iltasyazilim
FD Üye
Muhammed Salih EKİNCİ tarafından yazıldı
Hocam, sünnetin vahiy kaynaklı olmadığı iddiaları var Bu konu etrafında neler söylersiniz?
Hocaefendi: Şimdi şöyle sorayım; Kur’an vahiy midir değil midir?
Vahiydir
Hocaefendi: Kur’anı Kerim Sünnetin de vahiy olduğunu söylüyor ??? ???? ?? ????? ?? ?? ??? ??? ???? Yani din konusunda konuştukları hep birer vahiydir Efendimizin Kur’anı Kerim İslam’ın ana hatlarını almıştır Tefarruatı ise Peygamberimiz Aleyhissalâtü Vesselâm’ın açıklamalarına bırakmıştır ??? ?????? ???? ?????? ????? ????? “Biz sana insanlara beyan edesin diye kitabı indirdik buyuruyor Sadece vahyi Kur’an’dan ibaret görürsek, Sünneti vahiy kabul etmezsek Peygamber Aleyhissalâtü Vesselâm’ın getirdiği tafsilatın hiçbir önemi kalmıyor, bağlayıcılığı kalmıyor Kur’anı Kerim amel etmek için gelmemiş midir? Amel için gelmiştir Böyle olunca Kur’anı Kerim’le amel etmek imkanı kalmaz Çünkü Cenabı Hak mesela Kur’anı Kerim’de namaz kılın buyurmuştur Ama nasıl kılacağız? Beyan etmemiştir Nasıl amel edeceğiz? Zekatı verin demiştir mesela Haccı yapın, orucu tutun Nasıl yapacağımızın beyanı yoktur
Cenabı Hak Kur’anı Kerim’de buyuruyor: “Müslümanlar aralarında cereyan eden tüm münazaalarda seni hâkim kılmadıkça Müslüman olmazlar buyuruyor Peygamberi her münazaada hâkim kılmazsak Müslüman olmuyoruz Her münazaanın detayı Kur’anı Kerim’de var mıdır açıkça? Yoktur Nasıl Kur’an’la amel edeceğiz ki? O zaman hâşâ ve kellâ Kur’anı Kerim boşuna inmiş demektir Onunla amel imkânı olmadıktan sonra boşuna inmiş olmaz mı?
SÜNNET OLMADAN KUR’AN’LA AMEL ETMEK MÜMKÜN DEĞİLDİR
Kur’anı Kerim amel etmeyi emretmiştir ama ameli nasıl yapacağımızı Resulullah Aleyhissalatü Vesselâm’ın açıklamasına yönlendirmiştir Yani Kur’anı Kerim ile amel ancak Allah Resulü’nün tafsilatıyla oluyor Sünnetin farz veya vacib olduğunu, vahiy olduğunu Kur’anı Kerim ispatlıyor ?? ???? ????? ???? ???????? ?????? ???? “Eğer Allah’ı severseniz bana tabi olun ki Allah sizi sevsin buyuruyor ???? ???? ? ???? ?????? ? ??? ????? ???? Bakınız burada ulu’l emr’de itaat tabiri yoktur Allah’a itaat ayrı, bir de Resulullah’a itaat vardır Resulullah’a itaat nedir? Kur’anı kerim’de bulunmayan emirlerine itaat etmek demektir Bundan dolayı ???? “İtaat edin emri Allah Resulü’nde tekrar edilmiştir, ama ulu’l emr de tekrar edilmemiştir Çünkü asıl olan Allah ve Resulü’ne itaat etmektir Ulu’l emr’e itaat ise her halükarda sözkonusu değildir Onlara Allah ve Resulü’ne itaat ettikleri ölçüde itaat edilir Veya umumi bir maslahat varsa idari işlerde onlara itaat edilir Hülasa Resulullah’a itaat etmek farzdır Bu konuda pek çok ayeti kerime varid olmuştur Sünnet olmazsa dinin emirlerini yerine getirmek mümkün değildir Kur’anı Kerim’in vahiy olduğuna inanan bir insan Sünnet’in de vahiy olduğunu kabul etmek zorundadır Kabul etmezse Kur’an’ı da reddetmiş oluyor
Hocam, diyorlar ki Sünnete uymak gerekir ama Sünneti Kur’an’a arz etmemiz gerekir Çünkü müstakil olarak Sünnet tek başına bir hüküm koyamaz Ancak ayetleri teyid ederse amel edilir Mesela recm meselesinde bekarken zina edenlerin cezasına dair ayeti öne sürerek recmi inkar ediyorlar Bu konuda neler söylersiniz?
Hocaefendi: Kur’anı Kerim’deki Resulullah’a itaat etme emri mutlaktır, mukayyed değildir Kur’an’daki ayetler Resulullah’a mutlak itaatin farz olduğunu ifade ediyor Çünkü bunu takyid edecek bir şey yoktur Onu tahsis edecek bir şey olmadığı zaman umum üzere kalıyor Bu dille ilgili meselelerdir Yani bu ifade şekilleri sadece Arap dilinde değil, bütün dillerde vardır Resulullah’a itaat emrinde takyid yani sınırlandırma yoktur Ona itaat emri vardır, onu örnek alma emri vardır ve bunları takyid eden herhangi bir başka emir yoktur Eğer takyid edilirse bu kendimizden yaptığımız bir takyid olurdu Bu da geçersizdir Ancak Allah Teâlâ takyid etseydi o zaman mukayyed olurdu
Hadis Kur’anı Kerim’e arz edilir ve Kur’an’a ters ise alınmaz Ters olmak ayrı bir şeydir, Kur’an’da olmayan bir şeyi koymak ayrı bir şeydir Kur’an’daki hükme başka bir şey getiriyor veya açıklamasını yapıyor Yahut tahsis ediyor veya takyid ediyor Veya da Kur’an’da bulunmayan bir hüküm getiriyor Hiçbirisi de Kur’an’a ters düşmüyor Ama eğer tezad oluyorsa ayetle hadisi cem etmek mümkün değilse o zaman hadis reddedilir Zaten usuli hadisin kaidelerinden biri de budur Mevzû hadisin alametlerinden birisi Kur’anı Kerim’e ters düşmesidir Kur’an’da olmayan bir hükmü Sünnet getirdiği zaman Sünneti reddetmek gerekir diyen hiçbir muteber alim gelmemiştir Birçok mesele Sünnetle teşri kılınmıştır Mesela Peygamber Aleyhissalatü Vesselam Medinei Münevvere’ye hicret ettikten sonra Beytü’l Makdis’e yöneldi ve namaz kıldı Kur’anı Kerim’de “Beytü’l Makdis’e yönel diye bir emir yoktur Kur’anı Kerim’de onun neshi vardır Kendisi hüküm olarak yoktur madem nesh vardır, demek ki hüküm var idi Hüküm de Kur’anı Kerim’le ispatlanmamış, Sünnetle ispatlanmıştır Görüyoruz ki Kur’an bizzat Sünnetin kendi başına müstakil hüküm koyacağını ispatlıyor
Başka bir ayeti kerimede “O peygamber size güzel şeyleri helalleştirir kötü şeyleri de haramlaştırır buyruluyor Görülüyor ki Cenabı Hak Efendimize teşri yetkisi vermiştir Onlarca meseleler vardır hükmü Sünnetle sübut bulan, bu meseleler Kur’an’da da yoktur Mesela Kur’anı Kerim’de iki kız kardeşle aynı anda evlenmenin yasaklığı vardır Ama bir kızla teyzesini aynı anda evlenmenin haramlığı yoktur Bu mesele Sünnet ve icma ile sabit olmuştur ve bunu inkar eden de kimse çıkmamıştır
darusselam sitesinden alıntıdır
Hocam, sünnetin vahiy kaynaklı olmadığı iddiaları var Bu konu etrafında neler söylersiniz?
Hocaefendi: Şimdi şöyle sorayım; Kur’an vahiy midir değil midir?
Vahiydir
Hocaefendi: Kur’anı Kerim Sünnetin de vahiy olduğunu söylüyor ??? ???? ?? ????? ?? ?? ??? ??? ???? Yani din konusunda konuştukları hep birer vahiydir Efendimizin Kur’anı Kerim İslam’ın ana hatlarını almıştır Tefarruatı ise Peygamberimiz Aleyhissalâtü Vesselâm’ın açıklamalarına bırakmıştır ??? ?????? ???? ?????? ????? ????? “Biz sana insanlara beyan edesin diye kitabı indirdik buyuruyor Sadece vahyi Kur’an’dan ibaret görürsek, Sünneti vahiy kabul etmezsek Peygamber Aleyhissalâtü Vesselâm’ın getirdiği tafsilatın hiçbir önemi kalmıyor, bağlayıcılığı kalmıyor Kur’anı Kerim amel etmek için gelmemiş midir? Amel için gelmiştir Böyle olunca Kur’anı Kerim’le amel etmek imkanı kalmaz Çünkü Cenabı Hak mesela Kur’anı Kerim’de namaz kılın buyurmuştur Ama nasıl kılacağız? Beyan etmemiştir Nasıl amel edeceğiz? Zekatı verin demiştir mesela Haccı yapın, orucu tutun Nasıl yapacağımızın beyanı yoktur
Cenabı Hak Kur’anı Kerim’de buyuruyor: “Müslümanlar aralarında cereyan eden tüm münazaalarda seni hâkim kılmadıkça Müslüman olmazlar buyuruyor Peygamberi her münazaada hâkim kılmazsak Müslüman olmuyoruz Her münazaanın detayı Kur’anı Kerim’de var mıdır açıkça? Yoktur Nasıl Kur’an’la amel edeceğiz ki? O zaman hâşâ ve kellâ Kur’anı Kerim boşuna inmiş demektir Onunla amel imkânı olmadıktan sonra boşuna inmiş olmaz mı?
SÜNNET OLMADAN KUR’AN’LA AMEL ETMEK MÜMKÜN DEĞİLDİR
Kur’anı Kerim amel etmeyi emretmiştir ama ameli nasıl yapacağımızı Resulullah Aleyhissalatü Vesselâm’ın açıklamasına yönlendirmiştir Yani Kur’anı Kerim ile amel ancak Allah Resulü’nün tafsilatıyla oluyor Sünnetin farz veya vacib olduğunu, vahiy olduğunu Kur’anı Kerim ispatlıyor ?? ???? ????? ???? ???????? ?????? ???? “Eğer Allah’ı severseniz bana tabi olun ki Allah sizi sevsin buyuruyor ???? ???? ? ???? ?????? ? ??? ????? ???? Bakınız burada ulu’l emr’de itaat tabiri yoktur Allah’a itaat ayrı, bir de Resulullah’a itaat vardır Resulullah’a itaat nedir? Kur’anı kerim’de bulunmayan emirlerine itaat etmek demektir Bundan dolayı ???? “İtaat edin emri Allah Resulü’nde tekrar edilmiştir, ama ulu’l emr de tekrar edilmemiştir Çünkü asıl olan Allah ve Resulü’ne itaat etmektir Ulu’l emr’e itaat ise her halükarda sözkonusu değildir Onlara Allah ve Resulü’ne itaat ettikleri ölçüde itaat edilir Veya umumi bir maslahat varsa idari işlerde onlara itaat edilir Hülasa Resulullah’a itaat etmek farzdır Bu konuda pek çok ayeti kerime varid olmuştur Sünnet olmazsa dinin emirlerini yerine getirmek mümkün değildir Kur’anı Kerim’in vahiy olduğuna inanan bir insan Sünnet’in de vahiy olduğunu kabul etmek zorundadır Kabul etmezse Kur’an’ı da reddetmiş oluyor
Hocam, diyorlar ki Sünnete uymak gerekir ama Sünneti Kur’an’a arz etmemiz gerekir Çünkü müstakil olarak Sünnet tek başına bir hüküm koyamaz Ancak ayetleri teyid ederse amel edilir Mesela recm meselesinde bekarken zina edenlerin cezasına dair ayeti öne sürerek recmi inkar ediyorlar Bu konuda neler söylersiniz?
Hocaefendi: Kur’anı Kerim’deki Resulullah’a itaat etme emri mutlaktır, mukayyed değildir Kur’an’daki ayetler Resulullah’a mutlak itaatin farz olduğunu ifade ediyor Çünkü bunu takyid edecek bir şey yoktur Onu tahsis edecek bir şey olmadığı zaman umum üzere kalıyor Bu dille ilgili meselelerdir Yani bu ifade şekilleri sadece Arap dilinde değil, bütün dillerde vardır Resulullah’a itaat emrinde takyid yani sınırlandırma yoktur Ona itaat emri vardır, onu örnek alma emri vardır ve bunları takyid eden herhangi bir başka emir yoktur Eğer takyid edilirse bu kendimizden yaptığımız bir takyid olurdu Bu da geçersizdir Ancak Allah Teâlâ takyid etseydi o zaman mukayyed olurdu
Hadis Kur’anı Kerim’e arz edilir ve Kur’an’a ters ise alınmaz Ters olmak ayrı bir şeydir, Kur’an’da olmayan bir şeyi koymak ayrı bir şeydir Kur’an’daki hükme başka bir şey getiriyor veya açıklamasını yapıyor Yahut tahsis ediyor veya takyid ediyor Veya da Kur’an’da bulunmayan bir hüküm getiriyor Hiçbirisi de Kur’an’a ters düşmüyor Ama eğer tezad oluyorsa ayetle hadisi cem etmek mümkün değilse o zaman hadis reddedilir Zaten usuli hadisin kaidelerinden biri de budur Mevzû hadisin alametlerinden birisi Kur’anı Kerim’e ters düşmesidir Kur’an’da olmayan bir hükmü Sünnet getirdiği zaman Sünneti reddetmek gerekir diyen hiçbir muteber alim gelmemiştir Birçok mesele Sünnetle teşri kılınmıştır Mesela Peygamber Aleyhissalatü Vesselam Medinei Münevvere’ye hicret ettikten sonra Beytü’l Makdis’e yöneldi ve namaz kıldı Kur’anı Kerim’de “Beytü’l Makdis’e yönel diye bir emir yoktur Kur’anı Kerim’de onun neshi vardır Kendisi hüküm olarak yoktur madem nesh vardır, demek ki hüküm var idi Hüküm de Kur’anı Kerim’le ispatlanmamış, Sünnetle ispatlanmıştır Görüyoruz ki Kur’an bizzat Sünnetin kendi başına müstakil hüküm koyacağını ispatlıyor
Başka bir ayeti kerimede “O peygamber size güzel şeyleri helalleştirir kötü şeyleri de haramlaştırır buyruluyor Görülüyor ki Cenabı Hak Efendimize teşri yetkisi vermiştir Onlarca meseleler vardır hükmü Sünnetle sübut bulan, bu meseleler Kur’an’da da yoktur Mesela Kur’anı Kerim’de iki kız kardeşle aynı anda evlenmenin yasaklığı vardır Ama bir kızla teyzesini aynı anda evlenmenin haramlığı yoktur Bu mesele Sünnet ve icma ile sabit olmuştur ve bunu inkar eden de kimse çıkmamıştır
darusselam sitesinden alıntıdır