iltasyazilim
FD Üye
Trafikte Dürüst Ve Yanlış Davranışlar nelerdir
Trafikte Doğru Ve Yanlış Davranışlar hakkında data
Ressam sürücü düştüğü problemden kazasız sıyrılmasını bilir!
Hatalı!, Çünkü usta sürücü probleme girmeyen sürücüdür Karşısına çıkabilecek her türlü tehlikeyi evvelden görebilir, ona tarafından tedbirini evvelden alır
Otobanda bitmiş fakat, şehir içinde güvenlik kemeri takılmayabilir!
Hatalı! Emniyet kemeri hayat kurtaran en manâlı güvenlik gerecidir 50 kms hızda meydana gelen bir çarpışmada otonun içindekiler güvenlik kemeri takmadığı takdirde, 4 katlı bir binadan aşağı düşmeyle eşit şok yaşar
Arkada oturanlar için emniyet kemeri takmak gereksizdir!
Hatalı! Motorlu araçlar bir yere çarptığında derhal durur, fakat içindeki yolcular aynı şipşak bir yere çarpana kadar ilerlemeye devam eder Arkada oturanların da hayat haklarını kullanmaları ve emniyet kemerlerini takmaları gerekir, Her nedek demin kanunen zorunlu olmasa da, yolcuların güvenliği için geliştirilmiş olan güvenlik kemerleri yaşam kurtarır
Lastik havalarını düşük tutarsak, ayrıca daha iyi tutunur, ayrıca de daha konforlu olur!
Hatalı! Lastik havalarının, aracın fabrika değerinin altında olmaması gerekir Hatta yüke ve gezgin sayısına göre artırılmalıdır Çünkü inik lastiğin tabanı yere yayılarak daha iyi tutunma sağlamaz Aksine tabanın ortası yukarı kalkar ve yol ile teması kesilir inik lastiklerin yalnız omuz kısımları yere basar Lastik inikken; kayma hareketleri fazla daha düşük hızlarda başlar, fren mesafesi uzar, direksiyon hareketlerine daha geç cevap alınır Belki daha konforlu sürüş yaparsınız ama, konforlu şekilde yoldan çıkar, konforlu şekilde çarparsınız!
Sıcak havada, lastiğin ısınmasını dengelemek için lastik havaları indirilir!
Yanlış! Lastiğin ısınmasının en büyük nedeni havanın sıcak alınası değil, lastik havalarının düşük olması sebebiyle lastik yanaklarının daha artı esnemesidir
Yağmurda inik lastik daha eksik kayar!
Hatalı! inik lastikte su boşaltma kanalları kapandığı için yağmur suyunu fazla daha az boşaltır hatta boşaltamaz ve su üstüne çıkma ve su yastığı üstünde kayma aqua planning çok daha düşük hızlarda başlar
Direksiyon saate kadar 10u 10 geçe tutulur!
Hatalı! Direksiyon saate göre 9u çeyrek geçe tutulur Bu pozisyon, acil bir durumda her iki yöne eşit miktarda direksiyonu çevirebileceğiniz tek pozisyondur;
En iyi koltuk pozisyonu, sürücünün en sıcacık ettiği pozisyondur
Hatalı! Sürücünü dürüst koltuk pozisyonu ilk önce otomobile hakim olabileceği ne çok uzakta, ne de çok yakın bir pozisyondur, Koltuk muhtemel olduğunca tepede olan olmalıdır Direksiyon 915 pozisyonundayken kollar dümdüz olmamalıdır İdeal dirsek açısı 120 ile 135 derece civarındadır Evimizde TV seyrettiğimiz koltuk pozisyonu çok bakımlı olabilir, fakat bu pozisyonda otomobile ve trafiğe baskın olabilmek fazla zordur
Motorlu araçlar lastiğin üstünde gider!
