nicebayan
FD Üye
- Katılım
- Ara 24, 2016
- Mesajlar
- 94,678
- Etkileşim
- 2
- Puan
- 38
- Yaş
- 36
- Web sitesi
- nicebayan.com
- F-D Coin
- 90
Alıcı Hakları Kanunu maddeleri
Alıcı Hakları Kanunu nedir
4822 sayılı kanunla öbür 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun 632003 tarihinde kabul edildi
AAyıplı Mülk
Alıcı, malın teslim tarihinden itibaren 30 gün içinde ayıbı satıcıya bildirmekle yükümlüdür Tüketici bu durumda:
1Değer iadesini de taşıyan sözleşmeden dönme,
2Malın ayıpsız misliyle değiştirilmesi,
3Ayıp oranında değerinde indirimi,
4Ücretsiz yenileme,
İsteme haklarına sahiptir Alıcı bu haklardan sadece birini tercih edebilir
Satıcı, tüketicinin seçim ettiği bu talebi yerine getirmekle yükümlüdür
Ayıplı maldan yükümlülük süresi, malın tüketiciye teslim tarihinden itibaren 2 yıldır
Bu vakit konut ve tatil amaçlı taşınmaz mallarda 5 yıldır
Ayıplı malın neden olduğu her türlü zararlardan nedeniyle yapılacak talepler için zamanaşımı süresi 3 yıldır Bu talepler, zarara sebep olan malın piyasaya sürüldüğü günden başlayarak 10 yıl sonradan ortadan kalkar
BAyıplı Hizmet
Alıcı, hizmetin ifa edildiği tarihten itibaren 30 gün içinde ayıbı satıcıya bildirmekle yükümlüdür Tüketici bu durumda;
1Sözleşmeden dönme,
2Hizmetin yeniden görülmesi,
3Ayıp oranında değer indirimi,
Haklarına sahiptir Alıcı bu haklardan sadece birini tercih edebilir
Sağlayıcı, tüketicinin seçtiği bu talebi yerine getirmekle yükümlüdür
Ayıplı hizmetten yükümlülük süresi, hizmetin ifasından itibaren 2 takvim zamanaşımına tabidir
Ayıplı hizmetin neden olduğu her türlü zararlardan dolayı yapılacak taleplerin zamanaşımı süresi 3 yıldır
C Devre Tatil
Cayma Hakkı: Alıcı, sözleşmenin her iki tarafça imzalanmasından itibaren 10 gün içinde hiçbir sebep göstermeksizin ve hiçbir hukuki ve cezai mesuliyet üstlenmeksizin sözünden dönme hakkını kullanarak sözleşmeden dönebilir
Sağlayıcı, bu zaman dolmadan devre tatil sözleşmesine konu mal veveya hizmet karşılığında tüketiciden herhangi bir ad aşağı ödeme yapmasını ya da borç altına sokan herhangi bir belge vermesini isteyemez Sözleşmenin, devre tatil sözleşmesine konu tesiste akdedilmesi halinde, bu hüküm uygulanmaz Bu durumda, sözleşmenin devre tatile konu tesiste yapıldığını ispat külfeti sağlayıcıya aittir
DKampanyalı Satışlar
Vazgeçme Hakkı: Düzenlenen kampanyalarda, tüketicilere malın veya hizmetin teslim veya ifa edilmemesi koşulu ile tüketicinin bu talebini satıcı veya sağlayıcıya noter aracılığı ile veya iadelitaahhütlü mektup ile bildirmesinden daha sonra, satıcı veya sağlayıcı, mülk veya hizmetin teslim veya ifa tarihini geçmemek şartıyla ödemiş olduğu tüm bedeli ve kıymetli evrakı tüketiciye iade etmekle yükümlüdür
EKapıdan Satışlar
Cayma Hakkının Kullanımı: Alıcı;
a) Malın teslimi ile sözleşmenin aynı tarihte yapılması durumunda sözleşmenin düzenlendiği tarihten itibaren,
b) Malın tüketiciye teslimi sözleşmenin imzalandığı tarihten daha sonra ise malın teslim tarihinden itibaren,
