nicebayan
FD Üye
- Katılım
- Ara 24, 2016
- Mesajlar
- 94,678
- Etkileşim
- 2
- Puan
- 38
- Yaş
- 36
- Web sitesi
- nicebayan.com
- F-D Coin
- 90
Trafikte En Çok Yapılan Yalnışlar
Trafikte otobanda bitmiş fakat, kent içinde güvenlik kemeri takılmayabilir!
Yanlış! Güvenlik kemeri yaşam kurtaran çok kayda değer emniyet gerecidir 50 kms hızda meydana gelen bir çarpışmada otonun içindekiler emniyet kemeri talanad1klan takdirde, 4 katlı bir binadan altında düşmeyle eşit şok yaşar
Arkada oturanlar için emniyet kemeri takmak gereksizdir!
Yanlış! Motorlu araçlar bir yere çarptığında anında durur, fakat içindeki yolcular benzer tez bir yere çarpana değin ilerlemeye devam eder Arkada oturanların da yaşam haklarını kullanmaları ve emniyet kemerlerini takmaları gerekir, Her ne kadar az önce kanunen zorunlu olmasa da, yolcuların güvenliği için geliştirilmiş olan emniyet kemerleri hayat kurtarır
Lastik havalarını düşük yakalamak, ayrıca daha iyi tutunur, keza de daha konforlu olur!
Hatalı! Lastik havalarının, aracın fabrika değerinin aşağıda olmaması gerekir Hatta yüke ve gezgin sayısına tarafından artırılmalıdır Çünkü inik lastiğin tabanı yere yayılarak daha iyi tutunma sağlamaz bütün Aksine tabanın ortası yukarı kalkar ve yol ile teması kesilir inik lastiklerin yalnız omuz kısımları yere basar Lastik inikken; kayma hareketleri çok daha düşük hızlarda başlar, fren mesafesi uzar, direksiyon hareketlerine daha geç cevap alınır Olur Ya daha konforlu sürüş yaparsınız ama, konforlu şekilde yoldan çıkar, konforlu şekilde çarparsınız!
Sıcak havalarda, lastiğin ısınmasını dengelemek için lastik havaları indirilir!
Hatalı! Lastiğin ısınmasının en büyük nedeni havanın sıcak alınası yok, lastik havalarının düşük olması sebebiyle lastik yanaklarının daha fazla esnemesidir
Yağmurda inik olan lastik daha az kayar!
Yanlış! inik lastikte su boşaltma kanalları kapandığı için yağmur suyunu fazla daha eksik boşaltır hatta boşaltamaz ve su üzerine çıkma ve su yastığı üzerinde kayma aqua planning çok daha düşük hızlarda başlar
Direksiyon bütün olarak saate tarafından 10u 10 geçe tutulur!
Yanlış! Direksiyon saate tarafından 9u çeyrek geçe tutulur Bu pozisyon, ivedi bir durumda her iki yöne eşdeğer miktarda direksiyonu çevirebileceğiniz tek pozisyondur;
En iyi olan koltuk pozisyonu, sürücünün en sıcacık ettiği pozisyondur
Hatalı! Sürücünü dürüst koltuk pozisyonu başta otomobile etken olabileceği ne fazla uzak, ne de fazla yakın bir pozisyondur, Koltuk mümkün olduğunca tepede olan olmalıdır Direksiyon 915 pozisyonundayken kollar dümdüz olmamalıdır İdeal dirsek açısı 120 ile 135 derece civarındadır Evimizde TV seyrettiğimiz koltuk pozisyonu fazla rahat olabilir, ama bu pozisyonda otomobile ve trafiğe hakim yapabilmek çok zordur
Motorlu olan araçlar lastiğin üzerinde gider!