Yanlış! Motorlu araçlar lastiğin içindeki havanın üzerinde gider Eğer lastiğin içinde hava yoksa, hiçbir yere gidemezsiniz, Doğru lastik havası, ayağınızdaki ayakkabı numarası gibidir Ayağımızı sıkan veya bol gelen bir ayakkabıyla nasıl yürüyemezseniz, otomobilin yol tutuşu da aynı şekilde bozulur
Ani frenlerde önce frene basıp, durmaya yakın debriyaja basarsak, motor kompresyonundan faydalanıp daha kısa mesafede dururuz!
Hatalı! En etkin yavaşlama frenle debriyaja aynı anda basılarak yapılır Bu Nedenle fren anında motor devre dışı bırakılarak, motorun aracı ileri götürme kuvveti yok edilir
ABS Antiblokaj Fren Sistemi mekanik frene göre fazla daha kısa mesafede durdurur!
Hatalı! ABS fren sistemi olan bir vasıta tekerleklerin kızaklamasını önler ve fren esnasında manevra yapılabilmesini sağlar Ama, daha kısa mesafede durdurmaz
Aşina fren bağıntılarında fren uzunluğu aracın dört tekerleğinin de TAM BLOKE olup yani dönmeden kayarak Yol üstünde lastik izi bıraktığı şart için hesaplanır Yayınlanmış olan bütün fren boylarındaki kabul böyledir Halbuki ABS tekerleklerin bütün bloke olmasını engeller
Mekanik freni olan bir otomobilde fren pedalını pompalayarak daha kısa mesafede durulabilir!
Hatalı! Pompalamak için ayak fren pedalı üzerinden çekildiğinde, aracın ileri hareketi devam eder ve durma mesafesi uzar Açık Konuşmak Gerekirse; panik frende fren pedalı üzerindeki basıncı azaltarak lastiğin dönmesini sağlamaktır Ancak bacak fren pedalından kaldırılmamalı ve fren yapmaya devam edilmelidir,
Içten peşine düşüp takip mesafesi hızın yarısıdır!
Yanlış! Bu usul elverişli olmamakla birlikte, hata payı yüksektir İdeal peşine düşüp takip mesafesi kuru havada 2 saniye arkadan peşine düşüp takip etmektir Yağışlı havalarda veya ağırlık durumunda bu zaman 34 saniye olmalıdır
Dörtlü ikaz flaşör tünele girince yakılır!
Hatalı! Dörtlü ikaz sadece trafiğe tehlike yarattığı durumlarda yakılır Yani olası bir kaza veya arıza halinde Tünelde kısa farların açık olması yeterlidir
Gündüz kısa farları yanmak trafiktekilerin gözünü alır!
Hatalı! Gündüz kısa far yakmak, daha erken ayrım edilmenizi ve size tehlike yaratacak olan kişilere kendinizi daha erken göstermenizi sağlar Gece yakılan kısa farlar gözümüzü daha fazla alır Sadece kapalı ve yağışlı havalarda yok, güneşli havalarda ve seri yol kesimlerinde de kısa farların açılması kendi sürüş güvenliğiniz için önemlidir
Çocukları ikaz etmek için korna çalınır!
Yanlış! Çocukları uyarmak için korna çalınmaz! Korna onların paniğe kapılıp beklenmedik bir reaksiyon vermelerine yol açar, En iyisi en ince ayrıntısına kadar yavaşlamak ve icabında durmaktır
Yoğun siste en iyi gitme yöntemi dörtlü ikazları yakmamaktır!
Hatalı! Yoğun siste en iyi gitme yöntemi hiç gitmemektir Çünkü siste daha iyi gören Şoför yoktur, daha fazla risk alan sürücü vardır Bakış mesafesi yeterliyse siste sarı camlı gözlükler takılarak, sis lambalarını ve kısa farları yakmak, sileceklerinizi çalıştırmak, yerin kayganlaştığını dikkate alarak, takip mesafesini artırmak ve sollama yapmamak daha tehlikesiz yol almanıza tezgâhtar olur
Unutmayın! Hayatınız boyunca ölümlü bir trafik kazası geçirme olasılığınız 33 ür Rus ruletinde bile bu oran 17dir lütfen, trafikte araç kullanmanın bir hayat işi olduğunu hiçbir zaman aklınızdan çıkarmayın
*
Trafikte Doğru Ve Yanlış Davranışlar hakkında data
Ressam sürücü düştüğü problemden kazasız sıyrılmasını bilir!
