
Amerika'dan başlayıp tüm dünyaya yayılan Efsane Cuma (Kara Cuma) ve Siber Pazartesi devrine sayılı günler kaldı. Her yıl tüketicilerin; markaların en büyük indirimlerini heyecanla beklediği Efsane Cuma ve Siber Pazartesi devri geldi çattı. Bu yıl 26 Kasım Cuma ve 29 Kasım Pazartesi günleri gerçekleşecek indirimler için markalar da hazırlıklarına başladı. Artık daha evvelki yıllarda olduğu üzere sırf iki günle hudutlu kalmayan indirim devrini markalar koskoca bir haftaya hatta bazen iki haftaya yayıyor. Bu periyotta tüketiciler için kaçırılmayacak indirim fırsatları yaratan markalar, kampanyalarını maksat kitlelerine ulaştırmanın en tesirli yollarını aramaya devam ediyor.
KATILIMCILARIN %83,6'sı EFSANE CUMA, %77,8'i SİBER PAZARTESİDE ALIŞVERİŞ YAPACAK
AdColony bu büyük indirim devrinde akıllı telefonların Türkiye'deki kullanıcıların üzerindeki tesirini ve markaların tüketicilerle nasıl etkileşim kurabileceğini tahlil etmek için bir araştırma yaptı. Bağımsız araştırma şirketi GlobalWebIndex ile birlikte yapılan 'Efsane Cuma & Siber Pazartesi Araştırması'ndan çıkan sonuçlar ise mobilin gücünü bir defa daha gözler önüne serdi. 1350 kişi ile online gerçekleştirilen ankete katılanların %83,6'sı Efsane Cuma gu¨nu¨ alıs¸veris¸ yapacağını belirtirken, %77,8'i Siber Pazartesi günü alışveriş yapacaklarını söylüyor. Tüketicilerin %7,9'u internet üzerinden alışveriş yaparken yalnızca akıllı telefonlarını kullandığını, %15,6'sı ise birçok vakit akıllı telefonlarını ve bazen de masaüstü bilgisayarlarını kullandığını belirtiyor.
PROMOSYON BEKLENTİSİ YÜKSEK
Mobil aygıtından alışveriş yapan tüketicilerin beklentileri ise her mevzuda olduğu üzere farklılık gösteriyor. Türkiye'deki kullanıcıların %80,8'i alışveriş yaparken kolay, kullanımı kolay uygulamaları/web sayfalarını tercih ederken, %48,8'i ise ödeme sürecinin kolay olmasını tercih ediyor. Markalar için çok kıymetli olan bir öbür sonuç ise bu devirde tüketicilere özel promosyonlar sağlamak. Ankete katılanların %47,8'i bu devirde özel kuponlara ve tekliflere erişmek istiyor.
KULLANIM KOLAYLIĞI MOBİLİ ÖNE ÇIKARIYOR
Akıllı telefonlarımızın her an ve en kolay ulaşılabilir aygıtlar olması ise onları başka aygıtlardan bir adım öne çıkarıyor. İnternetten alıs¸veris¸ yaparken masau¨stu¨ yerine taşınabilir aygıtların tercih edilmesinin en büyük nedeni %75,3'ün taşınabilir aygıtların daha süratli olduğunu düşünmesi. %69,9 ile ferdî alışveriş tecrübesi, %67,2 ile kolay kullanım, ve %63,5 ile inançlı olması ve uygun bir kullanıcı tecrübesi sağlaması ise taşınabilir aygıtların masaüstü aygıtlara kıyasla neden daha çok tercih edildiğini bir kere daha kanıtlıyor.
TERCİH SEBEBİ UCUZLUK
Tu¨keticiler, magˆazalarda alıs¸veris¸ yaparken u¨ru¨n yorumlarına bakmak, rakiplerin fiyatlarını aras¸tırmak, u¨ru¨nlerle alakalı daha ayrıntılı bilgi edinmek ve magˆazaların promosyon ve indirimlerine kayıt olmak ic¸in akıllı telefonlarını kullandıklarını belirtiyorlar. Online alışverişin kolaylığını ise kimse inkar edemez. Ankete katılan tüketicilerin mağazalar yerine online alışverişi tercih etmesinin en büyük nedeni %68,9 ile internette mağazaya oranla daha uygun fiyata eser bulunması.
REKLAMLARIN TESİRİ BÜYÜK
Mobil oyunlarda ve uygulamalarda tüketicilerin karşılarına çıkan reklamlar, satın alma davranışlarını çok büyük oranda etkiliyor. Tu¨keticilerin %52,2'si Efsane Cuma/Siber Pazartesi fırsatlarını taşınabilir uygulamalardaki c¸evrimic¸i reklamlar aracılıgˆıyla kes¸fettiklerini so¨ylerken, %21,9'u taşınabilir oyun uygulamalarındaki reklamlar aracılıgˆıyla kes¸fettiklerini so¨ylu¨yor. Tu¨keticilerin %62'si Efsane Cuma/Siber Pazartesi do¨neminde taşınabilir aygıtlarında go¨rdu¨kleri reklamlardan sonra alıs¸veris¸ yaptıklarını belirtiyor. İştirakçilerin %34,9'u Efsane Cuma/Siber Pazartesi do¨neminde go¨rdu¨kleri taşınabilir reklamların satın alma kararlarını büyük ölçüde etkilediğini belirtiyor. Bu periyotta taşınabilir aygıtlarında tüketicilere ulaşmak isteyen markaların tüketicilerin beklentilerini de karşılaması çok değerli. İştirakçilerin %57,9'u taşınabilir aygıtlarındaki c¸evrimic¸i reklamlardan kendileri ile ilgili teklif içermesini beklerken, %47,1'i reklamların kendilerine bir kupon/indirim sagˆlamasını, %38,2'si ise reklamın onları alışveriş sitesine yönlendirmesini bekliyor.