiyor.”