Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Son konular

Turizm Sektöründe Reklamcılık için Öne Çıkan 4 Tüyo

Turizm Sektöründe Reklamcılık için Öne Çıkan 4 Tüyo
0
49

morfeus

FD Üye
Katılım
Kas 12, 2021
Mesajlar
3
Etkileşim
4
Puan
38
Yaş
46
Konum
Rusya
F-D Coin
139

Dijital reklamcılıkta her kesim kendine nazaran şekillenirken, turizm bölümü dönemsel ve anlık dinamiklere daha bağlı. Reklam platformları ise bu değişken dinamiklere ayak uydurmak zorunda. Bir tatil sitesinin her pazara nazaran farklı ve anlık değişen fiyatları kelam konusu. Turizm bölümünde reklamcılık için IQUEEM Kurucusu Berkun Meral, 4 öne çıkan tüyoyu özetliyor.

Turizm kesimindeki dinamik yapıya ayak uydurun; kalıplaşmış stratejileri geride bırakarak yenilikçi stratejiler ile başarıyı yakalayın.

Dijital reklamcılıkta her bölüm kendine nazaran şekillenirken; turizm bölümü dönemsel ve anlık değişken yapısı ile dikkat çekiyor ve reklam çalışmalarındaki stratejik adımlar daha da ön plana çıkıyor. Bu değişken yapıda ise birçok reklam platformu bu yapıya ayak uydurmak zorunda kalıyor. Örneğin, bir e-ticaret sitesinde eser fiyatları her pazara nazaran sabit ve haftalık değişebilirken, bir tatil sitesinde her pazara nazaran farklı ve anlık değişken fiyatlar olabiliyor. Bu durumda da reklam verenler ve yöneticiler ise dinamik bir reklam stratejisi yürütmek zarurî bir adım oluyor.

Reklam platformlarında genel bir kavram vardır “öğrenme süreci”. Bu süreç platforma nazaran 7–14 gün ortasında değişebilir. Öğrenme süreci, bir reklam kampanyasının rekabet ortamına girişi, maliyetlerin oluşması ve yönlendirilen web sitesinin kalitesi üzere dataları toparlayıp reklam veren için en uygun maliyetle reklam vermesini sağlamak için sistemin tahlil mühleti olarak tanımlanıyor Doğal akışta beklenmesi gereken bu müddetler turizm bölümündeki reklamcılık için vakit kaybı ve buna bağlı olarak satış kaybı yaratabiliyor.

IQUEEM Kurucusu Berkun Meral turizm bölümündeki reklam süreçlerindeki tecrübelerini “Örneğin, Google ve Facebook platformlarının önerdiği biçimde bir reklam setini kurduktan sonra 5–6 gün o reklam setinin öğrenme sürecini tamamlamasını beklemiyoruz, bekleyemiyoruz. Tesislerden anlık olarak gelen bilgiler doğrultusunda bir reklam setini iki günde bir değiştirmek durumunda kalabiliyoruz. Hele ki yönettiğiniz sistemin içerisinde bir de davet merkezi var ise 3 saatlik olumsuz bir davet sayısı sebebi ile reklamları birebir gün içerisinde de değiştirdiğimiz olabiliyor. Bu durumdan şikayetçi miyiz? Hayır! Zira performans alıyoruz ve stratejilerimizin hakikat ilerlediğini düşünüyoruz” biçiminde açıklıyor.

Turizm dalındaki dinamik reklam idaresi ve muvaffakiyet için Berkun Meral’in tecrübelerinden derleyerek verdiği öne çıkan 4 tüyo ise şöyle:


1. “Reklam yapmadan evvel reklam yapacağınız tesisi düzgün tanıyın”


Reklam bölümünde daima evvel eseri tanıyın deriz. Turizm kesiminde ise evvel tesisi tanıyın diyoruz. Burada tesisi gidip birebir görün demek istemiyoruz. Yalnızca her ayrıntısına, artı taraflarına, eksi taraflarına hakim olun. Zati dijital reklam üzerinden satın alma yapacak kişi reklamını yaptığınız tesisi yeniden bu platformlar üzerinden araştıracak. Çeşitli yorum sitelerine, web sitesine ve toplumsal medyasına bakıyor olacak. Bu mecralardan aldığınız datalar üzerinden stratejilerinizi belirleyin. Tesisin amaç kitlesini çok düzgün öğrenin. Geçmiş konuk datalarını araştırın. Hakikat maksat kitleye, gerçek vakitte gerçek reklamı vermek muvaffakiyetin birinci adımını oluşturacak.

2. “Yenilikçi reklam stratejileri geliştirin”

Turizm bölümünde reklam yapmaya başlarken kalıplaşmış reklam stratejilerinden uzaklaşmak ve kendi reklam stratejilerinizi kurgulamak değerli bir adım. Dijital reklam eğitimleri ile muhakkak bir yere kadar bu reklamların nasıl verildiğini öğrenebilirsiniz lakin size kıymet katacak mevzu stratejinizdir. Tüm platformlar esasen son kullanıcının en kolay halde reklam vermesi için tasarlanmış durumda. Sizi öne çıkaracak mevzu bu reklamları nasıl kurguladığınızdır. Kendi stratejinizi kendiniz yaratın, platform temsilcilerinin takviyeleri şüphesiz kıymetli lakin şunu unutmayın ki o dayanağı sunan arkadaşlar tıpkı vakitte bir market için de strateji teklifinde bulunuyorlar. Dolayısı ile dalınızı ve natürel ki tesisi sizin kadar güzel tanıyamayabilirler. Kendi stratejinizi kurgulayacak düzeyde değilseniz kesinlikle bu bahiste başarılı olan şahısların yakınında kalın.