Hatalı!, Çünkü usta sürücü probleme girmeyen sürücüdür Karşısına çıkabilecek her türlü tehlikeyi evvelden görebilir, ona tarafından tedbirini evvelden alır
Otobanda bitmiş fakat, şehir içinde güvenlik kemeri takılmayabilir!
Hatalı! Emniyet kemeri hayat kurtaran en manâlı güvenlik gerecidir 50 kms hızda meydana gelen bir çarpışmada otonun içindekiler güvenlik kemeri takmadığı takdirde, 4 katlı bir binadan aşağı düşmeyle eşit şok yaşar
Arkada oturanlar için emniyet kemeri takmak gereksizdir!
Hatalı! Motorlu araçlar bir yere çarptığında derhal durur, fakat içindeki yolcular aynı şipşak bir yere çarpana kadar ilerlemeye devam eder Arkada oturanların da hayat haklarını kullanmaları ve emniyet kemerlerini takmaları gerekir, Her nedek demin kanunen zorunlu olmasa da, yolcuların güvenliği için geliştirilmiş olan güvenlik kemerleri yaşam kurtarır
Lastik havalarını düşük tutarsak, ayrıca daha iyi tutunur, ayrıca de daha konforlu olur!
Hatalı! Lastik havalarının, aracın fabrika değerinin altında olmaması gerekir Hatta yüke ve gezgin sayısına göre artırılmalıdır Çünkü inik lastiğin tabanı yere yayılarak daha iyi tutunma sağlamaz Aksine tabanın ortası yukarı kalkar ve yol ile teması kesilir inik lastiklerin yalnız omuz kısımları yere basar Lastik inikken; kayma hareketleri fazla daha düşük hızlarda başlar, fren mesafesi uzar, direksiyon hareketlerine daha geç cevap alınır Belki daha konforlu sürüş yaparsınız ama, konforlu şekilde yoldan çıkar, konforlu şekilde çarparsınız!
Sıcak havada, lastiğin ısınmasını dengelemek için lastik havaları indirilir!
Yanlış! Lastiğin ısınmasının en büyük nedeni havanın sıcak alınası değil, lastik havalarının düşük olması sebebiyle lastik yanaklarının daha artı esnemesidir
Yağmurda inik lastik daha eksik kayar!
Hatalı! inik lastikte su boşaltma kanalları kapandığı için yağmur suyunu fazla daha az boşaltır hatta boşaltamaz ve su üstüne çıkma ve su yastığı üstünde kayma aqua planning çok daha düşük hızlarda başlar
Direksiyon saate kadar 10u 10 geçe tutulur!
Hatalı! Direksiyon saate göre 9u çeyrek geçe tutulur Bu pozisyon, acil bir durumda her iki yöne eşit miktarda direksiyonu çevirebileceğiniz tek pozisyondur;
En iyi koltuk pozisyonu, sürücünün en sıcacık ettiği pozisyondur
Hatalı! Sürücünü dürüst koltuk pozisyonu ilk önce otomobile hakim olabileceği ne çok uzakta, ne de çok yakın bir pozisyondur, Koltuk muhtemel olduğunca tepede olan olmalıdır Direksiyon 915 pozisyonundayken kollar dümdüz olmamalıdır İdeal dirsek açısı 120 ile 135 derece civarındadır Evimizde TV seyrettiğimiz koltuk pozisyonu çok bakımlı olabilir, fakat bu pozisyonda otomobile ve trafiğe baskın olabilmek fazla zordur
Motorlu araçlar lastiğin üstünde gider!
Yanlış! Motorlu araçlar lastiğin içindeki havanın üzerinde gider Eğer lastiğin içinde hava yoksa, hiçbir yere gidemezsiniz, Doğru lastik havası, ayağınızdaki ayakkabı numarası gibidir Ayağımızı sıkan veya bol gelen bir ayakkabıyla nasıl yürüyemezseniz, otomobilin yol tutuşu da aynı şekilde bozulur
Ani frenlerde önce frene basıp, durmaya yakın debriyaja basarsak, motor kompresyonundan faydalanıp daha kısa mesafede dururuz!
