Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Pazarlama ve Satış Arasındaki Farklar Nedir?

Pazarlama ve Satış Arasındaki Farklar Nedir?
0
110

ahmet0135

FD Üye
Katılım
Nis 13, 2018
Mesajlar
3,764
Etkileşim
85
Puan
48
F-D Coin
0
Pazarlama, bir hizmet veya urunun satılabilmesine imkan oluşturacak bir pazarın boyutlarını anlamak ve o pazara gore bir takım stratejiler (fiyat politikası belirleme, markalaşma, urun ozellikler gibi) geliştirmektir Satışı kapatarak bir anlaşma yada kontrat imzalamak icin yapılan her şey ise satış surecidir Her ikisi de başarılı bir iş icin gereklidir ve biri olmadan diğerinin bir anlamı yoktur Stratejik olarak iki metodu da birleştirmeyi başardığınızda ortaya başarılı bir iş cıkarabilirsiniz Bunun yanında eğer cabalarınız dengeyi korumuyorsa buyumeniz imkansızlaşır
Pazarlama tekniğiniz şirketi olduğunuz urunler icin beklentileri karşılamak ve ikna etmek adına yaptığınız tum olcumleri kapsayacaktır Bu, satışa giden yolda hazırlanan mesajlar, reklamlar, halkla ilişkiler, fiyat politikası, urun ozellikleri ve markalaşmayı icerir
Satış sureci ise kişiler arası iletişimdir Genelde birebir toplantılar, telefon goruşmeleri ve ağlarla yapılmaktadır Sizi beklentiler ve muşteriyle karşı karşıya getiren ve mesafe yerine kişisel seviyede işleyen her şeydir
Bir hizmet veya urunu pazarlarken(satarken), satışa giden surec aslında sekiz kişiyle iletişime gectiğinizde başlar Eğer bu aşamayı başarıyla yapabilirseniz, soğuk bir safhadan daha sıcak safhaya gecebilir ve beklentileri ilerletebilirsiniz Satışlar sıcaklaştığında ve tavana vurduğunda satış profesyonelleri icin satışı kapatmak cok daha kolaydır
Yukarıdaki acıklamamda gorduğunuz uzere satış ve pazarlama icin seviyeyi ilerletmek coklu iletişimden gecmektedir Bu yuzden pazarlamayla satışı birleştiren bir stratejiyi takip etmeniz son derece onemlidir Bu sizin soğuk, sıcak ve yakıcı seviyelerinin hepsini aşmanızı sağlayacaktır Butun bunlar denge ile ilgilidir
Pazarlamayla Satış Tekniğinizi Nasıl Birleştireceğinizi Biliyormusunuz? Birkac dakikanızı ayırın ve beklentiler listenizle veritabanınızı soğuk, sıcak ve yakıcı seviye amaclarınıza gore kategorilere ayırın Daha sonra oturup her grup icin nasıl strateji izleyeceğinizi belirleyin
Orneğin aşağıdaki metotları deneyebilirsiniz:
Soğuk Yol Stratejisi: Direk eposta gonderin veya ozel promosyonlar teklif edin Bunu ozellikle internet firmaları cok sık yapar Orneğin, Markafonicom, Hepsiburadacom ve Gittigidiyorcom
Sıcak Yol Stratejisi: Telefon edin, satış mektubu gonderin veya ozel seminer ve eğitimler planlayarak sıcak seviyenin başarılması icin hepsini bir araya toplayın Bu da direk satış temsilcilerinin iletişim kabiliyetine bağlıdır Orneğin
Sıcak seviyeye geldiğinizde satışların kapatılma surecini de başlatmalısınız Bir yerde beklentiyi karşıladığınızda bunu yapmak kolay olacaktır Bunu birebir goruşmelerle, sunumlarla, değerlendirmelerle veya kontratla yapabilirsiniz
Pazarlama veya Satışlardan Memnun Değilseniz? Eksik olduğunuz yonlerde bir ortağa sahip olmak genelde başarılı olmak icin iyi bir alternatiftir Bunu ilgili alanlarda ortaklık vererek, bayilik oluştururak veya satış temsilcisi alarak yapabilirsiniz Fakat şunu unutmayın: Satış kabiliyeti yuksek olan kişiler genelde pazarlamadan pek de iyi anlamazlar! Bu dediğim şey size cok garip ve sacma gelebilir cunku ulkemizde pazarlamacı denilen kişi aslında pazarlamadan sorumlu kişi değildir Yani pazarlama strajelerini ya siz oluşturmalısınız ya da bulunduğunuz sektorde tecrube sahibi olan başka bir kişiyi bulmanız gereklidir Eğer piyasaya yeni bir urun cıkarmayı planlıyorsanız ve butcenizin buyuk bir bolumunu alacağınız satış temsilcilerine gore ayarladıysanız tekrar duşunmenizi tavsiye ederim Satış, pazarlamanın sadece bir ayağıdır ve diğer pazarlama unsurları (reklam, pazar araştırması gibi) butcenizi ciddi anlamda zorlayacaktır
 

Similar threads

Pazarlama, bir hizmet ya da ürünün satılabilmesine imkan oluşturacak bir pazarın boyutlarını kavramak ve o pazara kadar bazı stratejiler (fiyat politikası belirleme, markalaşma, ürün özellikler gibi) geliştirmektir Satışı kapatarak bir uzlaşma yada kontrat imza atmak için yapılan her şey ise...
Cevaplar
0
Görüntüleme
138
Urun pazarlama firmaların urunlerini farklı satış kanalları uzerinden satması anlamına gelmektedir Urun pazarlama komplike bir iş değildir fakat satış yeteneği gerektirir Turkiye’de pazarlama ile satış arasındaki fark pek bilinmemektedir Urun pazarlamanın İngilizcesi aslında burada...
Cevaplar
0
Görüntüleme
87
Pazarlama bir urun veya hizmetin piyasaya sunulmadan once bir pazarı olup olmadığının araştırılması ve potansiyel muşterilere sağlayabileceği değerinin anlatılması surecine denir Genellikle Turkiye’de ve Dunya’da pazarlama ile satış birbirlerine karıştırılan terimlerdir Bir malı satan kişi...
Cevaplar
0
Görüntüleme
76
Goreceksiniz ki coğu insan reklamcılık ile pazarlamayı surekli karıştırır İkisi de onemli olmakla beraber cok farklı alanlardır Farkı bilerek piyasa araştırması yapmak, şirketinizin dayanaklı buyumesinin yolunu acabilir Pazarlama ile reklamcılık arasındaki farkları anlatmadan once ikisinin de...
Cevaplar
0
Görüntüleme
110
Dijital pazarlama bir organizasyonun bir veya birden fazla dijital kanalı kullanarak yaptığı pazarlama aktivesine denir Eposta, cep telefonu, sosyal medya ve benzeri dijital araclar sayesinde pazarlama yapmak mumkun olup, alışagelmiş pazarlama yontemlerine gore daha buyuk bir kitleye kısa surede...
Cevaplar
0
Görüntüleme
125
858,461Konular
981,109Mesajlar
29,529Kullanıcılar
peaceSon üye
Üst Alt