Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Son konular

Paylaşımının Reklam Olduğunu Belirtmeyen Sosyal Medya Fenomenine 114 Bin TL Ceza

Paylaşımının Reklam Olduğunu Belirtmeyen Sosyal Medya Fenomenine 114 Bin TL Ceza
0
118

dagcı

FD Üye
Katılım
Ocak 9, 2022
Mesajlar
38,225
Etkileşim
3
Puan
38
Yaş
69
F-D Coin
71
s-89ff0ece9c50ab3a5b8796b99c307112eea9755f.jpg


Bir toplumsal medya fenomeni, 'ürün tanıtımı' açıklamasında bulunmadan örtülü reklam yaptığı için 114 bin lira para cezasına çarptırıldı.


Toplumsal medya fenomenleri tarafından yapılan ticari reklam ve uygulamaları düzenlemeyi hedefleyen kılavuz bir müddet evvel yayınlanmıştı. Buna nazaran reklam hedefli paylaşımlar için, "reklam/tanıtım/iş birliği" olduğunu belirten ibarenin koyulması zarurî tutulmuştu.




Kısa bir müddet evvel ismi açıklanmayan bir toplumsal medya fenomeninin yaptığı tanıtımları, Reklam Konseyi reklam saydı. Bu sebeple fenomene 114 bin lira para cezası kesildi.



Bahisle ilgili TRT Haber’e konuşan Bilişim Hukuku Uzmanı Sertel Şıracı, bakanlığın bu kılavuzu geçtiğimiz yıl yayınladığını ve toplumsal medya üzerindeki kullanıcıları aldatıcı bilgiden korumak istediğini lisana getirdi.

Sertel Şıracı’ya nazaran toplumsal medya fenomenlerinin bu cezaya dikkat etmesi ve bunu ikaz olarak alması gerekiyor. Şıracı, “Aslına bakarsak verilen cezada her ne kadar sayı olarak bize yüksek gelse de verebileceği asgarî cezayı da vermiş durumda.” dedi.

"Reklam olduğu iletisini vermeniz gerekiyor"



“Influencerlara yatırılacak olan ödemelerin bir banka hesabına yatırılması ve buradan da vergi kesintisinin otomatik yapılmasıyla ilgili bir düzenleme var. Sonuçta bir tüketiciye yönelik bir tanıtıcı reklam yapıyorsanız bunun reklam olduğunu bildirisini vermeniz gerekiyor.”
 

Similar threads

Geçtiğimiz yıl sosyal medya fenomenlerinin gelir takibi için düzenlemeler yapılmıştı. Reklam paylaşımlarında "ürün tanıtımı" açıklaması eklenmesi şart koşulmuştu. Yeni düzenlemeyle influencerların elde ettikleri gelirleri bir banka hesabı aracılığıyla almaları ve vergilerinin de bu banka...
Cevaplar
0
Görüntüleme
71
İnternet ve toplumsal medya kullanımının yaygınlaşması ile reklamcılık kesimi de bu alana evrildi. Bugün bilhassa de toplumsal medya fenomenleri, yaptıkları reklamlar üzerinden çok önemli paralar kazanıyorlar. Lakin bunların hepsi de hakikat reklamlar olmayabiliyor. Fenomenlerin yaptığı...
Cevaplar
0
Görüntüleme
99
Gramaj hilesine emsal ceza geldi. Bir ketçap markasının her ambalajda 10 gram eksilterek gizli zam uyguladığı tespit edilince 114 bin lira para cezası uygulandı. Vatandaşların yüksek fiyatlardan sonra marketlerde en çok şikayet ettiği konuların başında gelen gramaj hilesine, Reklam...
Cevaplar
0
Görüntüleme
41
Sosyal medya hayatımızın neredeyse % 80'ini kapsamaktadır. Bugün paylaşımlar, alışveriş, eğlence ve yaşam tarzı alanı olarak da benimsediğimiz sosyal medya uygulamalarında fenomenlerin kazançları tartışılıyor. Tabi ki kolay para olarak görülen sosyal medya aslında oldukça zor kriterlerle...
Cevaplar
0
Görüntüleme
102
Toplumsal medya kullanımının artmasıyla birlikte biz de yıllar içerisinde çeşitli platformlarda yaşanan türlü dolandırıcılık ve hırsızlık kıssaları gördük. Lakin bunların birçoklarının ortak noktası genelde dolandıran ve dolandırılan kişinin bağlantısının toplumsal medya ile sonlu kalması...
Cevaplar
0
Görüntüleme
49
858,505Konular
982,765Mesajlar
33,064Kullanıcılar
kazimdemirSon üye
Üst Alt