Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Türkiye'de elektrikli araç bataryası için onay verildi!

Türkiye'de elektrikli araç bataryası için onay verildi!
0
112

teknoloji

FD Üye
Katılım
Ocak 9, 2022
Mesajlar
38,248
Etkileşim
1
Puan
36
Yaş
46
F-D Coin
83
70%2DMilyonluk%2Dbatik%2DFilo%2Dkiralama%2Ddevi%2Dgalericileri%2Dde%2Dvurdu%2D208727%2Ejpg

Bundan 4 ay evvel elektrikli araçlar için batarya üretimi konusunda ortak hareket etmeye karar veren Toyota ve Panasonic'in, Türkiye'de bir şirket kurmaya hazırlandığı ortaya çıktı.

Kelam konusu gelişme ise Rekabet Kurulu'nun bugün verdiği kararların ortasında yer aldı.

Şuranın karar metninde, "Toyota ve Panasonic tarafından, prizmatik lityum-iyon otomotiv akülerinin Ar-Ge, üretim ve satışı ile öbür otomotiv akü teknolojilerine yönelik Ar-Ge faaliyetleriyle iştigal edecek bir ortak teşebbüs kurulması sürecine müsaade verildi" sözüne yer verildi.

JAPON 'DEVLER' İŞBİRLİĞİNE GİDİYOR

Buna nazaran, Japon devlerin Türkiye'de kurmayı planladığı tesiste elektrikli arabaların 'kalbi' olan bataryaların üretimini gerçekleştireceği anlaşılıyor.

Bu arabaların en değerli kesimlerinden biri olan bataryaların Türkiye'de üretilecek olması ise, Türkiye'de üretilen yerli modelleri yakından ilgilendiriyor.



O denli ki, yerli üretim elektrikli arabaların Japon firmaların Türkiye fabrikasından çıkacak pilleri kullanması durumunda fiyatlarının aşağı çekilme ihtimali bulunuyor.

YERLİ ARABASI DE İLGİLENDİRİYOR

Türkiye'de şimdi tam elektrikli araba üretimi gerçekleşmiyor. Ancak, 2016 yılından bu yana Toyota'nın C-HR modelinin hibrit versiyonu şirketin Sakarya fabrikasında üretiliyor.

Japon üreticinin dünyada en çok satan modeli Corolla'nın hibrit motor seçeneği de Mart ayından beri tıpkı fabrikada üretiliyor. Önümüzdeki devirde mevcut bataryalarını 'yerli üretim' olanlar ile değiştirme ihtimali bulunan iki modelin fiyatlarında ise, yaratılacak maliyet avantajının tesiriyle aşağı istikametli değişim yaşanacağı söylenebilir.

Reklamdan sonra devam ediyor 

Toyota'nın yanı sıra, Fransız Renault'un lokomotif modeli olan Clio'nun hibrit versiyonunun Bursa'daki Oyak Fabrikası'nda üretilecek olması da, Japonlar için müşteri çeşitliliği sağlama ihtimali bulunuyor.

Öte yandan, Toyota ve Panasonic'in Türkiye'de batarya üretimi gerçekleştirecek olması, 2021'de yollara çıkacak yerli arabası de ilgilendiriyor.

Türkiye'nin Arabası Teşebbüs Grubu'nun (TOGG) üreteceği arabanın 500 kilometre menzilli elektrikli bir model olacağı göz önüne alındığında, araçtaki bataryaların da yerli olma ihtimali doğmuş oldu.

Bu türlü bir durumda, yurtdışından ithal edilecek bir bataryaya nazaran kıymetli bir maliyet avantajı elde edilerek Türkiye'nin Otomobili'nin tüketicilerin karşısına daha uygun fiyat ile çıkmasının önü açılabilir.

ÇİNLİLER İLE REKABET İÇİN KURULDU

Japon devlerin Ocak ayında açıklanan ortak teşebbüsünün yüzde 51'inin Toyota'nın, geri kalan kısmının ise Panasonic'e ilişkin olacağı belirtilmişti. Kelam konusu adım ile Çinli firmalar ile rekabette öne çıkmanın amaçlandığını kaydediliyor.



Ayrıyeten, hali hazırda Tesla'ya batarya sağlayan Panasonic'in, Toyota ile işbirliği yaparak gelir kaynaklarını çeşitlendirmek istediği Amerikalı üreticiye olan bağımlılığını da bu sayede azaltmayı planladığı bildiriliyor.

Toyota Türkiye Otomotiv Sanayi'nin eski CEO’su Hiroshi Kato, geçen yıl yaptığı açıklamada Corolla'nın hibrit versiyonunun Türkiye'de üretilmesi durumunda, ülkeye batarya üretimi için yatırım gelebileceğini belirtmişti.

O periyot yaptığı açıklamada Kato, "Bizim maliyetlerimiz açısından lokal üreticiler daha ön planda. Türkiye’de kriterlerimizi karşılayan küresel bir pil üreticisi olması halinde birinci tercihimiz bu tarafta olur” halinde konuşarak şirketin bahse bakış açısını özetlemişti.

HT/ Yiğitcan YILDIZ
 

Similar threads

Türk otomotiv sektörünün öncü kuruluşlarından Toyota Otomotiv Sanayi Türkiye, tüm dünyayı etkisi altına alan Koronavirüs (Kovid-19) salgını ile ilgili çalışanlarının sağlığına yönelik tedbirler kapsamında Sakarya’da bulunan fabrikada üretim faaliyetini 21 Mart-5 Nisan tarihleri arası durdurma...
Cevaplar
0
Görüntüleme
94
Hükümet, 2022’de piyasa sunulacak yerli arabanın üretimi için kesenin ağzını açtı. Fakat iç pazarda bile "cazibesinin artırılması gereken" yerli otonun, yurt dışında ne kadar muvaffakiyet talihi olduğunu uzmanlar yorumladı. Deutsche Welle Türkçe’den Aram Ekin Duran’ın haberine nazaran, Türkiye...
Cevaplar
0
Görüntüleme
145
Türkiye'de dizel arabaların pazar hissesi süratle düşüyor. 2015'te yüzde 61.7 olan dizelin hissesi, 2016'da yüzde 61.5'e, 2017'de yüzde 60.67, 2018'de yüzde 58.09'a geriledi. 2019'da 52.03, oldu. Düşüş eğilimi 2020'de de devam etti. Yılın birinci ayında tarihi...
Cevaplar
0
Görüntüleme
87
Honda’nın Türkiye ve Avrupa’daki üretimi durdurma kararını pahalandıran Japon finans ve otomotiv uzmanı Osamu Katayama, çekilme nedenlerinden biri olarak düşük üretim ve satış hacmini gösterdi, ikinci nedeninse Honda arabalarının, Avrupa'da uygulanan yüksek etraf güvenliği standartlarını tam...
Cevaplar
0
Görüntüleme
56
Kamu bankalarının yerli üretimin yanı sıra 1 Haziran'da başlayan olağanlaşma sürecinde toplumsal hayatı desteklemek maksadıyla kredi faizlerini tarihin en düşük düzeylerine çektiği otomotiv bölümünde, talep patlamasını fırsata çeviren birtakım firmalar eserlerine fahiş artırımlar yaptılar...
Cevaplar
0
Görüntüleme
63
858,460Konular
981,104Mesajlar
29,527Kullanıcılar
ConsternatedSon üye
Üst Alt