Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Türkiye Bankacılık Sektöründe Sanal Asistan Kullanımı 3 yılda %250 Arttı

Türkiye Bankacılık Sektöründe Sanal Asistan Kullanımı 3 yılda %250 Arttı
0
77

seocu

FD Üye
Katılım
Ocak 9, 2022
Mesajlar
38,340
Etkileşim
3
Puan
38
Yaş
36
F-D Coin
69
turkiye-bankacilik-sektorunde-sanal-asistan-kullanimi-3-yilda-yzde250-artti.jpg

Türkiye'deki dijitale rahatlıkla adapte olan müşteri yapısıTürk Bankalarının yenilikçi yaklaşımları, sektördeki geniş hizmet yelpazesi ve gelişmiş müşteri deneyimi yeni nesil teknolojilerin müşteri etkileşiminde sıklıkla tercih edilmesini destekliyor. Türkiye'deki mevduat bankalarını göz önüne aldığımızda, bu kurumların %41'inin halihazırda müşterilerine çeşitli platformlardan bir chatbot deneyimi sunduğunu, %19'unun chatbot geliştirilmesi konusunda devam eden bir projeye sahip veya bu konuyu stratejik planlarına dahil etmiş durumda olduğunu görüyoruz. Bu rakamlar hem bankaların hem de banka müşterilerinin sanal asistan konusunda istekli olduklarını gösteriyor. 

Sanal asistanlar çoklu kanallara entegre olarak farklı uygulamalardan müşterilere hizmet verebiliyor. CBOT'un paylaştığı rakamlara göre; bankaların %73'ü sanal asistanını kurumsal web sayfasında, %73'ü de mobil uygulamasında konumlandırıyor. Hem web sayfası hem de mobil uygulama üzerinden sanal asistanlarını kullanıcılarla buluşturan bankaların oranı ise %45. Raporda sanal asistanların şu anda müşterilere hizmet verdiği en önemli kanalın web sayfası olduğunun altı çizilirken, kanalların çeşitlenmesi ve WhatsApp'a konumlanan sanal asistanların kullanımındaki artış dikkat çekiyor. CBOT raporunda chatbot sahibi bankaların halihazırda yaklaşık üçte birinin WhatsApp kanalında chatbot hizmeti sunduğuna değinilerek e-ticarette bir kanal olarak konumlanmış olan WhatsApp'ın bankacılıkta da önümüzdeki dönemde efektif bir kanal olarak kabul edileceğine vurgu yapılıyor. CBOT'a göre; son yıllarda bankaların Whatsapp üzerinde veya web sitelerinde canlı destek seçeneğini de kullanıma sunmaları Türkiye'deki bankaların her yerde ve her zaman ulaşılabilir olma stratejilerini besliyor.

Sanal asistanlara en çok kredi oranları ve başvuru süreci soruluyor


CBOT'un raporuna göre sıkça sorulan sorular alanında sanal asistanların müşteriler tarafından en fazla; kredi tipleri, faiz oranları ve kredi başvurusu (%16), kredi faizi hesaplama (%14), şifre işlemleri (%10), sosyal sohbetler (%8), kredi kartı başvurusu (%7), kur/hisse senedi bilgisi alma (%5) konularında kullanıldığı ortaya çıkıyor.  

Hem müşteri hizmetlerinde hem de dijital kanal stratejilerinde ses teknolojilerinin yeri artıyor

CBOT raporunda ilgi çekici analizlerden biri de sesli sanal asistanların kullanımına ilişkin. CBOT Kurucu ve CEO'su Mete Aktaş çağrı merkezi süreçlerinde yaşanan değişimlerin yazılı kanalların yanında sesli kanallarda da otomasyonu zorunlu hale getirdiğini ifade ederek şunları ekliyor: "Ses teknolojilerindeki hızlı gelişim, tüketicilerin sesli kanalları kullanma taleplerindeki artış ve kurumların ses teknolojilerini iş süreçlerine entegre etme iştahı ses yapay zekasına sahip sanal asistanların tercih edilmesini sağlıyor. Ses teknolojisiyle kurumlar artık uçtan uca ve bütünsel bir müşteri hizmetleri otomasyonuna kavuşuyor. Böylece kullanıcılarına tüm kanallardan hizmet sunabiliyorlar. Yapılan araştırmalara baktığımız sesli sanal asistanların son kullanıcılar tarafından da giderek daha fazla tercih edildiğini görüyoruz. Kullanıcı tarafında artan bu talep kurumların stratejilerine de yansıyor. Keza Türkiye'de yaptığımız analizlere göre halihazırda bir chatbotu bulunan bankaların %36'sının ses teknolojisi ile ilişkili şekilde hizmet verdiklerini, bazı bankaların da ses teknolojilerini planlamalarına aldıklarını görüyoruz. Bu da hem bizim gözlemlerimizi hem de sesli sanal asistanların geleceği konusundaki öngörüleri destekliyor." 

