
Nvidia Studio Driver için Aralık ayı güncellemesi yayımlandı ve bu yeni güncelleme, oyun yaratıcıları ve özellikle de Blender ile uğraşan herkes için oldukça güzel özelliklerle birlikte geliyor. Blender, kısmen ücretsiz ve açık kaynak olması nedeniyle piyasadaki en popüler 3D modelleme araçlarından biri. Animasyon, modelleme, VFX ve daha fazlası gibi geliştirme çalışmaları için her türlü özelliğe sahip.
PC Gamer’ın haberine göre Blender Cycles yazılımı, Nvidia ekran kartlarıyla daha iyi çalışması için bazı büyük güncellemeler aldı. RTX ekran kartlarına yönelik olarak yapılan bu optimizasyon, MacBook Pro M1’den 12 ila 15 kata kadar daha hızlı işleme (render) süreleri sağlıyor. Bu yeni güncelleme, aynı zamanda modelleme materyallerini işlemek için OptiX aracılığıyla anlık geri bildirimler verilmesine de imkan tanıyor.
Ayrıca yeni Blender 3.0, USD dosya içe aktarma desteği getiriyor. USD dosyaları, Nvidia’nın Omniverse geliştirme iş akışının büyük bir parçası. Aynı anda birden fazla uygulama tarafından düzenlenebilirler ve şimdi Blender ile birlikte bile çalışabiliyorlar. Bir USD dosyasını Blender’a aktarmak; aydınlatma, animasyonlar, yüzey malzemeleri gibi bilgi yığınlarını alıp hepsini Blender dostu sürümlere dönüştürmeyi sağlıyor. Bununla birlikte Blender 3.1’de daha fazla özellik geleceği söyleniyor. Hatta bazı alfa sürümü kullanıcıları, halihazırda bu özellikleri deneyimliyor olabilir.
Blender, Nvidia Studio Driver Aralık ayı güncellemesinin odaklandığı tek yazılım değil. Isotropix’in kısa bir süre önce kullanıma sunduğu Angie ile Clarisse 5.5 de yeni stüdyo sürücüsü güncellemesiyle birlikte bazı geliştirmeler edindi. Bu yeni güncellemeyle birlikte işleme aracının Nvidia RTX ekran kartlarıyla devasa ışın izlemeli sahneleri daha da hızlı işlemesi sağlanıyor.
Buradaki sayfadan Nvidia’nın yeni stüdyo sürücüsünü indirebilir ve güncellemenin içerdiği diğer yeniliklere göz atabilirsiniz.