nicebayan
FD Üye
- Katılım
- Ara 24, 2016
- Mesajlar
- 94,678
- Etkileşim
- 2
- Puan
- 38
- Yaş
- 36
- Web sitesi
- nicebayan.com
- F-D Coin
- 90
Trafikte En Fazla Yapılan Hatalar En Fazla Uyulan Kurallar Nelerdir
Sanatçı sürücü düştüğü problemden kazasız sıyrılmayı bilir
Yanlış!, Çünkü ressam sürücü probleme girmeyen sürücüdür Karşısına çıkabilecek her türlü tehlikeyi önceden görebilir, ona kadar tedbirini önceden alır
Otobanda bitmiş ama, şehir halkı içinde emniyet kemeri takılmayabilir
Yanlış! Güvenlik kemeri yaşam kurtaran en manâlı güvenlik gerecidir 50 kms hızda meydana gelen bir çarpışmada otonun içindekiler emniyet kemeri talanad1klan takdirde, 4 katlı bir binadan aşağı düşmeyle eşdeğer şok yaşar
Arkada oturanlar için emniyet kemeri takmak gereksizdir
Hatalı! Motorlu araçlar bir yere çarptığında hemencecik durur, ancak içindeki yolcular benzer çabuk bir yere çarpana kadar ilerlemeye devam eder Arkada oturanların da hayat haklarını kullanmaları ve güvenlik kemerlerini takmaları gerekir, Her nedeğin henüz kanunen zorunlu olmasa da, yolcuların güvenliği için geliştirilmiş olan emniyet kemerleri yaşam kurtarır
Lastik havalarını düşük tutarsak, hem daha iyi tutunur, ayrıca de daha konforlu olur
Hatalı! Lastik havalarının, aracın fabrika değerinin altında olmaması gerekir Hatta yüke ve gezgin sayısına göre artırılmalıdır Çünkü inik lastiğin tabanı yere yayılarak daha iyi tutunma sağlamaz Tersine tabanın ortası yukarı kalkar ve yol ile teması kesilir inik lastiklerin yalnız omuz kısımları yere basar Lastik inikken; kayma hareketleri çok daha düşük hızlarda başlar, fren mesafesi uzar, direksiyon hareketlerine daha geç yanıt alınır Belki daha konforlu sürüş yaparsınız ama, konforlu şekilde yoldan çıkar, konforlu şekilde çarparsınız!
Sıcak havada, lastiğin ısınmasını dengelemek için lastik havaları indirilir
Hatalı! Lastiğin ısınmasının en büyük nedeni havanın sıcak alınası yok, lastik havalarının düşük olması sebebiyle lastik yanaklarının daha artı esnemesidir
Yağmurda inik lastik daha eksik kayar
Hatalı! inik lastikte su boşaltma kanalları kapandığı için yağmur suyunu çok daha az boşaltır hatta boşaltamaz ve su üzerine çıkma ve su yastığı üzerinde kayma aqua planning fazla daha düşük hızlarda başlar
Direksiyon saate kadar 10u 10 geçe tutulur!
Hatalı! Direksiyon saate göre 9u çeyrek geçe tutulur Bu pozisyon, ivedi bir durumda her iki yöne eşdeğer miktarda direksiyonu çevirebileceğiniz tek pozisyondur;
En iyi koltuk pozisyonu, sürücünün en sıcacık ettiği pozisyondur
Hatalı! Sürücünü içten koltuk pozisyonu ilk kez otomobile baskın olabileceği ne çok uzak, ne de fazla yakın bir pozisyondur, Koltuk muhtemel olduğunca dik olmalıdır Direksiyon 915 pozisyonundayken kollar dümdüz olmamalıdır İdeal dirsek açısı 120 ile 135 derece civarındadır Evimizde TV seyrettiğimiz koltuk pozisyonu çok gizli olabilir, fakat bu pozisyonda otomobile ve trafiğe dominant olabilmek fazla zordur
Motorlu araçlar lastiğin üstünde gider
Hatalı! Motorlu araçlar lastiğin içindeki havanın üstünde gider Eğer lastiğin içinde hava yoksa, hiçbir yere gidemezsiniz, Içten lastik havası, ayağınızdaki pabuç numarası gibidir Ayağımızı sıkan veya bol gelen bir ayakkabıyla nasıl yürüyemezseniz, otomobilin yol tutuşu da benzer şekilde bozulur
Ani frenlerde önce frene basıp, durmaya yakın debriyaja basarsak, motor kompresyonundan faydalanıp daha kısa mesafede dururuz!