Hatalı! En etkin yavaşlama frenle debriyaja aynı anda basılarak yapılır Bu Nedenle fren anında motor devre dışı bırakılarak, motorun aracı ileri götürme kuvveti yok edilir
ABS Antiblokaj Fren Sistemi mekanik frene göre fazla daha kısa mesafede durdurur!
Hatalı! ABS fren sistemi olan bir vasıta tekerleklerin kızaklamasını önler ve fren esnasında manevra yapılabilmesini sağlar Ama, daha kısa mesafede durdurmaz
Aşina fren bağıntılarında fren uzunluğu aracın dört tekerleğinin de TAM BLOKE olup yani dönmeden kayarak Yol üstünde lastik izi bıraktığı şart için hesaplanır Yayınlanmış olan bütün fren boylarındaki kabul böyledir Halbuki ABS tekerleklerin bütün bloke olmasını engeller
Mekanik freni olan bir otomobilde fren pedalını pompalayarak daha kısa mesafede durulabilir!
Hatalı! Pompalamak için ayak fren pedalı üzerinden çekildiğinde, aracın ileri hareketi devam eder ve durma mesafesi uzar Açık Konuşmak Gerekirse; panik frende fren pedalı üzerindeki basıncı azaltarak lastiğin dönmesini sağlamaktır Ancak bacak fren pedalından kaldırılmamalı ve fren yapmaya devam edilmelidir,
Içten peşine düşüp takip mesafesi hızın yarısıdır!
Yanlış! Bu usul elverişli olmamakla birlikte, hata payı yüksektir İdeal peşine düşüp takip mesafesi kuru havada 2 saniye arkadan peşine düşüp takip etmektir Yağışlı havalarda veya ağırlık durumunda bu zaman 34 saniye olmalıdır
Dörtlü ikaz flaşör tünele girince yakılır!
Hatalı! Dörtlü ikaz sadece trafiğe tehlike yarattığı durumlarda yakılır Yani olası bir kaza veya arıza halinde Tünelde kısa farların açık olması yeterlidir
Gündüz kısa farları yanmak trafiktekilerin gözünü alır!
Hatalı! Gündüz kısa far yakmak, daha erken ayrım edilmenizi ve size tehlike yaratacak olan kişilere kendinizi daha erken göstermenizi sağlar Gece yakılan kısa farlar gözümüzü daha fazla alır Sadece kapalı ve yağışlı havalarda yok, güneşli havalarda ve seri yol kesimlerinde de kısa farların açılması kendi sürüş güvenliğiniz için önemlidir
Çocukları ikaz etmek için korna çalınır!
Yanlış! Çocukları uyarmak için korna çalınmaz! Korna onların paniğe kapılıp beklenmedik bir reaksiyon vermelerine yol açar, En iyisi en ince ayrıntısına kadar yavaşlamak ve icabında durmaktır
Yoğun siste en iyi gitme yöntemi dörtlü ikazları yakmamaktır!
Hatalı! Yoğun siste en iyi gitme yöntemi hiç gitmemektir Çünkü siste daha iyi gören Şoför yoktur, daha fazla risk alan sürücü vardır Bakış mesafesi yeterliyse siste sarı camlı gözlükler takılarak, sis lambalarını ve kısa farları yakmak, sileceklerinizi çalıştırmak, yerin kayganlaştığını dikkate alarak, takip mesafesini artırmak ve sollama yapmamak daha tehlikesiz yol almanıza tezgâhtar olur
Unutmayın! Hayatınız boyunca ölümlü bir trafik kazası geçirme olasılığınız 33 ür Rus ruletinde bile bu oran 17dir lütfen, trafikte araç kullanmanın bir hayat işi olduğunu hiçbir zaman aklınızdan çıkarmayın
*