Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Z Kuşağı, En Çok Nereye Para Harcıyor?

Hoş geldin! cevvik tarafından topluluğumuza katılmaya davet edildiniz. Kaydolmak için lütfen burayı tıklayın.
Z Kuşağı, En Çok Nereye Para Harcıyor?
0
82

dadaş

FD Üye
Katılım
Ocak 9, 2022
Mesajlar
38,091
Etkileşim
1
Puan
38
Yaş
46
F-D Coin
70

Günümüz teknolojisinin ve akımların tesiriyle bugüne kadar görülmemiş seviyede tartışmaya neden olan Z kuşağı, bir yandan da pek çok kesimin ve şirketin yarar adresi olmaya devam ediyor. Pekala Z jenerasyonu, markalara ne kadar para kazandırıyor, en çok hangi alanlarda para harcıyor ve en çok hangi şirketleri kendisiyle uyumlu buluyor?

İşte Z jenerasyonuna dair bu soruların hepsi ve dahası, Rare Reviews tarafından derlenen bilgiler ve NowSourcing tarafından hazırlanan grafiklerle verildi. Elde edilen datalar, yalnızca ABD’li Z jenerasyonunun yılda 143 milyar dolar harcama yaptığını, ayrıyeten 127 dolar da aile üyeleri ismine harcama yaptığını gösterdi. Elde edilen sonuçlar şu formdaydı:

Z nesli parasını en çok neye harcıyor?


9ec11cf2e20d0024166a82cc170cf759d03336c5.jpeg
  • %55'i kıyafet ve ayakkabılara para harcıyor, %60'ı ailesini harcamak için etkiliyor.
  • %52'si kitap ve müzik için para harcıyor, %41'i ailesini de etkiliyor.
  • %52'si uygulamalar için para harcıyor, %20'si ailesini de etkiliyor.
  • %50'si oyuncak ve oyunlar için para harcıyor, %30'u ailesini de etkiliyor.
  • %48'i etkinlikler ve gezinti için para harcıyor, %48'i ailesini de etkiliyor.
  • %43'ü kişisel bakım için para harcıyor, %55'i ailesini de etkiliyor.
  • %42'si elektronikler için para harcıyor, %61'i ailesini de etkiliyor.
  • %42'si dışarıda yemek için para harcıyor, %63'ü ailesini de etkiliyor.
  • %37'si dijital yayın için para harcıyor, %37'si ailesini de etkiliyor.
  • %31'i spor ekipmanları için para harcıyor, %47'si aliesini de etkiliyor.
  • %26'sı yiyecek ve içecekler için para harcıyor, %77'si ailesini de etkiliyor.
  • %26'sı seyahat için para harcıyor, %66'sı ailesini de etkiliyor.
  • %18'i ev eşyaları için para harcıyor, %73'ü ailesini de etkiliyor.
  • %16'sı mobilya için para harcıyor, %76'sı ailesini de etkiliyor.
Z nesli en çok hangi markaları ve şirketleri benimsiyor?

54e6cfde57e16d58f39019c9b4f588e2c36d7332.jpeg
  1. Google
  2. Netflix
  3. YouTube
  4. Amazon
  5. Oreo
  6. PlayStation
  7. Walmart
  8. Target
  9. Doritos
  10. Nintendo
Z jenerasyonu toplumsal platformlarda ne durumda?

2a9817ffa46ae15c47559c6fa6ce5c6cd707812c.jpeg
  • Z jenerasyonunun %20’si TikTok’ta günde 5 saatten fazla müddet harcıyor.
  • %65’i Instagram kullanıyor (Y jenerasyonunda %40)
  • %85’i YouTube’u rastgele bir toplumsal medya platformundan daha fazla kullanıyor.
  • Z nesli, Y nesline nazaran Snapchat’i 2 kat daha fazla kullanıyor.
  • %80’ine yakını Discord’u oyun dışı içerikler için kullanıyor.
Elde edilen öteki değerli sonuçlar:

Z neslinin,
  • Geliri 2031 yılı prestijiyle Y jenerasyonunun gelirini aşacak ve global gelirin %25’inden fazlasını oluşturacak,
  • %20’si kendisini LGBT+ olarak tanımlarken, %35’i cinsiyetsiz zamir tercih eden bir kişiyi ferdî olarak tanıdığını tabir ediyor.
  • %65’i bir satın alımdan evvel eser hakkında bilgi ediniyor, %63’ü arkadaşlarından yahut birden fazla kaynaktan gelen tekliflere güveniyor.

 

Similar threads

Sosyal medyada gördüğünüz bir reklamlarda rastgele bir eseri görmüş, beğenmiş ve satın almış olabilirsiniz. Daha sonra da bu satın alımlarınızdan birinden, eserin kalitesi ya da umduğunuz üzere çıkmaması nedeniyle şad kalmamış da olabilirsiniz. Hatta influencerların yerleşik reklamlarında...
Cevaplar
0
Görüntüleme
94
Türk gençlerinin büyük çoğunluğu, parasını öncelikle giyim, sonra da sıhhat ve teknolojik ürünler için harcıyor Bluetooth irtibat ve mobil müzik ürünleri markası Jabra ile internet portalı mynet kadar gerçekleştirilen ankete kadar, Türk gençlerinin büyük çoğunluğu, parasını ilk önce giyim...
Cevaplar
0
Görüntüleme
75
Turk genclerinin buyuk coğunluğu, parasını oncelikle giyim, sonra da sağlık ve teknolojik urunler icin harcıyor Bluetooth iletişim ve mobil muzik urunleri markası Jabra ile internet portalı mynet tarafından gercekleştirilen ankete gore, Turk genclerinin buyuk coğunluğu, parasını oncelikle...
Cevaplar
0
Görüntüleme
188
Türkiye’de bin 100 kişinin iştirakiyle yapılan bir araştırmaya nazaran, bebek patlaması nesli (baby boomer) olarak isimlendirilen 65 yaş üstü bireyler, en çok Facebook’u tercih ederken, genç jenerasyon ise Instagram’da daha fazla vakit geçiriyor. Araştırma Şirketi Areda Piar’ın Marketing...
Cevaplar
0
Görüntüleme
66
Günlük hayatta ve bilhassa internet ortamında en sık karşılaştığımız kavramların ortasında Y ve Z jenerasyonları bulunuyor. Uzun müddettir araştırmalara ve müşahedelere natürel tutulan bu nesillerin kendi ortalarında manaları ve elbette farklılıkları da bulunuyor. Toplumsal olarak ne vakit...
Cevaplar
0
Görüntüleme
82
858,509Konular
982,853Mesajlar
30,646Kullanıcılar
TAROTSon üye
Üst Alt