Regülasyonlar bankacılık sektöründe sanal asistan yatırımlarını artıracak

Bankacılık sektörü, hizmet sektörü içinde yeni teknolojilerin öncüsü olarak karşımıza çıkıyor. Türkiye'deki mevcut tabloda, yaygın bir ağa ve geniş müşteri tabanına sahip bankalar ile yenilikçi orta ölçekli bankaların sanal asistanlar konusunda hızlı davrandığı ve müşterilerine bu yeni kanalın imkanlarını sunduğu görülüyor. 

CBOT Kurucu ve CEO'su Mete Aktaş: "Sanal asistanlar artık hayatımızın önemli bir parçası. Bu teknolojiye en hızlı adapte olan bankacılık sektörü ancak çok farklı sektörlerde de sanal asistan kullanımın özellikle pandemi etkisiyle katlanarak arttığını söyleyebiliriz. Araştırmalara baktığımızda kullanıcıların bankalarla iletişimde yapay zeka destekli yazılı ve sesli alternatif iletişim kanal kullanımının %20'lerden %49 seviyesine ulaştığını görüyoruz. Öte yandan Türkiye bankacılık sektöründe geçtiğimiz dönemde dijital banka lisansı ve uzaktan müşteri edinimine yönelik mevzuatsal değişiklikler sektörde dijitalleşmenin önünü açıyor. Önümüzdeki dönemde bankaların; müşterilerin fiziki bir banka şubesine uğramadan banka müşteri olabilmesi gibi önemli değişiklikleri kapsayan bu regülasyonların rüzgarını da arkasına alarak; sanal asistanları bir dijital kanal olarak konumlayacağı, çağrı merkezlerinde yapay zeka ses teknolojilerini daha fazla kullanacağı, yeni sanal asistanlar hayata geçireceği ve mevcut asistanlarını teknoloji ve deneyim anlamında geliştireceği aşikar. Biz de CBOT olarak yapay zeka teknolojimize yatırım yapmaya, bu alanda dünyayı takip etmeye hatta yönlendirmeye devam ediyoruz." diyor.




 

Similar threads

Son yıllarda şirketlerin müşteri tecrübesi ve sadakat tahlillerinde ehemmiyeti giderek artan chatbotlar bilhassa pandemi devrinde şirketlerin müşterilerine süratli ve şahsileşmiş tahliller sunmalarını sağladı. Türkiye'nin yapay zeka tabanlı sanal asistanlar konusunda önder şirketi CBOT da 2020...
Cevaplar
0
Görüntüleme
78
Pandeminin tesirinde geçen 2020 yılında pek çok ulusal ve milletlerarası şirketle iş birliğine imza atan CBOT Gartner tarafından 2020 Temmuz ayında yayınlanan “Gelişen Teknolojiler ve Trendler Tesir Radarı: Bankacılık ve Yatırım Hizmetlerinde Yapay Zeka” araştırmasında önde gelen birinci 16...
Cevaplar
0
Görüntüleme
93
Son yıllarda şirketlerin müşteri tecrübesi ve sadakat tahlillerinde değeri giderek artan chatbotlar bilhassa pandemi devrinde şirketlerin müşterilerine süratli ve şahsileşmiş tahliller sunmalarını sağladı. Türkiye'nin yapay zeka tabanlı sanal asistanlar konusunda önder şirketi CBOT da 2020...
Cevaplar
0
Görüntüleme
76
Anlaşma kapsamında müşteri hizmetleri alanında dönüşüme liderlik eden CBOT’un yapay zeka tabanlı sanal asistanları; Next4biz’in iş süreçleri yönetimi (BPM), müşteri hizmetleri yönetimi (CSM) ve pazarlama ve satış yönetimi (CRM) çözümlerine entegre ediliyor. Gerçekleştirilen iş ortaklığı...
Cevaplar
0
Görüntüleme
82
Geliştirdiği yapay zeka tabanlı chatbotlarla başta bankacılık olmak üzere, e-ticaret, otomotiv, telekomünikasyon gibi önemli sektörlerde hizmet sunan CBOT ve bireysel emeklilik ve hayat sigortaları sektörünün lider şirketi Anadolu Hayat Emeklilik yepyeni bir yapay zekalı sanal asistan projesine...
Cevaplar
0
Görüntüleme
142
858,500Konular
982,382Mesajlar
32,976Kullanıcılar
arktristSon üye
Üst Alt