c) Hizmet satımında, sözleşmenin imzalandığı tarihten itibaren, 7 günlük vazgeçme hakkı süresinin sonuna kadar malı veya hizmeti kabul ya da hiçbir göstermeksizin reddetmekte serbesttir Bu vakit dolmadan satıcı ya da sağlayıcı, kapıdan satış işlemine konu mal veya hizmet karşılığında tüketiciden herhangi bir isim altında ödeme yapmasını ya da borç altına sokan herhangi bir evrak vermesini isteyemez Mülk ya da hizmetin reddedilmesi halinde alıcı sözünden dönme kararını, herhangi bir şekil şartına tabi kalmaksızın satıcıya bildirir Satıcı ya da sağlayıcı, vazgeçme bildiriminin kendisine ulaştığı tarihten itibaren yirmi gün içinde malı geri almakla yükümlüdür
FMesafeli Sözleşmelerİnternetten Alışveriş
Yazılmış, görsel ve elektronik ortamda ya da diğer irtibat araçları kullanılarak ve tüketicilerle aleyhinde karşıya gelmeksizin yapılan mülk veya hizmeti düzenleyen sözleşmelerdir
Vazgeçme Hakkı: Tüketici:
1Mal satışına ilişkin mesafeli sözleşmelerde, teslim aldığı tarihten itibaren 7 gün içinde hiçbir yasal ve cezai sorumluluk üstlenmeksizin ve hiçbir bahane göstermeksizin malı reddederek sözleşmeden vazgeçme hakkına sahiptir
2Hizmet sunumuna ilişkin mesafeli sözleşmelerde ise, bu vakit sözleşmenin imzalandığı tarihte başlar Sözleşmede, hizmetin ifasının 7 jurnal vakit dolmadan yapılması kararlaştırılmışsa, tüketici ifanın başlayacağı tarihe değin cayma hakkını kullanabilir
3Elektronik ortamda hemencecik ifa edilen hizmetler ve tüketiciye hemencecik teslim edilen mallara ilişkin sözleşmeler sözünden dönme hakkı ve kullanımına ilişkin hükümlere yan değildir
GTüketici Kredileri
Tüketicilerin bir mülk veya hizmet edinmek amacıyla kredi verenden nakit aldıkları kredi olarak kapsamı genişletilmiş, akdi faiz oranının % 30 fazlasını geçmemek üzere geç kalma faizi oranına hudut getirilmiştir Lütfen geniş data için Tüketici Kredileri maddesine bakınız
HAbonelik Sözleşmeleri
Her türlü abonelik sözleşmelerine taraf olan tüketiciler, isteklerini satıcıya yazılmış olarak bildirmek kaydıyla aboneliklerine tek taraflı olarak son verebilirler Satıcı tüketicinin aboneliğine son verme isteğini, yazılmış bildirimin kendisine ulaştığı tarihten itibaren en geç 7 gün içinde yerine getirmekle yükümlüdür
Süreli yayınlama aboneliği, yazılı bildirimin satıcıya ulaştığı tarihten itibaren jurnal yayınlarda
15 gün, haftalık yayınlarda 1 ay, aylık yayınlarda 3 ay sonradan yürürlüğe girer
ITüketici Sorunları Hakem Heyeti
İllerde, İl Sanayi Müdürlüklerinde, İlçelerde Kaymakamlıklarda, Alıcı Sorunları Hakem Heyetleri kurulmuştur Bu heyetler İl Müdürünün görevlendireceği bir memur, belediyeden uzman bir aza, barodan bir aza, sanayi ve ticaret odası ile esnaf ve sanatkar odalarından bir üye, alıcı örgütlerinden bir abone olmak üzere 5 kişiden oluşmaktadır
Değeri 93875 TL üstündeki uyuşmazlıklarda İl Hakem Heyetine veya Tüketici Mahkemelerine, değeri 93875 TL altındaki uyuşmazlıklarda İlçe Hakem Heyetine yazılmış olarak başvurulmalıdır
Bu uyuşmazlıklarda Hakem Heyetlerinin vereceği kararlar, tarafları bağlar Bu kararlar İcra ve İflas Kanununun ilamların yerine getirilmesi hakkındaki hükümlerine göre yerine getirilir
Hakem heyetleri ayda iki defa toplanarak, başvuruları 15 günde bir (en genç üç ay) görüşerek karara bağlar Kararlar 5 gün içinde taraflara yazılmış olarak bildirilir
İTüketici Mahkemeleri
