Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Son konular

TIR ve Kamyonlar Kara Borsaya Düştü

TIR ve Kamyonlar Kara Borsaya Düştü
0
61

teknoloji

FD Üye
Katılım
Ocak 9, 2022
Mesajlar
38,248
Etkileşim
1
Puan
36
Yaş
46
F-D Coin
83
kur-artisi-cip-krizi-cekici-kamyon-fiyatlari-firladi-1636017776.jpg

Koronavirüsle birlikte e-ticaret ve memleketler arası taşımalara olan talep büyük ölçüde arttı. Ancak bu talebe karşılık verilmesi için lojistik şirketlerinin de tüm tedariki gerçekleştirecek araçlara olan gereksinimi birebir oranda arttı. Deniz yollarında yaşanan konteyner krizi ve demiryollarında artan kapasite, şirketleri karayoluna yönlendirdi.

Ancak ülkemizdeki kur artışı ve oluşan taleple birlikte karayollarında ticaretin bel kemiği olan alımlı ve kamyon fiyatları da fırladı. Yalnızca kur artışı nedeniyle araçların fiyatları yılbaşına nazaran %20 oranında artış gösterdi. Çip krizi üzere hammadde krizi kaynaklı maliyet artışları da eklenince bir TIR’ın fiyatı 1 milyon TL’yi geçti. Tıpkı ikinci el arabalarda olduğu üzere sıfır TIR bulunamaması, ikinci el fiyatların da uçmasına neden oldu.

2022’de de TIR üretimindeki sorun devam edecek:


fc845db19457d857a0da495f436a67235e8a6965.jpeg

Ağır Ticari Araçlar Derneği (TAİD) Lideri Ömer Bursalıoğlu, yaptığı açıklamada araçların üretiminde yaşanan meşakkatlerin gelecek yıl da süreceğini lisana getirdi. Bursalıoğlu, çip krizinin 2022 yılının başlarında da devam etmesinin beklendiğini, bunun da dünya genelinde talebin tam karşılanamayacağı manasına geldiğini söz etti. Man Kamyon ve Otobüs A.Ş. Yöneticisi Serkan Kara da çip sorunu ve artan müşteri talebinin üretim tarafını olumsuz etkilediğini belirtti.

Yalnızca cazibeli değil, treyler üretimi de zorda:

Üretim tarafında tek zorluk çekicilerde yaşanmıyor. Çekicilerin çektiği, yükün konulduğu treyler siparişlerine olan talepte de artış yaşandı. Ancak treyler siparişlerindeki artış da karşılanamıyor. Alman treyler üreticisi Schmitz Cargobull’un Türkiye Satış Yöneticisi Nihat Ayhan, tedarik sorunlarında çipin en tanınan kriz olduğunu, lakin tek kriz olmadığını belirterek birçok temel bileşende önemli darboğazlar olduğunu söyledi.


 
858,515Konular
981,023Mesajlar
30,830Kullanıcılar
mlpqazSon üye
Üst Alt