Hatalı! En etkili yavaşlama frenle debriyaja aynı anda basılarak yapılır Böylece fren hemen motor devre dışı bırakılarak, motorun aracı ileri götürme kuvveti değil edilir
ABS Antiblokaj Fren Sistemi mekanik frene tarafından çok daha kısa mesafede durdurur!
Yanlış! ABS fren sistemi olan bir araç tekerleklerin kızaklamasını önler ve fren esnasında manevra yapılabilmesini sağlar Oysa, daha kısa mesafede durdurmaz
Tanıdık fren bağıntılarında fren uzunluğu aracın dört tekerleğinin de TAM BLOKE olup yani dönmeden kayarak Yol üstünde lastik izi bıraktığı durum için hesaplanır Yayınlanmış olan bütün fren boylarındaki kabul böyledir Halbuki ABS tekerleklerin tam bloke olmasını engeller
Mekanik freni olan bir otomobilde fren pedalını pompalayarak daha kısa mesafede durulabilir!
Yanlış! Pompalamak için etap fren pedalı üzerinden çekildiğinde, aracın ileri hareketi devam eder ve durma mesafesi uzar Açıkçası; panik frende fren pedalı üzerindeki basıncı azaltarak lastiğin dönmesini sağlamaktır Ama ayak fren pedalından kaldırılmamalı ve fren yapmaya devam edilmelidir,
Içten takip mesafesi hızın yarısıdır
Hatalı! Bu usul kullanışlı olmamakla birlikte, hata payı yüksektir İdeal takip mesafesi kuru havada 2 saniye arkadan peşine düşüp takip etmektir Yağışlı havalarda veya tartma durumunda bu süre 34 saniye olmalıdır
Dörtlü ikaz flaşör tünele girince yakılır
Hatalı! Dörtlü uyarı yalnızca trafiğe tehlike yarattığı durumlarda yakılır Yani muhtemel bir kaza veya arıza halinde Tünelde kısa farların açık olması yeterlidir
Gündüz kısa farları yakmak trafiktekilerin gözünü alır
Yanlış! Gündüz kısa far yanmak, daha erken ayrım edilmenizi ve size risk yaratacak olan kişilere kendinizi daha erken göstermenizi sağlar Gece yakılan kısa farlar gözümüzü daha çok alır Sadece kapalı ve yağışlı havalarda yok, güneşli havalarda ve hızlı yol kesimlerinde de kısa farların açılması kendi sürüş güvenliğiniz için önemlidir
Çocukları ihtar etmek için korna çalınır
Hatalı! Çocukları ikaz etmek için koma çalınmaz! Koma onların paniğe kapılıp beklenmedik bir tepkime vermelerine yol açar, En iyisi ayrıntılarıyla yavaşlamak ve gerekirse durmaktır
Yoğun siste en iyi gitme yöntemi dörtlü ikazları yakmamaktır
Hatalı! Yoğun siste en iyi gitme yöntemi hiç gitmemektir Çünkü siste daha iyi gören Şoför yoktur, daha fazla risk bölge sürücü vardır Görünüm mesafesi yeterliyse siste sarı camlı gözlükler takılarak, sis lambalarını ve kısa farları yanmak, sileceklerinizi çalıştırmak, yerin kayganlaştığını dikkate alarak, peşine düşüp takip mesafesini çoğaltmak ve sollama yapmamak daha tehlikesiz yol almanıza tezgâhtar olur
Unutmayın! Hayatınız boyunca ölümlü bir trafik kazası geçirme olasılığınız 33 ür Rus ruletinde bile bu oran 17dir lütfen, trafikte vasıta kullanmanın bir hayat işi olduğunu hiçbir vakit aklınızdan çıkarmayın
Trafikte Uyulması Gereken Kurallar Nelerdir
1 Karşıdan karşıya geçerken, birincil geçiş hakkının araçlara ait olduğu unutulmamalıdır
2 Kaldırımı olmayan yolların sol kenarından yürünmesi gerekir
3 Trafik ışıklarından kırmızı ve yeşil ışığın yanma süreleri trafiğin yoğunluğuna tarafından ayarlanır Sarı ışık 3 saniye yanar
4 11 yaşını bitirmemiş çocuklar yollarda bisiklet kullanamaz
5 11 yaşından küçükler araçların ön koltuğunda oturamaz
6 Sokak ve sokaklarda kaldırımlarından yürünür
7 kaldırımlarında tekrar tekrar sağ taraftan yürünür
8 Cadde ve sokaklarda defalarca kaldırımında yürümeliyiz Aleyhinde kaldırıma ama geçitlerinden geçmeliyiz
9 Kaldırımdan inerken, karşıdan karşıya geçerken önce sola, sonradan sağa yine sola bakıp öyle geçmeliyiz
10Yayalara Ait kaldırımı olmayan yerlerde yolun solundan yürümeliyiz
11Trafik polislerinin işaretlerine uymalıyız
12 Trafik polisinin olmadığı yerlerde trafik işaretlerine uyarı etmeliyiz
13Trafik lambası kırmızı yanarken kesinkes karşıya geçmemeliyiz
14Karşıdan karşıya geçerken zikzaklar çizmemeliyiz
15Duran bir taşıtın hemen önünden ve ardındaki geçmemeliyiz
16Taşıt araçlarından inerken taşıtın bütünüyle durmasını beklemeliyiz
17Taşıt araçlarına binerken sıramızı beklemeliyiz
18Taşıt aracından iner inmez anında karşıya geçmemeliyiz
19Taşıtlara hiçbir nedenle asılmamalıyız
20Yolda oyun oynamamalıyız
21 Yolda gruplar oluşturup geçişe engel olmamalıyız *
Sanatçı sürücü düştüğü problemden kazasız sıyrılmayı bilir
Yanlış!, Çünkü ressam sürücü probleme girmeyen sürücüdür Karşısına çıkabilecek her türlü tehlikeyi önceden görebilir, ona kadar tedbirini önceden alır
Otobanda bitmiş ama, şehir halkı içinde emniyet kemeri takılmayabilir
Yanlış! Güvenlik kemeri yaşam kurtaran en manâlı güvenlik gerecidir 50 kms hızda meydana gelen bir çarpışmada otonun içindekiler emniyet kemeri talanad1klan takdirde, 4 katlı bir binadan aşağı düşmeyle eşdeğer şok yaşar
Arkada oturanlar için emniyet kemeri takmak gereksizdir
Hatalı! Motorlu araçlar bir yere çarptığında hemencecik durur, ancak içindeki yolcular benzer çabuk bir yere çarpana kadar ilerlemeye devam eder Arkada oturanların da hayat haklarını kullanmaları ve güvenlik kemerlerini takmaları gerekir, Her nedeğin henüz kanunen zorunlu olmasa da, yolcuların güvenliği için geliştirilmiş olan emniyet kemerleri yaşam kurtarır
Lastik havalarını düşük tutarsak, hem daha iyi tutunur, ayrıca de daha konforlu olur
Hatalı! Lastik havalarının, aracın fabrika değerinin altında olmaması gerekir Hatta yüke ve gezgin sayısına göre artırılmalıdır Çünkü inik lastiğin tabanı yere yayılarak daha iyi tutunma sağlamaz Tersine tabanın ortası yukarı kalkar ve yol ile teması kesilir inik lastiklerin yalnız omuz kısımları yere basar Lastik inikken; kayma hareketleri çok daha düşük hızlarda başlar, fren mesafesi uzar, direksiyon hareketlerine daha geç yanıt alınır Belki daha konforlu sürüş yaparsınız ama, konforlu şekilde yoldan çıkar, konforlu şekilde çarparsınız!
Sıcak havada, lastiğin ısınmasını dengelemek için lastik havaları indirilir
Hatalı! Lastiğin ısınmasının en büyük nedeni havanın sıcak alınası yok, lastik havalarının düşük olması sebebiyle lastik yanaklarının daha artı esnemesidir
Yağmurda inik lastik daha eksik kayar
Hatalı! inik lastikte su boşaltma kanalları kapandığı için yağmur suyunu çok daha az boşaltır hatta boşaltamaz ve su üzerine çıkma ve su yastığı üzerinde kayma aqua planning fazla daha düşük hızlarda başlar
Direksiyon saate kadar 10u 10 geçe tutulur!
Hatalı! Direksiyon saate göre 9u çeyrek geçe tutulur Bu pozisyon, ivedi bir durumda her iki yöne eşdeğer miktarda direksiyonu çevirebileceğiniz tek pozisyondur;
En iyi koltuk pozisyonu, sürücünün en sıcacık ettiği pozisyondur
Hatalı! Sürücünü içten koltuk pozisyonu ilk kez otomobile baskın olabileceği ne çok uzak, ne de fazla yakın bir pozisyondur, Koltuk muhtemel olduğunca dik olmalıdır Direksiyon 915 pozisyonundayken kollar dümdüz olmamalıdır İdeal dirsek açısı 120 ile 135 derece civarındadır Evimizde TV seyrettiğimiz koltuk pozisyonu çok gizli olabilir, fakat bu pozisyonda otomobile ve trafiğe dominant olabilmek fazla zordur
Motorlu araçlar lastiğin üstünde gider
Hatalı! Motorlu araçlar lastiğin içindeki havanın üstünde gider Eğer lastiğin içinde hava yoksa, hiçbir yere gidemezsiniz, Içten lastik havası, ayağınızdaki pabuç numarası gibidir Ayağımızı sıkan veya bol gelen bir ayakkabıyla nasıl yürüyemezseniz, otomobilin yol tutuşu da benzer şekilde bozulur
Ani frenlerde önce frene basıp, durmaya yakın debriyaja basarsak, motor kompresyonundan faydalanıp daha kısa mesafede dururuz!
Hatalı! En etkili yavaşlama frenle debriyaja aynı anda basılarak yapılır Böylece fren hemen motor devre dışı bırakılarak, motorun aracı ileri götürme kuvveti değil edilir
ABS Antiblokaj Fren Sistemi mekanik frene tarafından çok daha kısa mesafede durdurur!
Yanlış! ABS fren sistemi olan bir araç tekerleklerin kızaklamasını önler ve fren esnasında manevra yapılabilmesini sağlar Oysa, daha kısa mesafede durdurmaz
Tanıdık fren bağıntılarında fren uzunluğu aracın dört tekerleğinin de TAM BLOKE olup yani dönmeden kayarak Yol üstünde lastik izi bıraktığı durum için hesaplanır Yayınlanmış olan bütün fren boylarındaki kabul böyledir Halbuki ABS tekerleklerin tam bloke olmasını engeller
Mekanik freni olan bir otomobilde fren pedalını pompalayarak daha kısa mesafede durulabilir!
Yanlış! Pompalamak için etap fren pedalı üzerinden çekildiğinde, aracın ileri hareketi devam eder ve durma mesafesi uzar Açıkçası; panik frende fren pedalı üzerindeki basıncı azaltarak lastiğin dönmesini sağlamaktır Ama ayak fren pedalından kaldırılmamalı ve fren yapmaya devam edilmelidir,
Içten takip mesafesi hızın yarısıdır
Hatalı! Bu usul kullanışlı olmamakla birlikte, hata payı yüksektir İdeal takip mesafesi kuru havada 2 saniye arkadan peşine düşüp takip etmektir Yağışlı havalarda veya tartma durumunda bu süre 34 saniye olmalıdır
Dörtlü ikaz flaşör tünele girince yakılır
Hatalı! Dörtlü uyarı yalnızca trafiğe tehlike yarattığı durumlarda yakılır Yani muhtemel bir kaza veya arıza halinde Tünelde kısa farların açık olması yeterlidir
Gündüz kısa farları yakmak trafiktekilerin gözünü alır
Yanlış! Gündüz kısa far yanmak, daha erken ayrım edilmenizi ve size risk yaratacak olan kişilere kendinizi daha erken göstermenizi sağlar Gece yakılan kısa farlar gözümüzü daha çok alır Sadece kapalı ve yağışlı havalarda yok, güneşli havalarda ve hızlı yol kesimlerinde de kısa farların açılması kendi sürüş güvenliğiniz için önemlidir
Çocukları ihtar etmek için korna çalınır
Hatalı! Çocukları ikaz etmek için koma çalınmaz! Koma onların paniğe kapılıp beklenmedik bir tepkime vermelerine yol açar, En iyisi ayrıntılarıyla yavaşlamak ve gerekirse durmaktır
Yoğun siste en iyi gitme yöntemi dörtlü ikazları yakmamaktır
Hatalı! Yoğun siste en iyi gitme yöntemi hiç gitmemektir Çünkü siste daha iyi gören Şoför yoktur, daha fazla risk bölge sürücü vardır Görünüm mesafesi yeterliyse siste sarı camlı gözlükler takılarak, sis lambalarını ve kısa farları yanmak, sileceklerinizi çalıştırmak, yerin kayganlaştığını dikkate alarak, peşine düşüp takip mesafesini çoğaltmak ve sollama yapmamak daha tehlikesiz yol almanıza tezgâhtar olur
Unutmayın! Hayatınız boyunca ölümlü bir trafik kazası geçirme olasılığınız 33 ür Rus ruletinde bile bu oran 17dir lütfen, trafikte vasıta kullanmanın bir hayat işi olduğunu hiçbir vakit aklınızdan çıkarmayın
Trafikte Uyulması Gereken Kurallar Nelerdir
1 Karşıdan karşıya geçerken, birincil geçiş hakkının araçlara ait olduğu unutulmamalıdır
2 Kaldırımı olmayan yolların sol kenarından yürünmesi gerekir
3 Trafik ışıklarından kırmızı ve yeşil ışığın yanma süreleri trafiğin yoğunluğuna tarafından ayarlanır Sarı ışık 3 saniye yanar
4 11 yaşını bitirmemiş çocuklar yollarda bisiklet kullanamaz
5 11 yaşından küçükler araçların ön koltuğunda oturamaz
6 Sokak ve sokaklarda kaldırımlarından yürünür
7 kaldırımlarında tekrar tekrar sağ taraftan yürünür
8 Cadde ve sokaklarda defalarca kaldırımında yürümeliyiz Aleyhinde kaldırıma ama geçitlerinden geçmeliyiz
9 Kaldırımdan inerken, karşıdan karşıya geçerken önce sola, sonradan sağa yine sola bakıp öyle geçmeliyiz
10Yayalara Ait kaldırımı olmayan yerlerde yolun solundan yürümeliyiz
11Trafik polislerinin işaretlerine uymalıyız
12 Trafik polisinin olmadığı yerlerde trafik işaretlerine uyarı etmeliyiz
13Trafik lambası kırmızı yanarken kesinkes karşıya geçmemeliyiz
14Karşıdan karşıya geçerken zikzaklar çizmemeliyiz
15Duran bir taşıtın hemen önünden ve ardındaki geçmemeliyiz
16Taşıt araçlarından inerken taşıtın bütünüyle durmasını beklemeliyiz
17Taşıt araçlarına binerken sıramızı beklemeliyiz
18Taşıt aracından iner inmez anında karşıya geçmemeliyiz
19Taşıtlara hiçbir nedenle asılmamalıyız
20Yolda oyun oynamamalıyız
21 Yolda gruplar oluşturup geçişe engel olmamalıyız *