nicebayan
FD Üye
- Katılım
- Ara 24, 2016
- Mesajlar
- 94,678
- Etkileşim
- 2
- Puan
- 38
- Yaş
- 36
- Web sitesi
- nicebayan.com
- F-D Coin
- 90
Trafikte Içten Bilinen Yanlışlar Neler
Trafikte Dürüst Bilinen Yanlışlardan bazıları şöyledirBazı sürücülerin lastik havalarını düşük tutarsak vasıta ayrıca daha iyi tutunur ayrıca de daha konforlu olur düşüncesi yanlışLastik havalarının aracın fabrika değerinin aşağıda olmaması gerekiyor Hatta yüke ve yolcu sayısına kadar lastiklerin havasının artırılması, yakacak sarfiyatının azaltılması ile hız açısından aracın performansını olumlu etkiliyor
En iyi koltuk pozisyonu sürücünün en rahat ettiği pozisyondur' inanışı da yanlış Sürücünün içten koltuk pozisyonu ilk önce otomobile başat olabileceği bir pozisyon olmalı Koltuk olası olduğunca dik olmalı
Gündüz kısa farları tutuşmak trafiktekilerin gözünü alır' inancı da yanlış Çünkü, gündüz kısa far yakmak aracın erken ayrım edilmesini ve aracı tehlikeye sokacak kişilere aleyhinde daha erken görünmeyi sağlıyorGörüş mesafesi yeterliyse siste sarı camlı gözlükler göstermek, sis lambalarını ve kısa farları yanmak, yolların kayganlaştığını dikkate alıp peşine düşüp takip mesafesini çoğaltmak ve sollama yapmamak daha tehlikesiz yol almaya asistan olur
Ani frenlerde önce frene basıp durmaya yakın debriyaja basarsak motor kompresyonundan faydalanıp daha kısa mesafede durulur' bilgisi de içten değil Çünkü, en iyi yavaşlama frenle debriyaja aynı anda basılarak yapılır Böylece frenleme esnasında otomobilin motoru devre dışı bırakılır, motorun arabulucu ileri götürme kuvveti ortadan kaldırılır
Şehir içinde emniyet kemeri takılmayabilir' anlayışı da doğru değil 50 kilometre hızda meydana gelen bir çarpışmada aracın içindekiler, emniyet kemeri takmadıkları takdirde 4 katlı bir binadan aşağıda düşmeye eşit şok yaşıyor Emniyet kemeri muhtemel kazalarda yaşam kurtaran en manâlı emniyet arabulucu *
Trafikte Dürüst Bilinen Yanlışlardan bazıları şöyledirBazı sürücülerin lastik havalarını düşük tutarsak vasıta ayrıca daha iyi tutunur ayrıca de daha konforlu olur düşüncesi yanlışLastik havalarının aracın fabrika değerinin aşağıda olmaması gerekiyor Hatta yüke ve yolcu sayısına kadar lastiklerin havasının artırılması, yakacak sarfiyatının azaltılması ile hız açısından aracın performansını olumlu etkiliyor
En iyi koltuk pozisyonu sürücünün en rahat ettiği pozisyondur' inanışı da yanlış Sürücünün içten koltuk pozisyonu ilk önce otomobile başat olabileceği bir pozisyon olmalı Koltuk olası olduğunca dik olmalı
Gündüz kısa farları tutuşmak trafiktekilerin gözünü alır' inancı da yanlış Çünkü, gündüz kısa far yakmak aracın erken ayrım edilmesini ve aracı tehlikeye sokacak kişilere aleyhinde daha erken görünmeyi sağlıyorGörüş mesafesi yeterliyse siste sarı camlı gözlükler göstermek, sis lambalarını ve kısa farları yanmak, yolların kayganlaştığını dikkate alıp peşine düşüp takip mesafesini çoğaltmak ve sollama yapmamak daha tehlikesiz yol almaya asistan olur
Ani frenlerde önce frene basıp durmaya yakın debriyaja basarsak motor kompresyonundan faydalanıp daha kısa mesafede durulur' bilgisi de içten değil Çünkü, en iyi yavaşlama frenle debriyaja aynı anda basılarak yapılır Böylece frenleme esnasında otomobilin motoru devre dışı bırakılır, motorun arabulucu ileri götürme kuvveti ortadan kaldırılır
Şehir içinde emniyet kemeri takılmayabilir' anlayışı da doğru değil 50 kilometre hızda meydana gelen bir çarpışmada aracın içindekiler, emniyet kemeri takmadıkları takdirde 4 katlı bir binadan aşağıda düşmeye eşit şok yaşıyor Emniyet kemeri muhtemel kazalarda yaşam kurtaran en manâlı emniyet arabulucu *