Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Yerli Mobil Oyunlar, Ortalamanın Üzerinde Beğeni Alıyorlar

Yerli Mobil Oyunlar, Ortalamanın Üzerinde Beğeni Alıyorlar
0
61

morfeus

FD Üye
Katılım
Kas 12, 2021
Mesajlar
2
Etkileşim
4
Puan
38
Yaş
46
Konum
Rusya
F-D Coin
106
yerli-mobil-oyunlar-ortalamanin-uzerinde-begeni-aliyorlar-1617019556.jpg

Mobil oyun sektörü, özellikle son birkaç yılda Türkiye’de ciddi bir atağa kalkmış durumda. Yerli oyun stüdyoları, geliştirdikleri mobil oyunları bir bir dünyaya açıyorlar ve devasa yatırımlarla on milyonlarca oyuncuya ulaşıyorlar. Gaming in Turkey tarafından yayımlanan “Türkiye Oyun Sektörü 2020 Raporu”, Türkiye’deki mobil oyun sektörünü sayılarla masaya dökerken bir yandan da dünya ile karşılaştırdı.

Paylaşılan bilgilere göre Google Play’da bulunan 171 bin 986 oyun yayıncısının 2 bin 689’unu yerli yayıncılar oluşturuyor. Ayrıca Play Store’da bulunan 439 bin 890 oyundan 8 bin 55’i yerli yapımlar. Play Store’da yer alan oyunların ortalama puanı 3,76 olurken; yerli yapımların ortalama puanı 3,94 oldu. Böylece yerli mobil oyunlarımızın dünya ortalamasının üzerinde beğeni aldığını rahatlıkla söyleyebiliyoruz.

Kafa Topu 2 ve Basketball Arena, uluslararası pazarda en başarılı yerli mobil oyunlardan oldu


9329a028dcc46673f3b56375a4fd6d79d74492a4.jpeg

Yerli mobil oyun geliştiricilerinin yayınlamış olduğu en popüler oyunlar 101 Okey Plus, Basketball Arena, Başkanlar, Batak, Bus Simulator, Fun Okey 101, Kafa Topu 2, Recontact Istanbul, Recontact London ve Zula Mobil olarak karşımıza çıkıyor. Konuyla ilgili olarak açıklamalarda bulunan Gaming in Turkey Oyun ve Espor Ajansı Kurucusu Ozan Aydemir, yerli mobil oyunların başarısı hakkında şu ifadeleri kullandı:

“Yerli oyun geliştirici firmalarımız, birçok işte olduğu gibi daha fazla detaycı bir şekilde çalışıyor. Türk yayıncılar, oyuncuların talep ve beklentilerini çok iyi analiz ediyor ve oyunlarını geliştirirken bu sonuçlara göre geliştirmeler yapıyor. Bu da oyunların oyuncular tarafından daha fazla beğenilmesini sağlıyor. Son olarak, birçok coğrafyaya köprü konumunda yer almamız, birçok kültürle harmanlanmamıza ve bu açıdan da farklı kültürlere hitap eden oyunlar üretmemize katkı sağlıyor.”

Oyun sektörü, en fazla yatırım alan sektör oldu

cfe94a36580361f8e119ebc75f49b45ad9d27754.jpeg

Oyun sektörünün koronavirüs salgınının da etkisiyle geçtiğimiz yıl yüzde 9,3 büyüyerek 159 milyar dolara ulaştığını belirten Aydemir, “Bu büyüme, ülkemizde de hissedildi ve geçen yıl 32 milyon olan oyuncu sayısı 36 milyona, 830 milyon dolar olan toplam hasılat 880 milyon dolara yükseldi” ifadelerini kullandı ve geçtiğimiz yıl 9 aylık dönemde oyun sektöründe hisse satışı işlemlerinin 2 milyar dolarlık hacim oluşturduğunu belirtirken açıklamalarına şu şekilde devam etti:

“Tüm bu gelişmeler, oyun sektörünü en fazla yatırım alan sektör konumuna taşıdı. Oyun sektörü, hem ülkemizde hem de dünyada yeni ama son derece agresif büyüyen bir pazar. Riski büyük ama getirisi çok daha büyük bir sektör. Oyun sektörü, birçok yatırımcının yeni gözdesine dönüşmüş durumda. Bu yatırımların her geçen gün artarak büyüyeceğine inanıyoruz.