Her türlü tüketici uyuşmazlığına Alıcı Mahkemelerinde bakılır
Tüketici mahkemeleri nezdinde tüketiciler, her türlü fotoğraf ve harçtan muaftır KMortgage Ev Finansman Sistemi Hakları
632007 tarihli Resmi Gazetede yayınlanan 5582 Sayılı Ev Finansmanı Sistemi ile 4077 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanuna Eklenen Alıcı Hakları:
1Bankalar kontrat yapmadan önce tüketicileri bilgilendirmek, anlaşma öncesinde data formu belirlemek, faizler ve masrafları açıklamak zorunda Kontrat yapmadan minimum 1 çalışma günü öncesinde tüketicilere, krediler ile ilgili bir data formları vermesi zorunluluğu getirildi Veri formunun verildiği gün ile sözleşmenin yapıldığı gün benzer ise, sözleşme geçersiz Data formunda, faiz oranı, ödeme tablosu gibi bilgiler yer alacak Bu Nedenle tüketiciler, kontrat öncesinde gerekli bilgilere sahip olacak
2Kredi faizlerinde tüketicilerin seçme şansı bulunmakta Eski sistemde tüketiciler, ilk elden kendi seçtiği bir konutu ya da proje kapsamında bir konutu edinmek için sabit faizli kredi kullanıyordu Yeni sistem mortgageda, vade ve faizler özgür piyasada belirlenmekte ve tüketiciler, değişmez faiz yanında, istikrarsız faizle, sabit ve istikrarsız (karma) faiz bir arada olmak üzere 3 sistemde konut kredisi seçim edebilmekte
3Ücret avantajı var Ev kredi faizlerinden alınan %5 oranındaki BSMV (Banka Sigorta Muamele Vergisi) mortgage kredisinden alınmayacak
4822 Sayılı Kanun ile Değişik 4077 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun ve Uygulama Yönetmelikleri hakkında geniş data alabilmek için Sanayi ve Ticaret Bakanlığı Tüketicinin ve Rekabetin Korunması Genel Müdürlüğünün wwwtuketicigovtr sitesine başvurulmalıdır *
Alıcı Hakları Kanunu nedir
4822 sayılı kanunla öbür 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun 632003 tarihinde kabul edildi
AAyıplı Mülk
Alıcı, malın teslim tarihinden itibaren 30 gün içinde ayıbı satıcıya bildirmekle yükümlüdür Tüketici bu durumda:
1Değer iadesini de taşıyan sözleşmeden dönme,
2Malın ayıpsız misliyle değiştirilmesi,
3Ayıp oranında değerinde indirimi,
4Ücretsiz yenileme,
İsteme haklarına sahiptir Alıcı bu haklardan sadece birini tercih edebilir
Satıcı, tüketicinin seçim ettiği bu talebi yerine getirmekle yükümlüdür
Ayıplı maldan yükümlülük süresi, malın tüketiciye teslim tarihinden itibaren 2 yıldır
Bu vakit konut ve tatil amaçlı taşınmaz mallarda 5 yıldır
Ayıplı malın neden olduğu her türlü zararlardan nedeniyle yapılacak talepler için zamanaşımı süresi 3 yıldır Bu talepler, zarara sebep olan malın piyasaya sürüldüğü günden başlayarak 10 yıl sonradan ortadan kalkar
BAyıplı Hizmet
Alıcı, hizmetin ifa edildiği tarihten itibaren 30 gün içinde ayıbı satıcıya bildirmekle yükümlüdür Tüketici bu durumda;
1Sözleşmeden dönme,
2Hizmetin yeniden görülmesi,
3Ayıp oranında değer indirimi,
Haklarına sahiptir Alıcı bu haklardan sadece birini tercih edebilir
Sağlayıcı, tüketicinin seçtiği bu talebi yerine getirmekle yükümlüdür
Ayıplı hizmetten yükümlülük süresi, hizmetin ifasından itibaren 2 takvim zamanaşımına tabidir
Ayıplı hizmetin neden olduğu her türlü zararlardan dolayı yapılacak taleplerin zamanaşımı süresi 3 yıldır
C Devre Tatil
