Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Son konular

Çocuklar hangi egzersizleri yapmalıdır?

Çocuklar hangi egzersizleri yapmalıdır?

iltasyazilim

FD Üye
Katılım
Ara 25, 2016
Mesajlar
0
Etkileşim
17
Puan
38
Yaş
36
F-D Coin
14
Çocuk egzersizleri
Çocukların yapabileceği egzersizler



Çocuklar bilindiği gibi bir gelişme ve artış periyodu içindedir Bu periyotta genç çocukların fizyolojik sistemleri, ağır egzersizlerin getirdiği yükleri karşılayacak düzeyde değildir Bu zor ancak gelişme çağı sonrası yakalanabilmektedir Bilhassa 12yaşın altındaki çocuklar oldukça yüksek bir sempatik sistem aktivitesine sahiptir Bu yüzden yüksek bir kalp atım sayısının bulunması ve uzun süren dayanıklılık aktiviteleri onların kapasitelerinin kolaylıkla tükenmesine neden olur Bu dönemdeki çocukların aerobik güçleri düşüktür Yeterli oksijen kullanım kapasitesine sahip değillerdir Çünkü kalbin bir seferde pompalayabildiği kan miktarı yani kalp atım volümleri düşüktür Ayrıca karbonhidrat depoları da ileri yaşlarınkine oranla daha azdır Burada bilinmesi gereken puberte (buluğ çağı ) çağı öncesi beyin, asap, kalp, akciğerler, böbrekler ve organizmanın iç ortamını sabit yakalamak için (homeostasis) koordineli bir şekilde çalışan fizyolojik prosesler (işlemler) bebeklik ve çocukluğun ilk çağlarında zayıftır

Bu sistemlerin gelişimi puberte ve sonrasında görülür Pubertede görülen kuvvetlenme, puberte ile ilgili yok; hormonal faktörlerin bir sonucu olduğu düşünülmektedir Vücudun egzersize ve homeostatik mekanizmaların öteki streslerine cevap verme yeteneği 14 yaşına yığın noktasına ulaşır

Çocukta antrenmanın tehlike ve riskleri

Çocuklarda performansın ansızın ve geçici olarak yükselmesi gözlenir Ufak yaşta antrenmana başlamanın negatif psikolojik etkileri ile ilgili alıştırma sayısı azdır Bir çalışmada Varek, performansları tekrar düşen çocukların şoka girdikleri ve spor yaşamlarını zamanından önce bitirdiklerini yazar Çocukta antrenman tek yönlü uygulanmamalıdır Cottea, yaptığı çalışmalarda antrenman tek yönü olan uygulandığında özellikle iskelet sistemi üzerinde olumsuz etkiler gözlendiğinden söz etmektedir Hem, tek yönü olan antrenman programı uygulandığında en tehlikeli spor dallarını cimnastik sırıkla sırıkla atlama, kürek, cirit halter, trambolin ve kule atlama olduğu görülmektedir

Çocuk antrenmanı için önerileri

Kayıtlı bir spor dalına yönlendirilen çocukların ebeveynlerine, bu alanda çocuğu bekleyen şanslar ve riskler açıklanmalıdır Çocukta sportif başarının, okulu ve geleceğini ikinci plana atmaması sağlanmalıdır Çocukların aileleri ve bilhassa okuldaki vücut eğitimi öğretmenleri ile sıkı diyaloglar kurulmalıdır

Çocuk ve gençlerde motorik özelliklerin gelişiminde duyarlı dönemler

Erkek çocuklarda motorik özelliklerin en yüksek artma gösterdiği yaşlar 4681314 yaşları olarak görülmektedir 9, 11 ve 15 yaşlarında gelişme az olurken, 3, 5, 7, 12, 16, ve 17 ’nci yaşlarda gelişme hiç görülmemektedir Kız çocukları ve gençlerinde ise en yüksek büyüme 4, 6, 9, 10 yaşlarında görülürken; 8, 11, 12 ve 13 yaşlarında daha eksik çoğalma görülmektedir Kızlarda 3, 5, 7, 14, 15, 16 ve 17 ’nci yaşlarda gelişme hiç görülmez

Çocukta ve gençte zor antrenmanının özellikleri

Çocukluk ve gençlik yaşında genel ve fazla yönü olan vücut gelişiminde kuvvet antrenmanı manâlı bir rol oynar Zor antrenmanı genel anlamda mektep öncesi çağda önerilmez Bu yaş basamağında çocukların kemik ve adale gelişimini karşılamak için, uyumlu olarak şiddet çalışmalarından uzak spor yapmaları yeterlidir Bu dönemde her türlü zor çeşidine uygun bir şekilde dayanma, asılma çekme (parmaklık tırmanma, halat çekme ) ile amaçlanan güç gelişimi sağlanabilir başkaca bambaşka bir çalışmaya gerek duyulmaz

