imagesrabitanedir5ad2e4e5824d9
RABITAYA DAİR
İcinizden hayra cağıran, iyiliği emredip kotulukten men eden bir sınıf bulunsun İşte kurtuluşa eren onlardır (Ali İmran, 104)
Rasulullah (AS) Efendimiz şoyle ifade buyuruyor: Asıl veren Allahtır, ben ise verileni taksim edip yerine ulaştırmakla gorevliyim (Buharı, Muslim)
Rabıtanın lugat karşılığı, bağ, kurmak alaka sağlamlaştırma, vuslat ve muhabbet demektir Rabıta muridin murşidine sevgiyle gonulden duşunmesi onu hayal etmesidir İnsan olarak hicbir anımız yoktur ki bir şeyleri ya da birilerini duşunmeden duralım Bu, insanda var olan fıtri bir ozelliktir Kimi arkadaşını, kimi eşini, kimi dostunu, kimi sevdiğini duşunur İşte tam da bu noktada tasavvuf bize, tum bu boş ve malayani duşuncelerin dışında, duşunulmesi ile beraber icerisinde bircok faydaları barındıran murşidi rabıtayı tavsiye eder ki bir muridin en onemli ihtiyaclarından biriside hic şuphesiz murşidi ile olan bağını her daim sağlayabilmesidir
Kamil bir murşide intisap eden her kişiye AllahU teala o murşidin bir ervahını yaratır Artık o ervah her daim onunla beraberdir Kişi rabıtayla beraber bu bağı kuvvetlendirir nihayetinde oyle bir hale gelir ki artık murşidinin boyası ile boyanır Her hali ona benzer: yuruyuşu bakışı konuşması yemesi icmesi vs bu hal ona dinini yaşaması acısından da bulunmaz bir nimettir Bunun yanında rabıta aşıkın maşukuyla buluşma vesilesi olur Uzaktadır ama aslında Ona yakındır Goz gormez ama kalbi gorur Sesini duyamaz ama hep onun bestesiyle dilbeste olmuştur Zahiresine gucu yetmez takati kalmaz ama hep onunla olmanın mutluluğunu yaşamaktadır İşte tum bu haller rabıtayla mumkundur
Rabbil alemine ulaşma yoluna giren talibin yolu nihayetinde rabıtadan gecer
İmamı Rabbani(ks) hazretleri buyurdular: Bu tarikati aliyeye suluk etmek, kendisine uyulan şeyhe karşı muhabbet rabıtası iledir ki bu zat, bu yolda murad olarak seyretmiş, bu kamalat ile kuvvet cezbesine boyanmıştır
Muhammed Raşid(ks) hz buyurdular: Tarikatı nakşibendide murşid rabıtası cok onemlidir Cunku muride en fazla fayda veren şeyh rabıtasıdır Bir murid şeyhinin ruhaniyetini manevi tasarruf ve yardımını her an yanında duşunmelidir Hatta attığı her adımı şeyhinin ayak izlerine bastığını duşunerek onda(onun haline) fani olmaya bakmalıdır Rabıta manevi bir hattır, muridi murşidine ve gecmiş Sadatlara bağlar Rabıtaya sımsıkı devam ediniz İslami hizmetleri bırakmayınız Virtlerinize devam ediniz, suluğunuzu ilerletiniz
Seyyid Sibğatullahil Arvasi hz(ks)buyurdular: Rabıta olmadan fenafiş şeyh olmaz, fenafiş şeyh olmadan fena firrasul olmaz, fena firrasul olmadan fena fillah olmaz
Yalnız bu noktada dikkat edilmesi gereken bir noktada murşidin her zaman vesile olduğunu unutmamaktır Mevlana halid hz(ks): Rabıtada bizzat vesilelerin maksat kabul edilmeleri caiz değildir(murşid vesile, maksat rabbil alemindir) buyurdular
Ustadın huzurunda sofi kendini bir dilencinin bir sultanın huzurunda el actığı gibi kalbini ustadına acar ona yalvarır Bir şeyler verilirse o hali tutarak talebine devam eder Bir şey verilmezse bunu nefsinden bilmeli ve umitsizliğe duşmemelidir
Ustadın gıyabında ise sofi, her an murşidinin yanı başında olduğunu tasavvur etmeli, yemek yerken oturup kalkarken, birileri ile sohbet ederken vs tum bu durumlarda kişinin rabıtaya sarılması gaflete duşmesini engellediği gibi her turlu zarardan da onu korumaya vesile olur
Bu ahir zamanda Allaha kulluk cok zordur Oyle bir hale gelinmiş ki insanlar icindeyken harama girmemek neredeyse imkansız hale gelmiştir Kişinin kendini her daim muhafaza etmesi cok guc olmuştur Nefsimizi galebe calacak o kadar vesileler var ki bunlarda kurtulmak cok zor olmuştur İşte tam bu noktada da murşid rabıtası bizim bu gibi durumlardan kurtulmamız icin bir vesiledir Orneğin evinden cıkarken bir murit, murşidinin onde kendinin de arkadan geldiğini duşunse yolda nazar ber kademi terk edemez yani surekli ayakuclarına bakarak yurur bu sayede gozleri ile harama bakamaz Unutmayalım ki goz kalbin dunyaya acılan penceresidir Goz neyi gorurse kalpte ona meyleder Kalbimizin gonlumuzun bu gibi durumlara maruz kalmasını istemiyorsak rabıtaya cokca devam etmek lazım gelir
SAbdulhalim EROL