Cayma Hakkı: Alıcı, sözleşmenin her iki tarafça imzalanmasından itibaren 10 gün içinde hiçbir sebep göstermeksizin ve hiçbir hukuki ve cezai mesuliyet üstlenmeksizin sözünden dönme hakkını kullanarak sözleşmeden dönebilir
Sağlayıcı, bu zaman dolmadan devre tatil sözleşmesine konu mal veveya hizmet karşılığında tüketiciden herhangi bir ad aşağı ödeme yapmasını ya da borç altına sokan herhangi bir belge vermesini isteyemez Sözleşmenin, devre tatil sözleşmesine konu tesiste akdedilmesi halinde, bu hüküm uygulanmaz Bu durumda, sözleşmenin devre tatile konu tesiste yapıldığını ispat külfeti sağlayıcıya aittir
DKampanyalı Satışlar
Vazgeçme Hakkı: Düzenlenen kampanyalarda, tüketicilere malın veya hizmetin teslim veya ifa edilmemesi koşulu ile tüketicinin bu talebini satıcı veya sağlayıcıya noter aracılığı ile veya iadelitaahhütlü mektup ile bildirmesinden daha sonra, satıcı veya sağlayıcı, mülk veya hizmetin teslim veya ifa tarihini geçmemek şartıyla ödemiş olduğu tüm bedeli ve kıymetli evrakı tüketiciye iade etmekle yükümlüdür
EKapıdan Satışlar
Cayma Hakkının Kullanımı: Alıcı;
a) Malın teslimi ile sözleşmenin aynı tarihte yapılması durumunda sözleşmenin düzenlendiği tarihten itibaren,
b) Malın tüketiciye teslimi sözleşmenin imzalandığı tarihten daha sonra ise malın teslim tarihinden itibaren,
c) Hizmet satımında, sözleşmenin imzalandığı tarihten itibaren, 7 günlük vazgeçme hakkı süresinin sonuna kadar malı veya hizmeti kabul ya da hiçbir göstermeksizin reddetmekte serbesttir Bu vakit dolmadan satıcı ya da sağlayıcı, kapıdan satış işlemine konu mal veya hizmet karşılığında tüketiciden herhangi bir isim altında ödeme yapmasını ya da borç altına sokan herhangi bir evrak vermesini isteyemez Mülk ya da hizmetin reddedilmesi halinde alıcı sözünden dönme kararını, herhangi bir şekil şartına tabi kalmaksızın satıcıya bildirir Satıcı ya da sağlayıcı, vazgeçme bildiriminin kendisine ulaştığı tarihten itibaren yirmi gün içinde malı geri almakla yükümlüdür
FMesafeli Sözleşmelerİnternetten Alışveriş
Yazılmış, görsel ve elektronik ortamda ya da diğer irtibat araçları kullanılarak ve tüketicilerle aleyhinde karşıya gelmeksizin yapılan mülk veya hizmeti düzenleyen sözleşmelerdir
Vazgeçme Hakkı: Tüketici:
1Mal satışına ilişkin mesafeli sözleşmelerde, teslim aldığı tarihten itibaren 7 gün içinde hiçbir yasal ve cezai sorumluluk üstlenmeksizin ve hiçbir bahane göstermeksizin malı reddederek sözleşmeden vazgeçme hakkına sahiptir
2Hizmet sunumuna ilişkin mesafeli sözleşmelerde ise, bu vakit sözleşmenin imzalandığı tarihte başlar Sözleşmede, hizmetin ifasının 7 jurnal vakit dolmadan yapılması kararlaştırılmışsa, tüketici ifanın başlayacağı tarihe değin cayma hakkını kullanabilir
3Elektronik ortamda hemencecik ifa edilen hizmetler ve tüketiciye hemencecik teslim edilen mallara ilişkin sözleşmeler sözünden dönme hakkı ve kullanımına ilişkin hükümlere yan değildir
GTüketici Kredileri
Tüketicilerin bir mülk veya hizmet edinmek amacıyla kredi verenden nakit aldıkları kredi olarak kapsamı genişletilmiş, akdi faiz oranının % 30 fazlasını geçmemek üzere geç kalma faizi oranına hudut getirilmiştir Lütfen geniş data için Tüketici Kredileri maddesine bakınız