İlkokulun birincil sınıflarında çocuğun kendi beden ağırlığı ile oluşturacağı çalışmalar yeterlidir Burada halat çekme, yüksekçe bir yere dayanarak pushup (şınav), direğe veya halata tırmanma, hain barda ayaklar öndeyerde kendini çekme, barfikse asılma, tek ve çift but sıçramalar, çakı hareketleri en uygun düşen baskı çalışmalarıdır Stemmler ’e göre cisim kaslarının kuvvetlenmesi ve tırmanma yeteneği 79 yaşları aralarında en yüksek gelişim düzeyine erişmektedir Bunların peşinde 9 yaş sonrası kendi ceset ağırlığının dışındaki bir ağırlığa taşınarak, sıhhat topu gibi araştırmalar ilave edilebilir Keza antrenman içeriği olarak barfikste düşey olarak kendini çekme, düz zeminde pushup (şinav) karın ve sırt kasları için situp (mekik) ve zıt mekik gibi egzersizler de eklenebilir

Uzmanlar 14 yaşından önce serbest ağırlıkla alıştırma yapılmaması gerekliliğine uyarı çekmektedir

Gelişen yaşla yan olarak enerjik çalışmaların yanı sıra izometrik (statiksakin) çalışmalara da önem verilmeye başlanmalıdır Bilindiği gibi anaerobik kuvvet yaşın ilerlemese ast bir gelişim göstermektedir Bu dönemden sonradan yapılacak şiddet çalışmalarında bağımsızlık ağırlık (halter) devreye girecek ise mutlaka bir bilirkişi kadar programlarının hazırlanması gerekmektedir Erkeklerde kas kuvvetindeki en büyük çoğaltma 6, 8, 13 ve 14 yaşlarında gözlenir Kızlarda ise en büyük artış 4 ve 9 ’uncu yaşlara gözlenmektedir

Çocuk ve gençlerde yapılacak güç çalışmalarının temel ilkeleri

Çocuk ve gençlerde yapılacak kuvvet çalışmalarında göz önüne alınması gereken esas ilkeleri dört asıl başlık altında toplayabiliriz Bunlar sırasıyla şunlardır:

aRizikosuz lakin fiziki verimlilik yeteneği çok yönü olan geliştirilmelidir

b Araştırmalar her yaş dönemine göre planlanmalıdır Hem fazla yönlü istikrarsız ve neşe verici olmalıdır Oyun formu içinde verimlidir

c Esas şiddet (birim güç, vahşi şiddet) ile hareket becerisi ve teknik aralarında yakın ilişki kurulmalıdır

d Gençlerde ortopedik yönden uygun olup olmadığı araştırılmadan üstteki düzeyde yüklenmeler yapılmamalıdır

Önem çalışmalarının irtifa uzamasına etkisi

Tartı çalışmalarına başlama yaşında dikkat edilmesi gereken en manâlı nokta, artma çağıdır Bilhassa maddesel gelişme sırasında, boyun uzaması, kemiklerin epifiz adı verilen artma noktalarından sağlanır Burada epifiz bölgelerine gelen darbeler ve o bölgelere binen bedensel önem, bu bölgelerin erken kapanmasına neden olur Böylece kemiğin büyümesi, boyun uzaması engellenmiş olur

Çocuk ve gençte dayanıklılık antrenmanının özellikleri

Çocukluk ve gençlikte, dayanıklılığın en alıngan olduğu dönemler erkeklerde ve kızlarda 4 yaşından sonraki dönemde rastlanmaktadır Konuyu biraz daha açarsak, erkeklerde 14 ve 15 yaşlar dayanıklılığın çok kolay geliştirilebileceği dönemlerdir Kızlarda bu dönem 13 yaş olarak görülür Bilimsel incelemeler, çocukların buluğ çağı dönemi öncesi devamlı yüklenmelere ve interval (aralı) antrenmanlara uygun olmadığını göstermiştir böylece mektep öncesi ve okul dönemlerinde sağlamlık antrenmanlarının içeriği çoğunlukla oyun formu biçiminde olmalıdır Bunlar ebeleme, stafet yarışları, yer değiştirme oyunları gibi eğitsel oyunlar olabileceği gibi yakan top, küçük basketbol, ufak futbol gibi ufak takım oyunları da olabilir

Ayrıca piramidal yüklenme şeklinde (1–2–3–2–1 dakikalık) koşular da aralarında birer dakikalık dinlenme verilerek uygulanabilir Aralıksız yüklenme biçiminde de 5–10–15 dakikalık koşular yapılabilir Erginlik dönemi sonrası ise alışılagelmiş dayanıklılığı geliştirici çalışmalara başlanabilir

Çocukta ve gençte hareketliliğin özellikleri

Eklemlerin hareket genişliği, yani hareketlilik erkek çocuklarda 4 ve 8 yaşları, kızlarda ise 4 ve 13 yaşları büyük siklet taşımaktadır Bu yaşlarda yükselme büyük orandadır Erkeklerde 6, 9, 13 ve14 yaşları ile kızlarda 6, 9 ve 12 yaşlarında da düşük oranda artışlar gözlenebilir *
 
858,505Konular
982,660Mesajlar
33,046Kullanıcılar
King3838Son üye
Üst Alt