Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Son konular

Pazarlama yonetimi

Pazarlama yonetimi
0
99

ahmet0135

FD Üye
Katılım
Nis 13, 2018
Mesajlar
3,753
Etkileşim
89
Puan
48
F-D Coin
0
Pazarlama yonetimi

Değişimde taraflardan biri oteki taraftan istediği karşılığı ele gecirmeyi amaclar ve amacına ulaşmak icin incelemeler yapar , planlar oluşturur ve planları uygulamaya koyarsa pazarlama yonetimi soz konusu olur

Pazarlama yonetimi, etkili bicimde değişimin sağlanması icin, pazarlama eylemlerinin planlanması, planın uygulanması ve kontrol edilmesi işidir

İşletmelerde pazarlama yonetimi işi pek cok gorevli tarafından yurutulur Satış, reklam, araştırma ve oteki pazarlamayla ilgili yoneticiler, elbirliğiyle pazarlama eylemlerini yonetirler Kuşkusuz tum bu yoneticilerin bağlı olduğu pazarlama yoneticisi koordinasyonu sağlar Bu sorumlu yoneticilerin gorevi işletme icin olumlu değişim sonucları sağlayacak bicimde pazarlama planları yapmak, planları uygulamaya koymak, planlar ile gercekleşen sonucları karşılaştırmak ve sapmalar varsa gerekli onlemleri almaktır

Değişimin etkili ve yararlı bir şekilde gercekleşmesi onemlidir Yani değişim orgutleri amacına uygun olmalıdır Orgutlerin yapılarına gore amacları değişir Sozgelimi işletmelerde amac genellikle kardır, bu durumda değişimde kar sağlanmalıdır

Pazarlama yonetimine der ve geniş olmak uzere iki acıdan bakılabilir

Dar acıdan bakıldığında, pazarlama yonetimi işletmenin pazarlama bolumunun eylemlerini yurutulmesini kapsar Geniş acıdan bakıldığındaysa işletmeyi bir tum olarak amaclarına ulaştırmak icin,pazarlama yoneticileri karar verme ve sorun cozme yeteneklerini ve guclerini kullanırlar Bu nedenle pazarlama yoneticisi, pazarları ve pazarlama kaynaklarını yoneten bir uzmandır İşletmenin uretim, finans ve işgoren eylemlerini yoneten yoneticilerle yakın ilişkiler kurarak gorevini yurutur

Pazarlama yonetiminin temel gorevi pazarlanan mallara, hizmetlere, kişilere, duşuncelere talep yaratmak olduğu goruşu yaygındır Ancak gercekte pazarlama yoneticileri, orgutun amacına ulaşmasını sağlayacak bicimde talebin duzeyini, zamanını ve iceriğini etkilemelidirlerPazarlama yoneticisi değişik taleplerle uğraşmak zorundadır bunun icinde girilecek pazarlar, geliştirilecek mallar, uygulanacak fiyatlar, kullanılacak dağıtım kanalları ve yapılacak satış cabalarıyla ilgili kararlar oluşturmalıdır

Pazarlamacılar ihtiyac yaratmazlar, bir malın bir insanın ihtiyacını nasıl karşılayacağını acıklar istek yaratmaya calışır, malı cekici ve satın alınmaya hazır kılar, talebi etkiler

Pazarlama yonetimi yalnızca buyuk işletmelerde bulunmaz Gercekte kucuk tarım işletmecileri, toptancılar perakendeciler de pazarlama eylemlerini planlamak ve oteki yonetim işlevlerini yerine getirmek zorundadır Dar bir bolgede calışan satış gorevlisinin de kendine ozgu bir pazarlama planı yapıp uygulaması, karşılaştığı sorunları cozmesi gerekir Şuphesiz, buyuk işletmelerde pazarlama eylemleri cok daha karmaşıktır Bu nedenle, pazarlama yonetimi cok buyuk cabayı, ayrıntılı planlamayı ve denetimi kapsar ve orgutun en ust basamağında yer alan yoneticilerin gorev alanına girer

Pazarlama yonetiminde dikkat edilmesi gereken unsurlar şoyle sıralanabilir:

1 Olayların, koşulların ve insanların surekli değiştiği gerceği benimsenmelidir Tuketici ve uretici pazarlarını oluşturan kişiler ve orgutler, mallar ve hizmetler, pazarlama yontemleri surekli olarak değişir İşletmenin kendiside değişir

2 Bu değişmeler karşısında, işletme, pazarlama eylemlerinde yenilikler yapmalı, bu yonde davranışını planlamalıdır Pazarladığı mallarda ve hizmetlerde uyguladığı fiyatlarda, kullandığı dağıtım kanallarında ve satış cabalarında değişiklikler yapmalıdır

3 Tuketicilerin ihtiyac ve istekleri bilinmelidir Bu kural aşağıda acıklanacak olan pazarlama kavramı ile ilgilidir Soz konusu kavramı belirleyen işletmeler tuketicilerin ihtiyac ve isteklerini izler, bu yolda turlu araştırmalar yapar ya da yaptırır

4 Pazarlamada sistem yaklaşımına yer verilmelidir Pazarlama eylemleri yurutulurken sistem yaklaşımının gereği, işletme ici ve işletme dışı etkenler goz onune alınmalıdır

5 Pazarlama yonetimine katkıda bulunacak turlu bilgi dallarında geliştirilen kavramlar ve kuramlar oğrenilip uygulanmalıdır Pazarlamanın, iktisat, matematik, psikoloji, sosyoloji ve kulturel antropolojiyle yakın ilişkileri vardır Kararlar alınırken bu bilgi dallarından yararlanılmalıdır

6 Pazarlama ile ilgili diğer yonetim dallarının yakın ilişkisi olduğu unutulmamalıdır Orneğin, pazarlanacak mal ceşidinin belirlenmesinin uretim yonetimi uzerinde etkileri vardır

7 Uygun bir orgut vucuda getirilmelidir
 

Similar threads

Pazarlama yonetimi kavramları Pazarlama eylemi bir dizi bilincli eylemin yapılmasını ongorur Bu eylemler yapılırken acaba yonetim felsefesi ne olacaktır? İşletmenin cıkarlarınamı, tuketicilerin cıkarlarına mı, yoksa toplumun cıkarlarına mı ağırlık verilerek istenen amaca ulaşılacaktır...
Cevaplar
0
Görüntüleme
174
Satışa yonelik pazarlama yonetimi Bu kavrama gore işletme yonetimi gereken olcude satış cabaları yapmadıkca, işletmenin malının tuketiciler tarafından yeter olcude satın alınmamasının olağan olduğu kanısındadır Bu kavramın başlıca nitelikleri şunlardır : İşletmenin temel gorevi, yeterli...
Cevaplar
0
Görüntüleme
136
Pazarlama yönetimi Değişimde taraflardan biri öbür taraftan istediği karşılığı ele geçirmeyi amaçlar ve amacına varmak için çalışmalar yapar , planlar oluşturur ve planları uygulamaya koyarsa pazarlama yönetimi söz konusu olur Pazarlama yönetimi, etkin biçimde değişimin sağlanması için...
Cevaplar
0
Görüntüleme
306
Uretime yonelik pazarlama yonetimi Bu kavram, ureticileri yonlendiren eski bir kavramdır Bu kavrama gore tuketiciler, satın almak istedikleri malların satış yerlerinde bulunmasına ve fiyatlarının uygun olmasına onem verirler Bu durumda yoneticiler uretim yonludurler Bu kavramın başlıca...
Cevaplar
0
Görüntüleme
97
Uluslararası Pazarlama Nedir? Pazarlamayı bir kazanc sağlama amacı ile secilmiş muşteri gruplarının ihtiyac ve isteklerini tatmin icin kaynaklarının cozumlenmesi, planlanması, orgutlenmesi, kullanılması ve denetimi olarak tanımlayabiliriz Uluslarası pazarlama ise bu cabaların uluslararası...
Cevaplar
0
Görüntüleme
167
858,505Konular
982,722Mesajlar
33,057Kullanıcılar
yaramaz61Son üye
Üst Alt