Triger kayışı supapların açılıp kapanmasını sağlayan motorun en önemli parçalarından birisidir Supapların açılıp kapanma işini de krank milinden aldığı harekete egzantrik mile ileterek yapmaktadır Bunun dışında triger kayışının bir başka görevi de motor soğutma sisteminde yer alan devridaim pompasını harekete geçirmektedir
Bu kayış genel olarak motor içerisinde devridaim pompasının dönmesini ve supap kapaklarının hareketini sağlamaktadır Supapların ve devridaim pompasının hareketi gelişi güzel bir şekilde olmaz kayış sistemi çok dengeli bir şekilde takılmıştır Egzantrik dişlileri ve krank mili kayış dişlisi üzerindeki çentiklerle kayış belli bir hizada monte edilir Bu sayede supap sistemi olması gereken zamanda açılıp ve kapanır Bu kayışın yanlış monte edilmesi supaplarına ayarını bozacağı için motorun da arızalanmasına neden olabilir bu nedenle bu tarz işlerin profesyonel kişiler tarafından yapılması gerekir Motorun en önemli parçalarından biri olan triger kayışı zaman içerisinde yıpranmaktadır bu nedenle belli bir KM ya da yıl sonrasında mutlaka değiştirilmesi gerekir Değiştirilmediği takdirde motorda sorunlara neden olarak ve ön göremediğiniz masraflar ödemenize neden olabilir Triger kayışının tam olarak ne zaman değiştirileceğini bilmiyorsanız üretici firmanın değiştirme tarihine göre hareket edebilirsiniz Genel olarak 60 bin kilometre de bir değiştirilmesi gerekse de kayışın durumuna göre ve aracın hangi şartlarda kullanıldığı göre bu süre daha da kısalabilir Kayış değişikliği yaparken dikkat edilmesi gereken en önemli husus kaliteli ya da orijinal parçanın tercih edilmesidir Ucuza gelsin diye meren altı üretim yapılan ya da yan sanayi üretim triger kayışı tercih ederseniz kısa süre sonra bu kayış tekrar kopacaktır Uzun vadede zarar etmenize neden olur
Triger kayışının kopması ya da zarar görmesi durumunda ilk olarak krank mili daha sonrada pistonlarla supaplar zarar görmeye başlar bu durumu ne kadar geç fark ederseniz zarar o kadar büyür Kayış kopması durumunda araç hemen durdurulmalı ve yeni kayışla değiştirilmelidir böyle durumda ilerlemek motorun zarar görmesine neden olabilir Motor sistemi çok sayıda parçadan oluşur triger kayışı da bunları toplayıcı niteliktedir kayış kopması durumunda bütün bu parçaların hasar görme olasılığı vardır
Bu kayış genel olarak motor içerisinde devridaim pompasının dönmesini ve supap kapaklarının hareketini sağlamaktadır Supapların ve devridaim pompasının hareketi gelişi güzel bir şekilde olmaz kayış sistemi çok dengeli bir şekilde takılmıştır Egzantrik dişlileri ve krank mili kayış dişlisi üzerindeki çentiklerle kayış belli bir hizada monte edilir Bu sayede supap sistemi olması gereken zamanda açılıp ve kapanır Bu kayışın yanlış monte edilmesi supaplarına ayarını bozacağı için motorun da arızalanmasına neden olabilir bu nedenle bu tarz işlerin profesyonel kişiler tarafından yapılması gerekir Motorun en önemli parçalarından biri olan triger kayışı zaman içerisinde yıpranmaktadır bu nedenle belli bir KM ya da yıl sonrasında mutlaka değiştirilmesi gerekir Değiştirilmediği takdirde motorda sorunlara neden olarak ve ön göremediğiniz masraflar ödemenize neden olabilir Triger kayışının tam olarak ne zaman değiştirileceğini bilmiyorsanız üretici firmanın değiştirme tarihine göre hareket edebilirsiniz Genel olarak 60 bin kilometre de bir değiştirilmesi gerekse de kayışın durumuna göre ve aracın hangi şartlarda kullanıldığı göre bu süre daha da kısalabilir Kayış değişikliği yaparken dikkat edilmesi gereken en önemli husus kaliteli ya da orijinal parçanın tercih edilmesidir Ucuza gelsin diye meren altı üretim yapılan ya da yan sanayi üretim triger kayışı tercih ederseniz kısa süre sonra bu kayış tekrar kopacaktır Uzun vadede zarar etmenize neden olur
Triger kayışının kopması ya da zarar görmesi durumunda ilk olarak krank mili daha sonrada pistonlarla supaplar zarar görmeye başlar bu durumu ne kadar geç fark ederseniz zarar o kadar büyür Kayış kopması durumunda araç hemen durdurulmalı ve yeni kayışla değiştirilmelidir böyle durumda ilerlemek motorun zarar görmesine neden olabilir Motor sistemi çok sayıda parçadan oluşur triger kayışı da bunları toplayıcı niteliktedir kayış kopması durumunda bütün bu parçaların hasar görme olasılığı vardır