Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Son konular

Süspansiyonu kim buldu

Süspansiyonu kim buldu
0
351

adanali

FD Üye
Katılım
Eki 20, 2019
Mesajlar
2,792
Etkileşim
0
Puan
36
Yaş
36
Konum
Adana
Web sitesi
bilgilihocam.com
F-D Coin
69
Sarsıntıyı azaltmak için bünye ile zemin arasına, yastıklama görevi yapan, elastik elemanların meydana getirdiği mekanik bir düzen. Süspansiyonun en çok kullanıldığı saha otomobillerdir. Süspansiyon düzeninde yay, amortisör ve lastik takozlardan faydalanılır. Otomobilin lastikleri dahi süspansiyon düzeninin bir parçasını oluşturur





Otomobillerde süspansiyon düzeni, Amerikan ve Avrupa arabalarında farklılıklar gösterir. Ön ve arka
tekerleklerin ayrı düzenleri vardır. Ön süspansiyon düzeninde genellikle helezonik yay; arka
düzendeyse, Amerikan arabalarında, makas, Avrupa arabalarında helezonik yay kullanılır. Makas ve
helezonlar dâimâ amortisör ile birlikte çalışırlar. Yayın görevi tekerlek kasisten geçerken sıkışarak
yukarı doğru olan darbenin etkisini yutarak azaltmaktır. Yay sıkışınca tekrar genleşmeye başlar ve eski
konuma gelinceye kadar salınım yapar. Yayın, salınım hareketlerinin yumuşak şekilde
sönümlendirilmesi gerekir.



MacPherson Süspansiyon Sistemi
Teleskopik bir amortisörü üst döner mesnet olarak kullanan bir otomobil süspansiyon sistemidir. Modern araçlarda kullanımı oldukça yaygındır. İsmini tasarımcısı Earle S. MacPherson dan almıştır.



Earle S. MacPherson 1949 yılında, daha önce Fiat çalışanı Guido Fornaca tarafından 1920’lerde bulunan ilk tasarımı geliştirmiştir. Macpherson sisteminin daha önce aynı tasarımı yaprak yaylarla kullanan Fransız Cottin-Desgouttes den esinlenildiği olasıdır. Cottin-Desgouttes in de esin kaynağı J. Walter Christie nin 1904 yılındaki bitkilerden esinlendiği tasarımıdır.

MacPherson süspansiyonu ilk olarak 1949 Ford Vedette daha sonra 1951 Consul ve Zephyr modellerinde kullanıldı. MacPherson tasarımı dört tekerde de kullanmak için yaratmasına rağmen (Mitsubishi Starion, Toyota Carina E, gibi), pratikte ise teker dönme mesnetini ve gövde bağlantısını üzerinde taşıdığı için genellikle sadece ön süspansiyonda kullanıldı.

Amortisörün görevi yay salınım hareketlerine sönüm kazandırmaktır. Amartisör bulunmayan otomobiller engebeli yoldan giderken aşağı yukarı çok sarsıntı olur. Halbuki otomobilde seyir ânında istenilen husus, yolun durumu ne olursa olsun içinde oturan yolcuya intikâl eden yatay ve dikey doğrultudaki sarsıntıların en az seviyede olmasıdır. İkinci Dünyâ Savaşından sonra, süspansiyon düzeni her tekere has bir şekle getirildi. Bağımsız olan bu süspansiyon düzeninde ön tekerleklerin titreşim ve sağa sola dönme problemleri ortadan kaldırılmıştır. Amerikan otomobillerinin de 1960 senesinden sonra, arka süspansiyonları bağımsız helezonik tipe çevrildi.

Süspansiyon sistemlerinde kullanılan helezonik ve yaprak yay yerine hava, hidrolik karışımlı piston
düzenli elemanlar da kullanılabilir. Hidrolik basıncı pompayla sağlanır. Piston düzenli diğer bir
süspansiyon elemanıysa hidroelastik amortisörlerdir. Bu düzende ön ve arka amortisörler birbirlerine
boruyla bağlıdır. Amortisör düzeni içindeki sıvı, yayın görevini yerine getirir. Sıvı basıncı ayarlanarak
otomobilin yerden yüksekliği ve sarsıntı miktarı istenilen ölçülere getirilebilir.

Süspansiyon düzeninde ayrıca dolaylı olarak iş yapan elemanlar da vardır. Bağımsız süspansiyon
düzeninde ön tekerleklerin seviyelerini ayarlayan, denge çubuğu ile arka süspansiyon düzeninde
dönüşlerde meyillenmeyi önleyen karşı-dönme çubukları vardır. Bu çubuklar yüksek kopma
mukavemetine sâhip yay çeliğinden yapılır.

Süspansiyon yalnız otomobillere mahsus bir düzen olmayıp, sarsıntının iç organlara ulaşmaması
istenilen her mekanik düzenin ayrılmaz parçasıdır. İşyerlerinde tezgâhların yerleştirildiği yerler,
lokomotifler, vagonların tekerlekleri de süspansiyon düzenleriyle donatılmıştır. Süspansiyon düzeni
olmayan bir çamaşır makinesının çalışması hem gürültülü olur, hem de kısa zamanda bağlantı
yerlerinden koparak kırılır. En mükemmel süspansiyon sistemleri insan vücudunda yer almaktadır.
Yüksekten atlayan insanın iç organlarının bulundukları yerlerde kopmadan kalabilmeleri sahip
oldukları, mükemmel süspansiyon düzenleri sayesindedir.
 

Similar threads

Bir otomobilin performansını düşündüğümüzde başlangıçta aracın at gücü, torku ve 0100km süratlenme değerleri gözümüzün önüne kazanç Ama sürücü arabulucu denetleme edemedikten sonradan istediği dek güçlü olsun bir önemi kalmaz Otomobil üreticileri artık 4 zamanlı motorlar konusunda artist oldular...
Cevaplar
0
Görüntüleme
354
Motorlu araçlar, birçok parçanın bir araya gelmesiyle ortaya çıkan makinelerdir. Bunlar; elektronik, mekanik ve bilişim sistemleridir. Bir Arabada Bulunan Başlıca Parçalar Şunlardır: Motor Güç Aktarma Organları Kavrama (Debriyaj) Şanzıman (Vites Kutusu) Diferansiyel Şasi Aks Karoseri...
Cevaplar
0
Görüntüleme
272
İlk arabayı kim yaptı, ilk araba ne zaman icat edildi? Araba yada otomobil şehir içi ve şehir dışı karayollarında, insan veya yük taşıma amacıyla kullanılan motorlu araçlardır. Otomobilin hareket edebilmesi için üzerinde bulunan motorun gücüne ihtiyacı vardır. Motor gücünü; buhar, elektrik...
Cevaplar
0
Görüntüleme
236
Arabanın parçaları nedir, ne işe yarar gibi sorular özellikle sürücü adaylarının ve yeni sürücülerin ilgi alanları arasında. Onlarca kısım ve pek çok parçaya sahip olan arabalarda bunların tamamını veya büyük çoğunluğunu öğrenmek herhangi bir problem anında sorunu tespit etmek için de önem...
Cevaplar
0
Görüntüleme
185
mobilya nedir? 1549341343 1549341343 mobilyanedir5c5912a4e5e3amobilyanedir5c5912a4e5e3a http:wwwozgurceduslercomimagesnoktaMOBİLYANIN TANIMI ve TARİHÇESİ MOBİLYANIN TANIMI Kasıt olarak mobilya veya mobilye (İtalyanca mobilia; Fransızca mobilier), oturulan yerlerin süslenmesine ve türlü...
Cevaplar
0
Görüntüleme
78
858,496Konular
981,796Mesajlar
29,861Kullanıcılar
RyZeSon üye
Üst Alt