Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Temmuz NVIDIA Studio Sürücüsü 3ds Max için Chaos V-Ray 6 Performansını İyileştiriyor

Temmuz NVIDIA Studio Sürücüsü 3ds Max için Chaos V-Ray 6 Performansını İyileştiriyor
0
72

morfeus

FD Üye
Katılım
Kas 12, 2021
Mesajlar
3
Etkileşim
4
Puan
38
Yaş
46
Konum
Rusya
F-D Coin
139

NVIDIA Studio sanatkarı Brian Lai, bu hafta NVIDIA Studio’ya konuk oluyor. Lai Chaos V-Ray ve bir dizi RTX hızlandırmalı uygulama kullanarak geliştirdiği ‘Afternoon Coffee and Waffle’ yapıtının imal sürecini anlatıyor.

Temmuz ayında NVIDIA Studio Şoförü, 3ds Max için en son Chaos V-Ray 6 sürümünü hızlandırarak yaratıcılığın sonlarını zorluyor.

Bu hafta NVIDIA Studio’da 3D sanatkarı Brian Lai, Chaos V-Ray rendering yazılımında NVIDIA RTX hızlandırmasıyla “Afternoon Coffee and Waffle” yapıtının fikir etabından bir eser pozisyona olağandan daha süratli bir formda nasıl geldiğini anlatıyor.

Grafik yazılımı şirketi Chaos, bu ay fotogerçekçi sürece yazılımı 3ds Max kapsamında V-Ray 6 için bir güncelleme yayınladı. Bu sayede Temmuz Stüdyo Sürücüsü’nde, NVIDIA GPU’lardaki içerik oluşturucuların iş süreçlerindeki tecrübeleri büyük oranda güzelleştiriliyor.

Bu sürüm, sanatkarların yeni dünyalar oluşturmaları ve iş akışını kolaylaştırmalarını sağlayan araçları içeren kapsamlı bir güncellemeyi içeriyor. Bu güncelleme sayesinde sanatkarlar 3D objeleri süratli bir biçimde yerleştirebiliyor, detaylı 3D yüzeyler oluşturabiliyor ve birbirinden özel gökyüzü dizaynları oluşturmak için farklı bulut desenleri ekleyebiliyor.

nvidia-studio-surucusu-V-Ray.jpg


RTX ile hızlandırılmış ışın izlemeyle yüksek performanslı son kare görüntülemesi ve yapay zeka takviyeli gürültü gidermeden faydalanan V-Ray GPU yazılımı, yeni özelliklerin yanı sıra performans artışını da beraberinde getiriyor.

3D sanatkarlar, neredeyse tüm yeni V-Ray 6 özellikleri için dayanak içeren V-Ray 6 GPU geliştirmeleri ile iyileştirmelerden çeşitli formlarda yararlanırken Light Cache’i daha süratli bir formda yapmak ve render aygıtlarını misyonlara atamak için yeni aygıt seçicileri kullanabiliyor. Kullanıcıların yapay zeka dayanaklı gürültü giderici (Denoiser) kullanımını belirlemesine müsaade vermek render performansının neredeyse iki katına kadar çıkmasını sağlayabiliyor.

Uyarlanabilir Dome-light oluşturma, V-Ray 5’ten 3 kata kadar daha süratli çalışıyor.

Bütün bu özelliklere ek olarak 3D içerik geliştiriciler;
  • Chaos Scatter sayesinde objeleri manuel olarak ayarlamadan doğal görünümlü görünümler ve ortamlar üretmek için sahneleri milyonlarca 3D objeyle kolaylıkla donatabiliyor.
  • Gerçekçi bulut dizaynlarıyla modüllü bulutlu havalardan yağmurlu havalara kadar çeşitli bulut cinsleri ve hava şartlarını simüle edebiliyor.
  • Geliştirilmiş izleme-derinliği iş akışı — yansımalar ve kırılmalar için izleme-derinliğini geçersiz kılma ayarlarını basitleştiriyor
  • Gölgelendirme iyileştirmeleri – Yeni güç muhafazalı GGX gölgelendirme, kabarcıklar ve kumaş dokular için VRay gerecine ince sinema serilmesi ve geliştirilmiş V-Ray leke fonksiyonelliğini içerir.
Ve keşfedilecek daha da çok şey var! İçerik geliştiriciler, yeni özelliklerin 3D sanatkarların olağanüstü görseller oluşturmasına nasıl yardımcı olduğunu görmek için 28 Temmuz Perşembe günü 3ds Max için V-Ray 6 webinarına ücretsiz olarak katılabilirler.

Bu hafta NVIDIA Studio’da, 3D sanatkarı Brian Lai, “Afternoon Coffee ve Waffle” çalışmasındaki yaratıcı sürecin ayrıntılarını anlatıyor.

Lai’nin 3D sanata seyahati, bir fotoğrafçı olan babasının tesiriyle çok erken yaşlarda başladı. Lai bu tutkusu sayesinde Malezya’nın en güzel sanat koleji The One Academy’ye kabul edildi. Lai etrafındaki objeleri gözlemleyerek içinde bulunduğu ortamın kendisinden ilham alıyor.

Lai, “Gözlemlediğim dünyayı 3D formda yine yaratmak benim tutkumdu. İnsanları karşılarındaki çalışmanın gerçek mi yoksa 3D olarak renderlanmış bir imaj mü olduğu konusunda kuşkuya düşürerek şaşırtmak epey tatmin edici bir deneyim” diyor.