Hatalı! Motorlu araçlar lastiğin içindeki havanın üzerinde gider Eğer lastiğin içinde hava yahut, hiçbir yere gidemezsiniz, Doğru lastik havası, ayağınızdaki pabuç numarası gibidir Ayağımızı sıkan veya bol gelen bir ayakkabıyla nasıl yürüyemezseniz, otomobilin yol tutuşu da aynı şekilde bozulur
Ani frenlerde ilk olarak frene basıp, durmaya yakın debriyaja basarsak, motor kompresyonundan faydalanıp daha kısa mesafede dururuz!
Yanlış! En etkili yavaşlama frenle debriyaja benzer anda basılarak yapılır Böylece fren hemen motor devre dışı bırakılarak, motorun arabulucu ileri götürme kuvveti değil edilir
ABS Antiblokaj Fren Sistemi mekanik frene tarafından çok daha kısa mesafede durdurur!
Hatalı! ABS fren sistemi olan bir vasıta tekerleklerin kızaklamasını önler ve fren sırasında manevra yapılabilmesini sağlar Ama, daha kısa mesafede durdurmaz
Tanıdık fren bağıntılarında fren uzunluğu aracın dört tekerleğinin de BÜTÜN BLOKE olup yani dönmeden kayarak Yol üstünde lastik izi bıraktığı durum için hesaplanır Yayınlanmış olan tüm fren boylarındaki kabul böyledir Halbuki ABS tekerleklerin bütün bloke olmasını engeller
Mekanik freni olan bir otomobilde fren pedalını pompalayarak daha kısa mesafede durulabilir!
Hatalı! Pompalamak için etap fren pedalı üzerinden çekildiğinde, aracın ileri hareketi devam eder ve durma mesafesi uzar Açık Konuşmak Gerekirse; panik frende fren pedalı üzerindeki basıncı azaltarak lastiğin dönmesini sağlamaktır Fakat ayak fren pedalından kaldırılmamalı ve fren yapmaya devam edilmelidir,
Doğru takip mesafesi çağırmak hızın yarısı demektir!
Hatalı! Bu usul elverişli olmamakla birlikte, kusur payı yüksektir İdeal peşine düşüp takip mesafesi kuru havada 2 saniye arkadan peşine düşüp takip etmektir Yağışlı havalarda veya tartma durumunda bu vakit 34 saniye olmalıdır
Dörtlü ikaz flaşör tünele girilince yakılır!
Hatalı! Dörtlü uyarı sadece trafiğe risk yarattığı durumlarda yakılır Yani muhtemel bir kaza veya arıza halinde Tünelde kısa farların açık olması yeterlidir
Gündüz kısa far yanmak trafiktekilerin gözünü alır!
Hatalı! Gündüz kısa far tutuşmak, daha erken fark edilmenizi ve size tehlike yaratacak olan kişilere kendinizi daha erken göstermenizi sağlar Gece yakılan kısa farlar gözümüzü daha çok alır Yalnızca kapalı ve yağışlı havalarda yok, güneşli havalarda ve seri yol kesimlerinde de kısa farların açılması kendi sürüş güvenliğiniz için önemlidir
Çocuklarımızı ikaz etmek için korna çalınır!
Hatalı! Çocukları uyarmak için koma çalınmaz! Koma onların paniğe kapılıp umulmadık bir reaksiyon vermelerine yol açar, En iyisi adamakıllı yavaşlamak ve gerekirse durmaktır
Yoğun siste en iyi gitme yöntemi dörtlü ikazları yakmamaktır!
Hatalı! Yoğun siste en iyi gitme yöntemi hiç gitmemektir Çünkü siste daha iyi görebilen Sürücü yoktur, daha fazla risk alan şoför vardır Gösterme mesafesi yeterliyse siste sarı camlı gözlükler takılarak, sis lambalarını ve kısa farları tutuşmak, sileceklerinizi çalıştırmak, yerin kayganlaştığını dikkate alarak, takip mesafesini çoğaltmak ve sollama yapmamak daha güvenli yol almanıza yardımcı olur
Unutmayalım! Hayatınız boyunca ölümlü bir trafik kazası geçirme olasılığınız 33 ür Rus ruletinde bile bu oran 17dir lütfen, trafikte vasıta kullanmanın bir yaşam işi olduğunu hiçbir süre aklınızdan çıkarmayın *
Trafikte otobanda bitmiş fakat, kent içinde güvenlik kemeri takılmayabilir!