Türkiye'deki yetişkinlerin yüzde 79'u mobil oyun oyuncusu oldu. Bu da doğrudan oyuncu sayısına ve hasılat rakamlarına yansıdı. Büyümedeki bir diğer sebep de oyunlara olan farkındalığın daha fazla artması oldu. Akıllı mobil cihazların gelişmesi ve kolay ulaşılabilirliği de aynı şekilde oyunlara kolay bir ulaşım sağladı. Günün her anında yanımızda olan mobil cihazlarımızla istediğimiz her an istediğimiz her oyunu oynayabiliyoruz. Bu durum da oyuncu sayılarının ve hasılatlarının hızla büyümesini sağlıyor.”

Mobil oyunların 70 milyar dolarlık dev cirosu ile oyun ekosistemini domine ettiğini belirten Aydemir, “Esporda PC oyunları önemli konumdayken artık mobil oyunlar da esporda söz sahibi konumuna yükseldi. Pandemi döneminde genel ağırlık, hyper-casual tarzı oyunlarda ve PUBG Mobile, Garena Free Fire, LOL Wild Rift, Brawls Stars, Kafa Topu 2 ve Lords Mobile gibi online rekabetin çok yoğun olduğu geniş kitlelere hitap edebilen oyunlarda gerçekleşti” şeklinde konuştu.

Bu arada kardeş şirketimiz Masomo tarafından geliştirilen Kafa Topu 2 ve Basketball Arena'yı aşağıdaki bağlantılardan indirebilirsiniz.


 

Similar threads

Mobil oyun sektörü her geçen gün daha fazla genişliyor ve daha fazla kişiye ulaşıyor. Şu an dünyanın en çok oynanan oyunları arasında PUBG Mobile yer alıyor olsa da farklı kategorilerde aldıkları ödüllerle bazı oyunlar dikkat çekiyor. Dünyanın ödüllü en iyi mobil oyunları listesi: Dünyanın...
Cevaplar
0
Görüntüleme
71
2020 Türkiye Oyun Bölümü Raporu yayımlandı. Oyun ve Espor Ajansı Gaming in Turkey’in her yıl titizlikle hazırladığı ve ülkemizin oyun kesimiyle ilgili bilgilerinden oluşan pazar raporu Türkiye’deki oyun dalına dair finansal bilgilerin yanında ülkemiz oyuncularının alışkanlıklarına da ışık...
Cevaplar
0
Görüntüleme
84
2021'in ilk yarısında 300 milyon dolara yakın yatırım almayı başaran Türk oyun geliştiricileri, bu yıl ikincisi düzenlenen "Mobidictum Business Network #2" isimli etkinlikte gövde gösterisi yapmaya hazırlanıyor. 1-2-3 Eylül tarihlerinde çevrimiçi olarak yapılacak etkinlik, Türk mobil oyun...
Cevaplar
0
Görüntüleme
79
2018 Türkiye oyun bölümü Raporu Esporda Türkiye’nin ismini tüm yerküre duyacak Oyun kesiminde her geçen gün kendini bir adım öne taşıyan Türkiye, yapılan yeni teşebbüsler, mobil oyun tiplerinin popülerliği, espor aktiflikleri ve espor yatırımları ile büyümeye devam ediyor. Mobil...
Cevaplar
0
Görüntüleme
91
2019 yılında İstanbul’da kurulan ve Royal Match adlı oyunu ile popüler olan Dream Games iki yıl gibi kısa bir sürede dünyanın en değerli ve en çok yatırım alan mobil oyun şirketlerinden birisi haline geldi. Geçen yıl haziran ayında aldığı yatırımla 1 milyar dolar değerlemeye ulaşarak Türkiye’nin...
Cevaplar
0
Görüntüleme
100
858,500Konular
982,380Mesajlar
32,976Kullanıcılar
arktristSon üye
Üst Alt