Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Son konular

Turbo Aşırı Besleme Nasıl Çalışır?

Turbo Aşırı Besleme Nasıl Çalışır?
0
185

ahmet0135

FD Üye
Katılım
Nis 13, 2018
Mesajlar
3,763
Etkileşim
88
Puan
48
F-D Coin
0
Araçlarda turbo türbin çarkı, kompresör çarkı ve milden oluşan ve atık enerji ile çalışan bir hava pompasıdır Bu sistemin en temel amacı da daha fazla tork sağlamaktır Turbo sistemi egzoz gazlarının değerlendirilmesi şeklinde ifade edilebilir egzoz gazının araçtan atılması sırasında turbo sistemi devreye girer ve bu gazlar türbin çarkına yönlendirilir Türbine bağlı olarak hareket eden mil bu dönme sırasında kompresör çarkının da çevrilmesini sağlamaktadır


Kompresörün devreye girmesi sonrasında da ortaya çıkan hava emilerek motorun silindirlerine ulaştırılır Böylece yakıtın verimliliği artar ve aracın daha iyi bir performans vermesi sağlanır Yanma verimliliğinin tam olarak sağlanması için hava sıcaklığının çok yoğun bir şekilde dağıtılması gerekir Bunun için artı bir ünite daha eklenir ara soğutucu olarak kullanılan bu sistem ile hava yoğunluğu arttırılır ve silindirlere daha çok yönlendirilmiş olunur Turbo motorlara sahip araçlarda atık havanın devreye girmesi için aracın belli bir süre çalışması gerekir bunun içinde araç çalıştırıldığında ya da motor durdurulması sırasında belli bir süre beklenmesi gerekir Vites boşta durumundayken gaza basılmamalıdır ve minimum araç 10 saniye rölanti de bekletilmelidir Uzun yolculuklarda motor mutlaka dinlendirilmelidir Motor durduktan sonra turbo sistemi belli bir süre çalışmaya devam eder ve yağ desteği alamadığı içinde motorda sorun çıkmasına neden olabilir Motor yağ ile beslenmediği zamanlarda sürtünmeden kaynaklı sorun yaşanabilir böyle bir sorun yaşanmaması için turbo desteği olan motorlu araçlarda araç belli süre rölanti vaziyette çalışır şekilde bırakılmalı ve daha sonra kontak kapatılmalıdır Turbo şarj sistemine sahip araçlarda bir takım detaylara dikkat edilmelidir Yüksek performans alındığı için sistem daha hızlı ve hareketli çalıştığından bazı durumlara karşı tedbirli olunması gerekir


':wwwotomovicomwpcontentuploads201904TurboA%C5%9F%C4%B1r%C4%B1BeslemeNas%C4%B1l%C3%87al%C4%B1%C5%9F%C4%B1r':wwwotomovicomwpcontentuploads201904TurboA%C5%9F%C4%B1r%C4%B1BeslemeNas%C4%B1l%C3%87al%C4%B1%C5%9F%C4%B1r

Turbo motorlarda seçilen yağ çok önemlidir motor şarj mili yağlanma ve yataklama özelliğine sahip olduğu için kesinlikle ince yağ tercih edilmelidir Yağlanma sistemi belli aralıklarla kontrol edilmeli ve kaçaklara karşı önlem alınmalı Motoru çalıştırırken ve kapatırken mutlaka belli bir rölanti aşamasından sonra hareket etmeli ya da motor tamamen kapatılmalı Motor gerekli sıcaklığa ulaşmadan aşırı yüklenme yapılmamalı ve ani gaz vermelerden de kaçınılmalıdır
 

Similar threads

Turbo nedir? Turbo nasıl çalışır? yazımıza başlıyoruz Öncelikle turbo‘nun araçlarda ne işe yaradığından behsedelim Silindirin içerisine ne kadar fazla yakıt koyabiliyorsanız o kadar fazla güç ve tork elde edersiniz Ancak yakıt tek başına bir anlam ifade etmiyor Yakıtı yakmak için hava da...
Cevaplar
0
Görüntüleme
208
Birçok süre kendinizi fazla bezginlik ve halsiz mi hissediyorsunuz? Nedeni psikiyatrik olabilir Eğer günlük aktivitelerinizin yarısını yapamıyor durumdaysanız ve kendinizi çelimsiz hissediyorsanız vücudunuz acil durum sinyalleri veriyor demektir Yaptığınızın en kolay hareket bile size büyük efor...
Cevaplar
0
Görüntüleme
69
EGR Arızalanırsa Ne Olur? EGR sistemi bir miktar egzoz gazını soğutarak tekrar emme manifolduna gönderir. Böylece temiz havayla beraber bir miktarda egoz gazı silindirlere alınır. Bu durumda silindirlerde ki yanma sıcaklığı ve basıncı düşer. Yanma sıcaklığının düşmesi yüksek sıcaklıklarda...
Cevaplar
0
Görüntüleme
213
Turbo kaç devir dönüyor? Turbo sisteminin kendine özgü bir yağlama sistemi yoktur ve motor içerisine konulan yağ ile yağlanırlar. Ortalama bir motor 6000-7000 devir/dakika hıza çıkabilirken turbo sistemi içerisindeki türbin ve kompresör 150.000 devir/dakika üstü hızlara çıkabilir. Turbo kaç bin...
Cevaplar
0
Görüntüleme
224
Özellikle benzinli ve lpg’li araçlarda rölanti devri sorunları sıklıkla yaşanmaktadır. Dizel araçlarda da nadir de olsa rölanti devrinde dalgalanmalar görülebilir. Bu dalgalanmaların şüphesiz birçok arızayla doğrudan bağlantısı mevcut. Fakat bu konumuzda Rölanti Devri Yüksek Olursa Ne Olur...
Cevaplar
0
Görüntüleme
231
858,509Konular
980,866Mesajlar
30,716Kullanıcılar
l11n44aSon üye
Üst Alt