Yanlış! Güvenlik kemeri yaşam kurtaran çok kayda değer emniyet gerecidir 50 kms hızda meydana gelen bir çarpışmada otonun içindekiler emniyet kemeri talanad1klan takdirde, 4 katlı bir binadan altında düşmeyle eşit şok yaşar
Arkada oturanlar için emniyet kemeri takmak gereksizdir!
Yanlış! Motorlu araçlar bir yere çarptığında anında durur, fakat içindeki yolcular benzer tez bir yere çarpana değin ilerlemeye devam eder Arkada oturanların da yaşam haklarını kullanmaları ve emniyet kemerlerini takmaları gerekir, Her ne kadar az önce kanunen zorunlu olmasa da, yolcuların güvenliği için geliştirilmiş olan emniyet kemerleri hayat kurtarır
Lastik havalarını düşük yakalamak, ayrıca daha iyi tutunur, keza de daha konforlu olur!
Hatalı! Lastik havalarının, aracın fabrika değerinin aşağıda olmaması gerekir Hatta yüke ve gezgin sayısına tarafından artırılmalıdır Çünkü inik lastiğin tabanı yere yayılarak daha iyi tutunma sağlamaz bütün Aksine tabanın ortası yukarı kalkar ve yol ile teması kesilir inik lastiklerin yalnız omuz kısımları yere basar Lastik inikken; kayma hareketleri çok daha düşük hızlarda başlar, fren mesafesi uzar, direksiyon hareketlerine daha geç cevap alınır Olur Ya daha konforlu sürüş yaparsınız ama, konforlu şekilde yoldan çıkar, konforlu şekilde çarparsınız!
Sıcak havalarda, lastiğin ısınmasını dengelemek için lastik havaları indirilir!
Hatalı! Lastiğin ısınmasının en büyük nedeni havanın sıcak alınası yok, lastik havalarının düşük olması sebebiyle lastik yanaklarının daha fazla esnemesidir
Yağmurda inik olan lastik daha az kayar!
Yanlış! inik lastikte su boşaltma kanalları kapandığı için yağmur suyunu fazla daha eksik boşaltır hatta boşaltamaz ve su üzerine çıkma ve su yastığı üzerinde kayma aqua planning çok daha düşük hızlarda başlar
Direksiyon bütün olarak saate tarafından 10u 10 geçe tutulur!
Yanlış! Direksiyon saate tarafından 9u çeyrek geçe tutulur Bu pozisyon, ivedi bir durumda her iki yöne eşdeğer miktarda direksiyonu çevirebileceğiniz tek pozisyondur;
En iyi olan koltuk pozisyonu, sürücünün en sıcacık ettiği pozisyondur
Hatalı! Sürücünü dürüst koltuk pozisyonu başta otomobile etken olabileceği ne fazla uzak, ne de fazla yakın bir pozisyondur, Koltuk mümkün olduğunca tepede olan olmalıdır Direksiyon 915 pozisyonundayken kollar dümdüz olmamalıdır İdeal dirsek açısı 120 ile 135 derece civarındadır Evimizde TV seyrettiğimiz koltuk pozisyonu fazla rahat olabilir, ama bu pozisyonda otomobile ve trafiğe hakim yapabilmek çok zordur
Motorlu olan araçlar lastiğin üzerinde gider!
Hatalı! Motorlu araçlar lastiğin içindeki havanın üzerinde gider Eğer lastiğin içinde hava yahut, hiçbir yere gidemezsiniz, Doğru lastik havası, ayağınızdaki pabuç numarası gibidir Ayağımızı sıkan veya bol gelen bir ayakkabıyla nasıl yürüyemezseniz, otomobilin yol tutuşu da aynı şekilde bozulur
Ani frenlerde ilk olarak frene basıp, durmaya yakın debriyaja basarsak, motor kompresyonundan faydalanıp daha kısa mesafede dururuz!