HAbonelik Sözleşmeleri
Her türlü abonelik sözleşmelerine taraf olan tüketiciler, isteklerini satıcıya yazılmış olarak bildirmek kaydıyla aboneliklerine tek taraflı olarak son verebilirler Satıcı tüketicinin aboneliğine son verme isteğini, yazılmış bildirimin kendisine ulaştığı tarihten itibaren en geç 7 gün içinde yerine getirmekle yükümlüdür
Süreli yayınlama aboneliği, yazılı bildirimin satıcıya ulaştığı tarihten itibaren jurnal yayınlarda
15 gün, haftalık yayınlarda 1 ay, aylık yayınlarda 3 ay sonradan yürürlüğe girer
ITüketici Sorunları Hakem Heyeti
İllerde, İl Sanayi Müdürlüklerinde, İlçelerde Kaymakamlıklarda, Alıcı Sorunları Hakem Heyetleri kurulmuştur Bu heyetler İl Müdürünün görevlendireceği bir memur, belediyeden uzman bir aza, barodan bir aza, sanayi ve ticaret odası ile esnaf ve sanatkar odalarından bir üye, alıcı örgütlerinden bir abone olmak üzere 5 kişiden oluşmaktadır
Değeri 93875 TL üstündeki uyuşmazlıklarda İl Hakem Heyetine veya Tüketici Mahkemelerine, değeri 93875 TL altındaki uyuşmazlıklarda İlçe Hakem Heyetine yazılmış olarak başvurulmalıdır
Bu uyuşmazlıklarda Hakem Heyetlerinin vereceği kararlar, tarafları bağlar Bu kararlar İcra ve İflas Kanununun ilamların yerine getirilmesi hakkındaki hükümlerine göre yerine getirilir
Hakem heyetleri ayda iki defa toplanarak, başvuruları 15 günde bir (en genç üç ay) görüşerek karara bağlar Kararlar 5 gün içinde taraflara yazılmış olarak bildirilir
İTüketici Mahkemeleri
Her türlü tüketici uyuşmazlığına Alıcı Mahkemelerinde bakılır
Tüketici mahkemeleri nezdinde tüketiciler, her türlü fotoğraf ve harçtan muaftır KMortgage Ev Finansman Sistemi Hakları
632007 tarihli Resmi Gazetede yayınlanan 5582 Sayılı Ev Finansmanı Sistemi ile 4077 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanuna Eklenen Alıcı Hakları:
1Bankalar kontrat yapmadan önce tüketicileri bilgilendirmek, anlaşma öncesinde data formu belirlemek, faizler ve masrafları açıklamak zorunda Kontrat yapmadan minimum 1 çalışma günü öncesinde tüketicilere, krediler ile ilgili bir data formları vermesi zorunluluğu getirildi Veri formunun verildiği gün ile sözleşmenin yapıldığı gün benzer ise, sözleşme geçersiz Data formunda, faiz oranı, ödeme tablosu gibi bilgiler yer alacak Bu Nedenle tüketiciler, kontrat öncesinde gerekli bilgilere sahip olacak
2Kredi faizlerinde tüketicilerin seçme şansı bulunmakta Eski sistemde tüketiciler, ilk elden kendi seçtiği bir konutu ya da proje kapsamında bir konutu edinmek için sabit faizli kredi kullanıyordu Yeni sistem mortgageda, vade ve faizler özgür piyasada belirlenmekte ve tüketiciler, değişmez faiz yanında, istikrarsız faizle, sabit ve istikrarsız (karma) faiz bir arada olmak üzere 3 sistemde konut kredisi seçim edebilmekte
3Ücret avantajı var Ev kredi faizlerinden alınan %5 oranındaki BSMV (Banka Sigorta Muamele Vergisi) mortgage kredisinden alınmayacak
4822 Sayılı Kanun ile Değişik 4077 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun ve Uygulama Yönetmelikleri hakkında geniş data alabilmek için Sanayi ve Ticaret Bakanlığı Tüketicinin ve Rekabetin Korunması Genel Müdürlüğünün wwwtuketicigovtr sitesine başvurulmalıdır *