3. “Bütçe denetimine dikkat!”


Her dalda olduğu üzere turizm kesimi de düşük maliyete yüksek performans sağlanma beklentisi içerisinde olduğumuz bir kesim. Birçok vakit aylık reklam harcamasının cironun 3'ü içerisinde kalması beklentisi oluyor. Reklam verenler bilirler, reklam platformları periyodik olarak reklam verenleri arar ve kimi tekliflerde bulunurlar. Bizi aradıklarında çoklukla “bütçeyi artırmanız lazım” teklifinde bulunmaktalar. Evet, haklılar, lakin turizm kesiminde rekabet nasıl ilerliyor bunu çok düşünmüyorlar. Örneğin, yanımdaki otel ayda 30.000 lira harcıyor ve ben ona karşılık 3.000 lira harcıyor isem o vakit haklılar. Lakin, çok bilinen ve beni de satan bir çeşit operatörüyle rekabet etmek için onun harcadığı bütçeye ulaşın teklifleri hakikat bir yönlendirme olmuyor. Platform temsilcileriyle anlaşamadığımız farklı bir bahis da “aylık bütçe” konusu. Temsili bir bütçemiz şüphesiz oluyor lakin bu bütçeye turizm kesiminde sadık kalamıyorsunuz zira tesis reklamların ortasında kimi tarihlere “Stop Sale” vermiş olabiliyor. Bu üzere durumlarda bütçeyi kısıp marka bilinirliği üslubunda reklamlar yapmamız gerekebiliyor.


4. “Reklam takibi ve üretimine kıymet verin”


Genel alışılagelmiş reklam mantığı; ay başında reklamlar kurgulanır, yayınlanır ve 2–3 ay bu reklamlar devam eder. Bu sizi verimsiz bir reklam dünyasına mahkum edecektir. Reklamların 24 saat takibinin yapılıp, en azından 3–5 gün içerisinde performans alınmayan reklamların revize edilmesi gerekir. Mühlet az gelebilir, sistem mantığına aykırı olabilir fakat emin olun reklam istatistiklerinizi âlâ okumayı öğrenirseniz size 1–2 gün içerisinde daha sonra ne üzere sonuçlar alabileceğinizi az çok anlatır. Bir noktadan sonra 2 günlük reklamlarla ay sonu ne üzere bir ciro gelebileceğini bile kestirim edebilir durumda olacaksınız. Natürel ki bu çabucak değil; o tesise uzun mühlet reklam verdikten sonra size kazandıracağı bir deneyim olacak.

Bu özetlediğimiz tekliflerden sonra reklam yöneticileri “Bu formda tıklama başına, gösterim başına ve dönüşüm başına maliyetleriniz artar” diyebilirler. Hayır artmıyor. Reklamlarınızı çok sık revize ettiğinizde ünite başına maliyetleriniz artabiliyor lakin çalışmayacağını düşündüğünüz bir reklam setinin boşuna para harcamasını engellediğiniz için maliyetleriniz olumlu etkileniyor. Bu yüzden dinamik bir reklam stratejisini reklam çalışmalarındaki başarımızın en büyük sırrı olarak görüyoruz.
Kaynak: (BYZHA) - Beyaz Haber Ajansı
 

Similar threads

Apple, kullanıcılarına sunduğu eserlerin ve hizmetlerinin reklamsız olduğunu belirtmesine karşın App Store’da ve içerisinde bulunan birtakım uygulamalarda reklam için muhakkak bir yerler var. Şirket, bilhassa App Store’un büyüyen hizmet kategorisiyle birlikte reklamcılık tarafını güçlendirmek...
Cevaplar
0
Görüntüleme
48
Programatik Reklamcılık Nedir ? Programatik reklamcılık, tamamen veriye dayalı,anlık teklifler (RTB real time bidding) ve buna ek bazı yöntemlerle, yayıncı ve veren arasında satın almayı borsalar üzerinden sağlayan reklamcılık modeli diyebiliriz Programatik reklamcılığın temel özelliklerinden...
Cevaplar
0
Görüntüleme
117
Gizlilik uğraşları sebebiyle kendi aygıt ve işletim sistemleri içerisinde kullanıcıya olabildiğince az reklam gösteren Apple’ın bu standartları değişmek üzere. Bloomberg müellifi Mark Gurman’ın haberine göre şirket, gelirlerini artırmak için yeni devirde, alışılmışın dışında birkaç metoda...
Cevaplar
0
Görüntüleme
128
PPC reklamcılık, uzun geçmişinde inişler ve çıkışlar yaşamıştır Ama benim için sürpriz olan; öyle büyük başarı hikayeleri duyulmasına rağmen, reklamcılık uygulamaları ile ne değin eksik sayıda Web firmasının meşgul olmasıdır*Bu problem ola ki de maliyet veya PPC ’nin karmaşıklığından...
Cevaplar
0
Görüntüleme
87
Reklam vermek isteyen bir marka ya da reklam verilebilecek alanlarını pazarlamak isteyen bir yayıncı: Google Ad Manager, herkes için oldukça kullanışlı ve yeni nesil bir reklam borsası olarak hizmet veriyor. Eğer siz de online platformların yeni nesil PPC reklam anlayışından yararlanmak ve bu...
Cevaplar
0
Görüntüleme
195
858,496Konular
981,879Mesajlar
29,918Kullanıcılar
gorkemnocSon üye
Üst Alt