Yanlış! En etkili yavaşlama frenle debriyaja benzer anda basılarak yapılır Böylece fren hemen motor devre dışı bırakılarak, motorun arabulucu ileri götürme kuvveti değil edilir
ABS Antiblokaj Fren Sistemi mekanik frene tarafından çok daha kısa mesafede durdurur!
Hatalı! ABS fren sistemi olan bir vasıta tekerleklerin kızaklamasını önler ve fren sırasında manevra yapılabilmesini sağlar Ama, daha kısa mesafede durdurmaz
Tanıdık fren bağıntılarında fren uzunluğu aracın dört tekerleğinin de BÜTÜN BLOKE olup yani dönmeden kayarak Yol üstünde lastik izi bıraktığı durum için hesaplanır Yayınlanmış olan tüm fren boylarındaki kabul böyledir Halbuki ABS tekerleklerin bütün bloke olmasını engeller
Mekanik freni olan bir otomobilde fren pedalını pompalayarak daha kısa mesafede durulabilir!
Hatalı! Pompalamak için etap fren pedalı üzerinden çekildiğinde, aracın ileri hareketi devam eder ve durma mesafesi uzar Açık Konuşmak Gerekirse; panik frende fren pedalı üzerindeki basıncı azaltarak lastiğin dönmesini sağlamaktır Fakat ayak fren pedalından kaldırılmamalı ve fren yapmaya devam edilmelidir,
Doğru takip mesafesi çağırmak hızın yarısı demektir!
Hatalı! Bu usul elverişli olmamakla birlikte, kusur payı yüksektir İdeal peşine düşüp takip mesafesi kuru havada 2 saniye arkadan peşine düşüp takip etmektir Yağışlı havalarda veya tartma durumunda bu vakit 34 saniye olmalıdır
Dörtlü ikaz flaşör tünele girilince yakılır!
Hatalı! Dörtlü uyarı sadece trafiğe risk yarattığı durumlarda yakılır Yani muhtemel bir kaza veya arıza halinde Tünelde kısa farların açık olması yeterlidir
Gündüz kısa far yanmak trafiktekilerin gözünü alır!
Hatalı! Gündüz kısa far tutuşmak, daha erken fark edilmenizi ve size tehlike yaratacak olan kişilere kendinizi daha erken göstermenizi sağlar Gece yakılan kısa farlar gözümüzü daha çok alır Yalnızca kapalı ve yağışlı havalarda yok, güneşli havalarda ve seri yol kesimlerinde de kısa farların açılması kendi sürüş güvenliğiniz için önemlidir
Çocuklarımızı ikaz etmek için korna çalınır!
Hatalı! Çocukları uyarmak için koma çalınmaz! Koma onların paniğe kapılıp umulmadık bir reaksiyon vermelerine yol açar, En iyisi adamakıllı yavaşlamak ve gerekirse durmaktır
Yoğun siste en iyi gitme yöntemi dörtlü ikazları yakmamaktır!
Hatalı! Yoğun siste en iyi gitme yöntemi hiç gitmemektir Çünkü siste daha iyi görebilen Sürücü yoktur, daha fazla risk alan şoför vardır Gösterme mesafesi yeterliyse siste sarı camlı gözlükler takılarak, sis lambalarını ve kısa farları tutuşmak, sileceklerinizi çalıştırmak, yerin kayganlaştığını dikkate alarak, takip mesafesini çoğaltmak ve sollama yapmamak daha güvenli yol almanıza yardımcı olur
Unutmayalım! Hayatınız boyunca ölümlü bir trafik kazası geçirme olasılığınız 33 ür Rus ruletinde bile bu oran 17dir lütfen, trafikte vasıta kullanmanın bir yaşam işi olduğunu hiçbir süre aklınızdan çıkarmayın *