semerkand dergisi:
RABITAYA DAİR
İcinizden hayra cağıran, iyiliği emredip kotulukten men eden bir sınıf bulunsun İşte kurtuluşa eren onlardır (Ali İmran, 104)
Rasulullah (AS) Efendimiz şoyle ifade buyuruyor: Asıl veren Allahtır, ben ise verileni taksim edip yerine ulaştırmakla gorevliyim (Buharı, Muslim)
Rabıtanın lugat karşılığı, bağ, kurmak alaka sağlamlaştırma, vuslat ve muhabbet demektir Rabıta muridin murşidine sevgiyle gonulden duşunmesi onu hayal etmesidir İnsan olarak hicbir anımız yoktur ki bir şeyleri ya da birilerini duşunmeden duralım Bu, insanda var olan fıtri bir ozelliktir Kimi arkadaşını, kimi eşini, kimi dostunu, kimi sevdiğini duşunur İşte tam da bu noktada tasavvuf bize, tum bu boş ve malayani duşuncelerin dışında, duşunulmesi ile beraber icerisinde bircok faydaları barındıran murşidi rabıtayı tavsiye eder ki bir muridin en onemli ihtiyaclarından biriside hic şuphesiz murşidi ile olan bağını her daim sağlayabilmesidir
Kamil bir murşide intisap eden her kişiye AllahU teala o murşidin bir ervahını yaratır Artık o ervah her daim onunla beraberdir Kişi rabıtayla beraber bu bağı kuvvetlendirir nihayetinde oyle bir hale gelir ki artık murşidinin boyası ile boyanır Her hali ona benzer: yuruyuşu bakışı konuşması yemesi icmesi vs bu hal ona dinini yaşaması acısından da bulunmaz bir nimettir Bunun yanında rabıta aşıkın maşukuyla buluşma vesilesi olur Uzaktadır ama aslında Ona yakındır Goz gormez ama kalbi gorur Sesini duyamaz ama hep onun bestesiyle dilbeste olmuştur Zahiresine gucu yetmez takati kalmaz ama hep onunla olmanın mutluluğunu yaşamaktadır İşte tum bu haller rabıtayla mumkundur
Rabbil alemine ulaşma yoluna giren talibin yolu nihayetinde rabıtadan gecer
İmamı Rabbani(ks) hazretleri buyurdular: Bu tarikati aliyeye suluk etmek, kendisine uyulan şeyhe karşı muhabbet rabıtası iledir ki bu zat, bu yolda murad olarak seyretmiş, bu kamalat ile kuvvet cezbesine boyanmıştır
Muhammed Raşid(ks) hz buyurdular: Tarikatı nakşibendide murşid rabıtası cok onemlidir Cunku muride en fazla fayda veren şeyh rabıtasıdır Bir murid şeyhinin ruhaniyetini manevi tasarruf ve yardımını her an yanında duşunmelidir Hatta attığı her adımı şeyhinin ayak izlerine bastığını duşunerek onda(onun haline) fani olmaya bakmalıdır Rabıta manevi bir hattır, muridi murşidine ve gecmiş Sadatlara bağlar Rabıtaya sımsıkı devam ediniz İslami hizmetleri bırakmayınız Virtlerinize devam ediniz, suluğunuzu ilerletiniz
Seyyid Sibğatullahil Arvasi hz(ks)buyurdular: Rabıta olmadan fenafiş şeyh olmaz, fenafiş şeyh olmadan fena firrasul olmaz, fena firrasul olmadan fena fillah olmaz
Yalnız bu noktada dikkat edilmesi gereken bir noktada murşidin her zaman vesile olduğunu unutmamaktır Mevlana halid hz(ks): Rabıtada bizzat vesilelerin maksat kabul edilmeleri caiz değildir(murşid vesile, maksat rabbil alemindir) buyurdular
Ustadın huzurunda sofi kendini bir dilencinin bir sultanın huzurunda el actığı gibi kalbini ustadına acar ona yalvarır Bir şeyler verilirse o hali tutarak talebine devam eder Bir şey verilmezse bunu nefsinden bilmeli ve umitsizliğe duşmemelidir
Ustadın gıyabında ise sofi, her an murşidinin yanı başında olduğunu tasavvur etmeli, yemek yerken oturup kalkarken, birileri ile sohbet ederken vs tum bu durumlarda kişinin rabıtaya sarılması gaflete duşmesini engellediği gibi her turlu zarardan da onu korumaya vesile olur
Bu ahir zamanda Allaha kulluk cok zordur Oyle bir hale gelinmiş ki insanlar icindeyken harama girmemek neredeyse imkansız hale gelmiştir Kişinin kendini her daim muhafaza etmesi cok guc olmuştur Nefsimizi galebe calacak o kadar vesileler var ki bunlarda kurtulmak cok zor olmuştur İşte tam bu noktada da murşid rabıtası bizim bu gibi durumlardan kurtulmamız icin bir vesiledir Orneğin evinden cıkarken bir murit, murşidinin onde kendinin de arkadan geldiğini duşunse yolda nazar ber kademi terk edemez yani surekli ayakuclarına bakarak yurur bu sayede gozleri ile harama bakamaz Unutmayalım ki goz kalbin dunyaya acılan penceresidir Goz neyi gorurse kalpte ona meyleder Kalbimizin gonlumuzun bu gibi durumlara maruz kalmasını istemiyorsak rabıtaya cokca devam etmek lazım gelir
SAbdulhalim EROL
semerkand dergisi: