Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Son konular

Trafikte En Çok Yapılan Hatalar

Trafikte En Çok Yapılan Hatalar
0
111

nicebayan

FD Üye
Katılım
Ara 24, 2016
Mesajlar
94,678
Etkileşim
2
Puan
38
Yaş
36
Web sitesi
nicebayan.com
F-D Coin
90
Trafikte En Çok Yapılan Yalnışlar


Trafikte otobanda bitmiş fakat, kent içinde güvenlik kemeri takılmayabilir!
Yanlış! Güvenlik kemeri yaşam kurtaran çok kayda değer emniyet gerecidir 50 kms hızda meydana gelen bir çarpışmada otonun içindekiler emniyet kemeri talanad1klan takdirde, 4 katlı bir binadan altında düşmeyle eşit şok yaşar

Arkada oturanlar için emniyet kemeri takmak gereksizdir!
Yanlış! Motorlu araçlar bir yere çarptığında anında durur, fakat içindeki yolcular benzer tez bir yere çarpana değin ilerlemeye devam eder Arkada oturanların da yaşam haklarını kullanmaları ve emniyet kemerlerini takmaları gerekir, Her ne kadar az önce kanunen zorunlu olmasa da, yolcuların güvenliği için geliştirilmiş olan emniyet kemerleri hayat kurtarır

Lastik havalarını düşük yakalamak, ayrıca daha iyi tutunur, keza de daha konforlu olur!
Hatalı! Lastik havalarının, aracın fabrika değerinin aşağıda olmaması gerekir Hatta yüke ve gezgin sayısına tarafından artırılmalıdır Çünkü inik lastiğin tabanı yere yayılarak daha iyi tutunma sağlamaz bütün Aksine tabanın ortası yukarı kalkar ve yol ile teması kesilir inik lastiklerin yalnız omuz kısımları yere basar Lastik inikken; kayma hareketleri çok daha düşük hızlarda başlar, fren mesafesi uzar, direksiyon hareketlerine daha geç cevap alınır Olur Ya daha konforlu sürüş yaparsınız ama, konforlu şekilde yoldan çıkar, konforlu şekilde çarparsınız!

Sıcak havalarda, lastiğin ısınmasını dengelemek için lastik havaları indirilir!
Hatalı! Lastiğin ısınmasının en büyük nedeni havanın sıcak alınası yok, lastik havalarının düşük olması sebebiyle lastik yanaklarının daha fazla esnemesidir

Yağmurda inik olan lastik daha az kayar!
Yanlış! inik lastikte su boşaltma kanalları kapandığı için yağmur suyunu fazla daha eksik boşaltır hatta boşaltamaz ve su üzerine çıkma ve su yastığı üzerinde kayma aqua planning çok daha düşük hızlarda başlar

Direksiyon bütün olarak saate tarafından 10u 10 geçe tutulur!
Yanlış! Direksiyon saate tarafından 9u çeyrek geçe tutulur Bu pozisyon, ivedi bir durumda her iki yöne eşdeğer miktarda direksiyonu çevirebileceğiniz tek pozisyondur;

En iyi olan koltuk pozisyonu, sürücünün en sıcacık ettiği pozisyondur
Hatalı! Sürücünü dürüst koltuk pozisyonu başta otomobile etken olabileceği ne fazla uzak, ne de fazla yakın bir pozisyondur, Koltuk mümkün olduğunca tepede olan olmalıdır Direksiyon 915 pozisyonundayken kollar dümdüz olmamalıdır İdeal dirsek açısı 120 ile 135 derece civarındadır Evimizde TV seyrettiğimiz koltuk pozisyonu fazla rahat olabilir, ama bu pozisyonda otomobile ve trafiğe hakim yapabilmek çok zordur

Motorlu olan araçlar lastiğin üzerinde gider!
Hatalı! Motorlu araçlar lastiğin içindeki havanın üzerinde gider Eğer lastiğin içinde hava yahut, hiçbir yere gidemezsiniz, Doğru lastik havası, ayağınızdaki pabuç numarası gibidir Ayağımızı sıkan veya bol gelen bir ayakkabıyla nasıl yürüyemezseniz, otomobilin yol tutuşu da aynı şekilde bozulur

Ani frenlerde ilk olarak frene basıp, durmaya yakın debriyaja basarsak, motor kompresyonundan faydalanıp daha kısa mesafede dururuz!
Yanlış! En etkili yavaşlama frenle debriyaja benzer anda basılarak yapılır Böylece fren hemen motor devre dışı bırakılarak, motorun arabulucu ileri götürme kuvveti değil edilir

ABS Antiblokaj Fren Sistemi mekanik frene tarafından çok daha kısa mesafede durdurur!
Hatalı! ABS fren sistemi olan bir vasıta tekerleklerin kızaklamasını önler ve fren sırasında manevra yapılabilmesini sağlar Ama, daha kısa mesafede durdurmaz

Tanıdık fren bağıntılarında fren uzunluğu aracın dört tekerleğinin de BÜTÜN BLOKE olup yani dönmeden kayarak Yol üstünde lastik izi bıraktığı durum için hesaplanır Yayınlanmış olan tüm fren boylarındaki kabul böyledir Halbuki ABS tekerleklerin bütün bloke olmasını engeller

