iltasyazilim
FD Üye
Yapamıyor, Öğrenemıyor Diye Kızmayın
Okul öncesi ve sonrası çocuğunuzun dil gelişimine, öğrenme maharet ve hızına uyarı edin Doğumla başlayan ve hayat boyu süren, öğrenme güçlüğüsorunu sizin çocuğunuzun da başına gelmiş olabilir Bu sorun erkeklerde ve sol elini kullananlarda daha çok görülüyor
Bir çocuğun zekası sıradan ya da normalin üzerinde olmasına karşın dinleme, düşünme, kavrayış, kendini açıklama etme, okumayazma ya da matematik becerilerinde yaşıtlarına ve zekasına oranla düşük başarı göstermesi olarak tanımlanan özgül öğrenme güçlüğünün, toplumda görülme sıklığı yüzde 115 arasında değişiyor Çocuğun doğumuyla başlayan ve yaşam boyu süren öğrenme ve algılama sorunu; dil gelişimi ve kullanımı, tavır, okumayazma, matematik becerilerini etkileyen bir sorun olduğundan, bireyin eğitimini, mesleğini, jurnal aktivitelerini etkileyebiliyor
ERKEKLERDE DAHA SIK
Özgül öğrenme güçlüğü olan çocukların anne babalarında aynı sorunlar olma olasılığının normal popülasyondan 512 kat daha artı olduğunu bildiren Sema Hastanesi Çocuk Psikiyatrisi Uzmanı Dr Savaş Yılmaz, İkizlerden birinde öğrenme güçlüğü varsa diğerinde de olma olasılığı yüksek Benzer sorun kardeşler için de geçerlidedi Dr Yılmaz'a tarafından bu sorun erkelerde kızlara, solaklarda sağ elini kullananlara kıyasla daha sık görülüyor
KELİME DAĞARCIĞI GELİŞİMİ
Dr Yılmaz, öğrenme güçlüğünün okul öncesi döneme ilişkin belirtilerini şöyle sıraladı: Dil gelişiminde gecikmeler; hatalı telaffuz, kelime dağarcının yavaş gelişmesi gibi hitabe bozuklukları; öz bakım becerilerinde güçlük, terslik, çizim becerilerinde sorun; sayılar, alfabe, saat, günler gibi bazı kavramları öğrenmede zorluk çekme
DANIŞMANDAN TAKVIYE ALIN
Özel öğrenme güçlüğünün tedavisinde problem olan alanlara yönelik özel eğitim desteği verilmesi gerektiğinin altını çizen Dr Yılmaz, Çocuğun hangi alanlarda güçlüğü varsa buna yönelik okuma yazma, yönetim, sezgi gibi eğitim planlanır Bunun yanına ailenin tutumları konusunda bir danışmandan destek alınması, çocuğun güçlüklerini ailece yenme konusunda rahatlık sağlayacaktırdedi Dr Yılmaz hiperaktivite ve depresyon gibi ilave hastalıkların bulunması halinde hap tedavisinin de yapılabileceğini vurguladı
ÇOCUĞUNUZDA BU BELİRTİLERE UYARI!
AKADEMiK BAŞARI: Okul başarısı yaşıtlarına ve zekasına oranla düşüktür Bir Takım derslerde başarısı normal ya da sıradan üstüyken, özellikle okuma gerektiren sözel ağırlıklı derslerde düşüktür
OKUMA BECERİSİ: Okuma hız ve niteliği açısından yaşıtlarından geridir Harfses uyumu gelişmemiştir Bir Takım harflerin seslerini öğrenemez ve harfin şekli ile sesini birleştiremez
YAZMA BECERİSİ: Yaşıtlarına oranla el yazısı okunaksız ve çirkin, derslik düzeyine tarafından yazması yavaştır Bazı harf, rakam ve kelimeleri zıt yazar; bd, mn gibi bazı harfleri karıştırır Heceleri atlar veya harfhece ekler, derslik düzeyine kadar yazılı imla ve noktalama hataları yapar Küçükbüyük harf, noktalama, hece bölme, yazarken kelimeler arasına haylazlık bırakmama veya bir kelimeyi ikiüç parçaya bölerek yazma gibi hatalar yapar
ORGANİZE OLMA BECERİSİ: Odası, çantası, eşyaları ve giysileri düzensiz olup; defter ve kitaplarını kötü kullanır ve yırtar Yazarken geveze satır atlar, tembellik bırakır, sayfanın belirli bir kısmını kullanmaz, zamanını ayarlamakta zorluk çeker, düşüncelerini organize edemez
YÖNETİM BECERİSİ: Yönünü bulmakta zorlanır; sağsol, doğubatı, kuzeygüney, altüst, önarka, dünbugün, öncedaha sonra, gün, ay, sene, mevsim gibi kavramları karıştırır; saati öğrenmekte zorlanır
SÖZEL AÇIKLAMA BECERİSİ: Duygu ve düşüncelerini sözel olarak açıklama etmekte zorlanır, hür konuşurken düzgün cümleler kuramaz, heyecanlanır, takılır, şaşırır ve sınıfta sözel katılımı azdır *
