Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Son konular

Sosyal Medya, Para Hakkında Mutsuz Hissetmenize Yol Açıyor

Sosyal Medya, Para Hakkında Mutsuz Hissetmenize Yol Açıyor
0
82

tekin

FD Üye
Katılım
Ocak 9, 2022
Mesajlar
38,427
Etkileşim
0
Puan
36
Yaş
96
F-D Coin
95

Sosyal medyada gördüğünüz bir reklamlarda rastgele bir eseri görmüş, beğenmiş ve satın almış olabilirsiniz. Daha sonra da bu satın alımlarınızdan birinden, eserin kalitesi ya da umduğunuz üzere çıkmaması nedeniyle şad kalmamış da olabilirsiniz. Hatta influencerların yerleşik reklamlarında gördükleriniz nedeniyle kendinizi gerçek manada 'en dipte' hissetmiş de olabilirsiniz. Yeni bir araştırmaya nazaran, bu hususta hiç de yalnız değilsiniz.

Bankrate tarafından yapılan araştırma, toplumsal medyanın hem cüzdanınız hem de finansal mutluluğunuza ziyan verdiğini ortaya koydu. Araştırmaya katılan 2.664 kişinin verdiği yanıtlara nazaran iştirakçilerin en az yarısı, toplumsal medyada gördüğü bir reklam aracılığıyla eser satın aldı. Satın alım yapanların %64’üyse en az bir satın alımından pişman oldu. Fakat araştırma, dahasını da ortaya koydu.

Sosyal medyada gördüğümüz paylaşımlar, finansal durumumuz hakkında makûs düşünmemize yol açıyor:


0d74e44c42fb3fa25060b992876a98294fc82ac2.jpeg

Yapılan araştırma, reklamlardan satın alım ve pişmanlık oranının yanı sıra toplumsal medya paylaşımlarının şahıslar üzerindeki tesiri hakkında da değerli ipuçları verdi.
  • Z jenerasyonunun %47’si, Y neslinin %46’sı, X neslinin %31’i ve daha evvelki jenerasyonun (baby boomer) %22’si, diğer bir kişinin paylaşımları nedeniyle kendi finansal durumu hakkında olumsuz hislere kapıldığını belirtti.
  • Sosyal medyaya giriş yapan ve 18 yaş altı çocuğu olan ebeveynlerin %64’ünden fazlası, çevrimiçi içeriğin çocuklarının para konusunda gerçekçi olmayan beklentilere sahip olmasına katkıda bulunduğuna inandığını belirtti.
  • Z jenerasyonunun %22’si, Y neslinin %14’ü, X neslinin %7’si ve baby boomer’ların %7’si, gönderilerinin zenginlik ve muvaffakiyetlerini yansıtmasını hedeflediğini paylaştı.
Bankrate analisti Sarah Foster, sonuçlar hakkında aşağıdaki yorumlarda bulundu:

“Tasarım gereği, toplumsal medya, kullanıcıların hayatlarının sırf en âlâ kısmının bir not defteridir. Her gönderi, fotoğraf yahut güncelleme izleyenleri tesirler. Toplumsal medya esasen yol kenarındaki yeni reklam panosudur, lakin klasik reklamcılığın amacını çok daha savurgan bir formda gerçekleştirir.”


 

Similar threads

Günümüz teknolojisinin ve akımların tesiriyle bugüne kadar görülmemiş seviyede tartışmaya neden olan Z kuşağı, bir yandan da pek çok kesimin ve şirketin yarar adresi olmaya devam ediyor. Pekala Z jenerasyonu, markalara ne kadar para kazandırıyor, en çok hangi alanlarda para harcıyor ve en çok...
Cevaplar
0
Görüntüleme
71
Türkiye’de bin 100 kişinin iştirakiyle yapılan bir araştırmaya nazaran, bebek patlaması nesli (baby boomer) olarak isimlendirilen 65 yaş üstü bireyler, en çok Facebook’u tercih ederken, genç jenerasyon ise Instagram’da daha fazla vakit geçiriyor. Araştırma Şirketi Areda Piar’ın Marketing...
Cevaplar
0
Görüntüleme
41
İzmir'de toplumsal medya üzerinden dolandırıcılık yaptığı öne sürülen cürüm şebekesine yapılan operasyonda, ortalarında toplumsal medya fenomenleri Simge Barankoğlu ve Yeşim Aydın'ın da tutuklandığı dolandırıcılık operasyonunun ayrıntıları belirli oldu. Dolandırıcıların 6 ay içerisinde 215...
Cevaplar
0
Görüntüleme
40
Hepimizin aklındaki sorudur bu; internet fenomenleri ne kadar para kazanıyor? Fenomenlerin ve kuruluşların sosyal medya sitelerinden para kazandığını hepimiz biliyoruz Peki, sosyal medya sitelerinden bu parayı nasıl kazanıyorlar? Bu yazımızda sosyal medya platformlarında nasıl para kazanılır...
Cevaplar
0
Görüntüleme
121
Z kuşağı böyle, Y jenerasyonu şöyle, X nesli şunu yaşadı, OK boomer, alfa kuşağı ne olacak diye diye son yıllarda kafalar iyice karıştı. Normal çünkü yakın bir zamana kadar yalnızca toplum bilimciler tarafından bilinen bu terimler artık hepimiz tarafından bilinir ve üzerine konuşulur hale geldi...
Cevaplar
0
Görüntüleme
70
858,438Konular
980,869Mesajlar
29,482Kullanıcılar
sanane1234Son üye
Üst Alt