Lai’nin bu tutkusu sayesinde “Afternoon Coffee and Waffle” yapıtının sık sık karşılaşılan ve sıradan bir an üzere canlı ve hayat dolu bir biçimde olması elbette şaşırtan değil.

Bu görsel çalışması için Lai işe öncelikle internette bir referans görsel araştırmasıyla başlıyor. Referans görselin akabinde Lai yaratıcı sürecine temel 3D modelleme ile başladı, bunun sonucunda nihai imaj için bir istikamet belirleyerek kamera için ülkü odak uzaklığını ayarlıyor.  Akabinde çalışmadaki her bir 3D modeli yüksek çözünürlüklü modellere dönüştürüyor ve her birinin farklı başka dokularını eşliyor. Bu onun sahne ayrıntılarına odaklanmasına yardımcı oluyor.

Chaos-V-Ray-rendering-ham.jpg


Chaos-V-Ray-rendering-scaled.jpg


Lai, GeForce RTX 3090 yardımıyla yapılan bir yaratma sürecinin tereyağından kıl çeker üzere kolay bir tecrübe olduğunu söylüyor.

RTX hızlandırmalı ışın izleme, yapay zeka takviyeli gürültü giderme (AI-powered denoising) özelliğine sahip V-Ray GPU’da yıldırım suratında gerçekleşiyor. Lai, “V-Ray’i “temel olarak grafik kartındaki RT ve Tensör Çekirdeklerinden gelen gücü kullandığı için tercih ediyorum. Bu sayede yazılım yüzünden sınırlandığımı hissetmiyorum” diyor.

Sanatçı, mümkün olan en uygun kumaş dokusunu elde etmek için Autodesk Maya’da simülasyon için GPU’sunu da kullanarak 4K ön izlemede dokuyu eşlemenin çok tatmin edici olduğunu da belirtiyor. Devamında ise Adobe Substance Painter’da modelleri olağan kıvrımlarıyla sonlandırıyor.

Tüm modeller hazır olduğunda, Lai her şeyi tek bir sahnede topluyor. Öğretici videoda Brian Lai Autodesk Maya’nın Hypershade penceresinde her bir gölgelendiricinin nasıl oluşturulduğunu anlatıyor.

En son adım olarak ise çalışmayı gerçeğe en yakın halde resmetmek kalıyor. Burada Lai, gerçekliği elde etmek için kendi yaratıcılığıyla kıyasıya bir yarış veriyor. Sonunda hedeflediği gerçekçilik boyutuna ulaşıyor.

Invert arka yahut negative çizim metotlarını keşfederek ismini duyuran Lai’yi daha yakında tanımak için Instagram hesabından takip edebilirsiniz.

Ayrıca, ilginizi çekiyorsa 19 Ağustos Cuma gününe kadar sürecek olan #ExtendtheOmniverse yarışmasına katılmak için linke tıklayabilirsiniz. Bir NVIDIA RTX GPU kazanma talihi yakalamak için kendi NVIDIA Omniverse Uzantınızı yaparak hünerlerinizi sergileyebilirsiniz. Kazananlar Eylül ayında GTC’de açıklanacak.
 

Similar threads

Bölümün öncülerinden olan açık kaynaklı 3D oluşturma uygulaması Blender, Blender Cycles 2.92 GPU hızlandırmalı NanoVBD’ye  yeni eklenen destek sayesinde Blender kullanıcıları, duman, ateş, bulutlar ve toz üzere render hacimlerinin daha güçlü etkileşiminden yararlanabilecekler. NVIDIA...
Cevaplar
0
Görüntüleme
68
NVIDIA, GTC 2022 ile birlikte birçok yeniliğe ev sahipliği yapıyor. Daha önce Hopper mimarisinden ve kuantum hesaplama alanındaki yeniliklerden bahsetmiştik. Öte yandan GTC’de dijital sanatçılar ve içerik geliştiriciler için birçok yenilik var. ASUS ve MSI tarafından inşa edilecek NVIDIA...
Cevaplar
0
Görüntüleme
80
NVIDIA’nın sanatçıları ve endüstri profesyonellerini destekleyen NVIDIA Studio platformu; 3D, render alma, video düzenleme, hareketli grafik, fotoğrafçılık, grafik tasarım, mimari görselleştirme ve yayıncılık gibi yaratıcı alanlarda kullanıcılara yüksek performans sağlıyor. NVIDIA’nın sektör...
Cevaplar
0
Görüntüleme
71
3D grafiklerin geleceği, NVIDIA Studio’nun öncülük ettiği ve NVIDIA RTX teknolojilerinin 3D iş akışlarıyla çalışan içerik oluşturuculara getirdiği özel avantajları sergilediği SIGGRAPH 2021 sanal konferansında sergileniyor.  NVIDIA Studio’nun duyuruları, NVIDIA Omniverse ile başlıyor...
Cevaplar
0
Görüntüleme
59
3D sanatkarı Daniel Barnes, NVIDIA Studio’ya konuk olduğu başyapıtı “Yolculuk” ile büyülüyor. Tüm kullanıcılarının itimat duyduğu kararlılık ve güvenilirlikle, en son çıkan yaratıcı uygulama güncellemelerini optimize eden Haziran NVIDIA Studio Driver yüklenmeye hazır. NVIDIA RTX GPU’lara...
Cevaplar
0
Görüntüleme
184
858,496Konular
981,669Mesajlar
29,746Kullanıcılar
CGRSon üye
Üst Alt