Okul öncesi ve sonrası çocuğunuzun dil gelişimine, öğrenme maharet ve hızına uyarı edin Doğumla başlayan ve hayat boyu süren, öğrenme güçlüğüsorunu sizin çocuğunuzun da başına gelmiş olabilir Bu sorun erkeklerde ve sol elini kullananlarda daha çok görülüyor
Bir çocuğun zekası sıradan ya da normalin üzerinde olmasına karşın dinleme, düşünme, kavrayış, kendini açıklama etme, okumayazma ya da matematik becerilerinde yaşıtlarına ve zekasına oranla düşük başarı göstermesi olarak tanımlanan özgül öğrenme güçlüğünün, toplumda görülme sıklığı yüzde 115 arasında değişiyor Çocuğun doğumuyla başlayan ve yaşam boyu süren öğrenme ve algılama sorunu; dil gelişimi ve kullanımı, tavır, okumayazma, matematik becerilerini etkileyen bir sorun olduğundan, bireyin eğitimini, mesleğini, jurnal aktivitelerini etkileyebiliyor
ERKEKLERDE DAHA SIK
Özgül öğrenme güçlüğü olan çocukların anne babalarında aynı sorunlar olma olasılığının normal popülasyondan 512 kat daha artı olduğunu bildiren Sema Hastanesi Çocuk Psikiyatrisi Uzmanı Dr Savaş Yılmaz, İkizlerden birinde öğrenme güçlüğü varsa diğerinde de olma olasılığı yüksek Benzer sorun kardeşler için de geçerlidedi Dr Yılmaz'a tarafından bu sorun erkelerde kızlara, solaklarda sağ elini kullananlara kıyasla daha sık görülüyor
KELİME DAĞARCIĞI GELİŞİMİ
Dr Yılmaz, öğrenme güçlüğünün okul öncesi döneme ilişkin belirtilerini şöyle sıraladı: Dil gelişiminde gecikmeler; hatalı telaffuz, kelime dağarcının yavaş gelişmesi gibi hitabe bozuklukları; öz bakım becerilerinde güçlük, terslik, çizim becerilerinde sorun; sayılar, alfabe, saat, günler gibi bazı kavramları öğrenmede zorluk çekme
DANIŞMANDAN TAKVIYE ALIN
Özel öğrenme güçlüğünün tedavisinde problem olan alanlara yönelik özel eğitim desteği verilmesi gerektiğinin altını çizen Dr Yılmaz, Çocuğun hangi alanlarda güçlüğü varsa buna yönelik okuma yazma, yönetim, sezgi gibi eğitim planlanır Bunun yanına ailenin tutumları konusunda bir danışmandan destek alınması, çocuğun güçlüklerini ailece yenme konusunda rahatlık sağlayacaktırdedi Dr Yılmaz hiperaktivite ve depresyon gibi ilave hastalıkların bulunması halinde hap tedavisinin de yapılabileceğini vurguladı
ÇOCUĞUNUZDA BU BELİRTİLERE UYARI!
AKADEMiK BAŞARI: Okul başarısı yaşıtlarına ve zekasına oranla düşüktür Bir Takım derslerde başarısı normal ya da sıradan üstüyken, özellikle okuma gerektiren sözel ağırlıklı derslerde düşüktür
OKUMA BECERİSİ: Okuma hız ve niteliği açısından yaşıtlarından geridir Harfses uyumu gelişmemiştir Bir Takım harflerin seslerini öğrenemez ve harfin şekli ile sesini birleştiremez
YAZMA BECERİSİ: Yaşıtlarına oranla el yazısı okunaksız ve çirkin, derslik düzeyine tarafından yazması yavaştır Bazı harf, rakam ve kelimeleri zıt yazar; bd, mn gibi bazı harfleri karıştırır Heceleri atlar veya harfhece ekler, derslik düzeyine kadar yazılı imla ve noktalama hataları yapar Küçükbüyük harf, noktalama, hece bölme, yazarken kelimeler arasına haylazlık bırakmama veya bir kelimeyi ikiüç parçaya bölerek yazma gibi hatalar yapar
ORGANİZE OLMA BECERİSİ: Odası, çantası, eşyaları ve giysileri düzensiz olup; defter ve kitaplarını kötü kullanır ve yırtar Yazarken geveze satır atlar, tembellik bırakır, sayfanın belirli bir kısmını kullanmaz, zamanını ayarlamakta zorluk çeker, düşüncelerini organize edemez
YÖNETİM BECERİSİ: Yönünü bulmakta zorlanır; sağsol, doğubatı, kuzeygüney, altüst, önarka, dünbugün, öncedaha sonra, gün, ay, sene, mevsim gibi kavramları karıştırır; saati öğrenmekte zorlanır
SÖZEL AÇIKLAMA BECERİSİ: Duygu ve düşüncelerini sözel olarak açıklama etmekte zorlanır, hür konuşurken düzgün cümleler kuramaz, heyecanlanır, takılır, şaşırır ve sınıfta sözel katılımı azdır *