Günümüz teknolojisinin ve akımların tesiriyle bugüne kadar görülmemiş seviyede tartışmaya neden olan Z kuşağı, bir yandan da pek çok kesimin ve şirketin yarar adresi olmaya devam ediyor. Pekala Z jenerasyonu, markalara ne kadar para kazandırıyor, en çok hangi alanlarda para harcıyor ve en çok hangi şirketleri kendisiyle uyumlu buluyor?
İşte Z jenerasyonuna dair bu soruların hepsi ve dahası, Rare Reviews tarafından derlenen bilgiler ve NowSourcing tarafından hazırlanan grafiklerle verildi. Elde edilen datalar, yalnızca ABD’li Z jenerasyonunun yılda 143 milyar dolar harcama yaptığını, ayrıyeten 127 dolar da aile üyeleri ismine harcama yaptığını gösterdi. Elde edilen sonuçlar şu formdaydı:
Z nesli parasını en çok neye harcıyor?

- %55'i kıyafet ve ayakkabılara para harcıyor, %60'ı ailesini harcamak için etkiliyor.
- %52'si kitap ve müzik için para harcıyor, %41'i ailesini de etkiliyor.
- %52'si uygulamalar için para harcıyor, %20'si ailesini de etkiliyor.
- %50'si oyuncak ve oyunlar için para harcıyor, %30'u ailesini de etkiliyor.
- %48'i etkinlikler ve gezinti için para harcıyor, %48'i ailesini de etkiliyor.
- %43'ü kişisel bakım için para harcıyor, %55'i ailesini de etkiliyor.
- %42'si elektronikler için para harcıyor, %61'i ailesini de etkiliyor.
- %42'si dışarıda yemek için para harcıyor, %63'ü ailesini de etkiliyor.
- %37'si dijital yayın için para harcıyor, %37'si ailesini de etkiliyor.
- %31'i spor ekipmanları için para harcıyor, %47'si aliesini de etkiliyor.
- %26'sı yiyecek ve içecekler için para harcıyor, %77'si ailesini de etkiliyor.
- %26'sı seyahat için para harcıyor, %66'sı ailesini de etkiliyor.
- %18'i ev eşyaları için para harcıyor, %73'ü ailesini de etkiliyor.
- %16'sı mobilya için para harcıyor, %76'sı ailesini de etkiliyor.

- Netflix
- YouTube
- Amazon
- Oreo
- PlayStation
- Walmart
- Target
- Doritos
- Nintendo

- Z jenerasyonunun %20’si TikTok’ta günde 5 saatten fazla müddet harcıyor.
- %65’i Instagram kullanıyor (Y jenerasyonunda %40)
- %85’i YouTube’u rastgele bir toplumsal medya platformundan daha fazla kullanıyor.
- Z nesli, Y nesline nazaran Snapchat’i 2 kat daha fazla kullanıyor.
- %80’ine yakını Discord’u oyun dışı içerikler için kullanıyor.
Z neslinin,
- Geliri 2031 yılı prestijiyle Y jenerasyonunun gelirini aşacak ve global gelirin %25’inden fazlasını oluşturacak,
- %20’si kendisini LGBT+ olarak tanımlarken, %35’i cinsiyetsiz zamir tercih eden bir kişiyi ferdî olarak tanıdığını tabir ediyor.
- %65’i bir satın alımdan evvel eser hakkında bilgi ediniyor, %63’ü arkadaşlarından yahut birden fazla kaynaktan gelen tekliflere güveniyor.