Mekanik freni olan bir otomobilde fren pedalını pompalayarak daha kısa mesafede durulabilir!
Hatalı! Pompalamak için etap fren pedalı üzerinden çekildiğinde, aracın ileri hareketi devam eder ve durma mesafesi uzar Açık Konuşmak Gerekirse; panik frende fren pedalı üzerindeki basıncı azaltarak lastiğin dönmesini sağlamaktır Fakat ayak fren pedalından kaldırılmamalı ve fren yapmaya devam edilmelidir,

Doğru takip mesafesi çağırmak hızın yarısı demektir!
Hatalı! Bu usul elverişli olmamakla birlikte, kusur payı yüksektir İdeal peşine düşüp takip mesafesi kuru havada 2 saniye arkadan peşine düşüp takip etmektir Yağışlı havalarda veya tartma durumunda bu vakit 34 saniye olmalıdır

Dörtlü ikaz flaşör tünele girilince yakılır!
Hatalı! Dörtlü uyarı sadece trafiğe risk yarattığı durumlarda yakılır Yani muhtemel bir kaza veya arıza halinde Tünelde kısa farların açık olması yeterlidir

Gündüz kısa far yanmak trafiktekilerin gözünü alır!
Hatalı! Gündüz kısa far tutuşmak, daha erken fark edilmenizi ve size tehlike yaratacak olan kişilere kendinizi daha erken göstermenizi sağlar Gece yakılan kısa farlar gözümüzü daha çok alır Yalnızca kapalı ve yağışlı havalarda yok, güneşli havalarda ve seri yol kesimlerinde de kısa farların açılması kendi sürüş güvenliğiniz için önemlidir

Çocuklarımızı ikaz etmek için korna çalınır!
Hatalı! Çocukları uyarmak için koma çalınmaz! Koma onların paniğe kapılıp umulmadık bir reaksiyon vermelerine yol açar, En iyisi adamakıllı yavaşlamak ve gerekirse durmaktır

Yoğun siste en iyi gitme yöntemi dörtlü ikazları yakmamaktır!
Hatalı! Yoğun siste en iyi gitme yöntemi hiç gitmemektir Çünkü siste daha iyi görebilen Sürücü yoktur, daha fazla risk alan şoför vardır Gösterme mesafesi yeterliyse siste sarı camlı gözlükler takılarak, sis lambalarını ve kısa farları tutuşmak, sileceklerinizi çalıştırmak, yerin kayganlaştığını dikkate alarak, takip mesafesini çoğaltmak ve sollama yapmamak daha güvenli yol almanıza yardımcı olur

Unutmayalım! Hayatınız boyunca ölümlü bir trafik kazası geçirme olasılığınız 33 ür Rus ruletinde bile bu oran 17dir lütfen, trafikte vasıta kullanmanın bir yaşam işi olduğunu hiçbir süre aklınızdan çıkarmayın *
 

Similar threads

Trafikte Dürüst Ve Yanlış Davranışlar nelerdir Trafikte Doğru Ve Yanlış Davranışlar hakkında data Ressam sürücü düştüğü problemden kazasız sıyrılmasını bilir! Hatalı!, Çünkü usta sürücü probleme girmeyen sürücüdür Karşısına çıkabilecek her türlü tehlikeyi evvelden görebilir, ona tarafından...
Cevaplar
0
Görüntüleme
133
trafikte yapılması gereken davranışlar yapılmaması gereken davranışlar Usta sürücü düştüğü problemden kazasız sıyrılmayı bilir! Yanlış!, Çünkü artist şoför probleme girmeyen sürücüdür Karşısına çıkabilecek her türlü tehlikeyi evvelden görebilir, ona kadar tedbirini önceden alır Otobanda...
Cevaplar
0
Görüntüleme
81
Seyahat sırasında yapılan hatalı davranışların yaratacağı tehlikeler Sanatçı sürücü düştüğü problemden kazasız sıyrılmayı bilir! Yanlış!, Çünkü ressam sürücü probleme girmeyen sürücüdür Karşısına çıkabilecek her türlü tehlikeyi önceden görebilir, ona kadar tedbirini evvelden alır Otobanda...
Cevaplar
0
Görüntüleme
62
Trafikte Doğru Davranışlar Nelerdir Trafikte Dürüst Davranışlar Hakkında Data Trafikte yapılması gereken içten davranışları bilerek ve uygulayarak hayatlar kurtarabilirsiniz Unutmayın! Hayatınız baştan başa ölümlü bir trafik kazası geçirme olasılığınız 33 ür Rus ruletinde bile bu oran...
Cevaplar
0
Görüntüleme
147
Trafikte En Cok Yapılan Yalnışlar Trafikte otobanda tamam ama, şehir icinde emniyet kemeri takılmayabilir! Yanlış! Emniyet kemeri hayat kurtaran cok onemli guvenlik gerecidir 50 kms hızda meydana gelen bir carpışmada otonun icindekiler emniyet kemeri talanad1klan takdirde, 4 katlı bir...
Cevaplar
0
Görüntüleme
148
858,543Konular
981,905Mesajlar
32,560Kullanıcılar
emoooSon üye
Üst Alt