Akıllı telefonların hayatımıza girdikten sonra bilgisayar tasarrufunun her geçen gün yavaşlamaya başladığını biliyoruz. Evvelden yapmasının mümkün olmadığı birçok şeyi yapmaya başlayan telefonların güçlenme ve kişilerin bunu benimseme suratı bilgisayarlara nazaran çok daha çokça. Bununla birlikte bilgisayarlar "işi bitirme" konusunda mobil cihazlardan çok daha yararlı.
Bu bağlamda -sular seller üzere olmasa da- satılmaya devam edilen bilgisayarda birinin bayrağı önde taşıması gerekiyor. Son yapılan pazar araştırmasına nazaran Çin merkezli bilişim şirketi Lenovo, Yerküre ortalamasında 1. olduğu üzere Türkiye'de de birinci sırada bulunuyor. Çinli şirket tıpkı hengamda oyun bilgisayarları kategorisinde de rakiplerine fark atıyor.
ABD tabanlı market araştırması şirketi International Data Corporation (IDC)'nin 2. çeyrek sonuçlarına nazaran Lenovo, bilgisayar pazarında yerküre umumunda %25,1'lik bir hakka sahip olarak bir numara oldu. Misal formda Türkiye merkezli market araştırma şirketi Growth from Knowledge (GFK)'ın yaptığı araştırmalar, Türkiye'de de durumun yerkürenin geri kalanıyla tıpkı olduğunu ortaya koyuyor. Buna nazaran Lenovo, Türkiye'de %26,1 pazar hakkına sahip.
Akıllı Dönüşüm stratejisini sürdürerek rakiplerini geçtiği düşünülen Çinli şirket, 2019'un 2. çeyreğinde dizüstü ve masaüstü olmak üzere yekun 64,9 milyon adet bilgisayar satarken bu sayı en yakın rakibinin 16,2 milyon sayı ziyadesi. Bu da her dört bilgisayardan birinin Lenovo olduğu mealine geliyor.
GFK ise Türkiye'de topladığı olgularla Lenovo'nun 2. çeyrekte %26,1 pazar hissesi ile liderliğini koruduğunu ve bir devirler çok bilinmeyen Lenovo oyun bilgisayarların yüzde 5,1 artış göstererek %23,1'e ulaştığını belirtti.