iltasyazilim
FD Üye
1 ILETIŞIM, DİL VE KONUŞMA
Dil kazanımı insanların yaşamları esnasında başardığı en karmaşık işlemlerden birisidir Çoğunlukla çocuklar dili kendi doğal çevrelerinde herhangi bir sorunla karşılaşmadan kazanmaktadır böylece dil kazanımının ne dek karmaşık bir süreci içerdiği bilhassa dil gelişiminde bir bozukluk olduğunda görülmektedir Dil ve konuşma bozukluklarını anlayabilmek, değerlendirebilmek için esas olan kavramların bilinmesi gerekmektedir
Irtibat, dil ve söylev kavramlarının hepsi çocuklarda anadilin kazanılmasını ve güçlüklerini ifade etmek için kullanılmaktadır Bu konuda bazı sorular çoğunlukla karşımıza çıkmaktadır Misal olarak “Bir çocukta bunlardan hangisi problemdir? veya “Tümü benzer şeyi mi ifade etmektedir?
A Iletişim
Bir bilginin, duygunun ve düşüncenin dil kullanılarak (sözel irtibat) veya dil kullanılmaksızın (sözel olmayan iletişim) açıklama edilmesi yöntemidir
Iletişim
B Dil
Bilgilerin iletilmesi amacı ile alışkın bir ahenk içinde sembollerin, seslerin ve jestlerin düzenlenmesidir Dil, sözel ya da yazılmış olabilir
Atatürk yeni Türk Alfabesini öğretirken
Dil bir toplumun kültürünün, geleneklerinin, veri birikiminin bir sonraki kuşağa aktarılmasını sağlayan bir araçtır Her sosyal durum için vazgeçilmez olduğunu söyleyebiliriz Tüm bu aktivitelerin amacı iletişimdir, ırk mesajlarını diğerlerine aktarmaya çalışmaktadır Dil, ahali arasındaki en etkin irtibat yoludur Irk bir arada yaşadıkları tekrar birbirleriyle uzlaşmak için bir sistem geliştirmişlerdir
C Konuşma
Dilin kullanılmasıdır Dilin sembolik birimlerinin yerine geçen sesleri hariç tutmak için kullanılan bir süratli adale harekettir Bize kolay gelen bir sözcük için kaslar ve vücut organlarını biz süratli olacak şekilde kullanırız
Konuşma, iletişim kurabilmek için kullanılan köprülerden biridir
Hitabe için özel tek bir organ yoktur; bir fazla organın birlikte, düzen içinde çalışmasıyla oluşan bir sistemdir Akciğerler, soluk borusu, sert ve yumuşak ağız tadı, dil, çene, dişler, dudaklar gibi bir çok organ konuşmada tayin almaktadır
Dil gelişimi kişiden kişiye çeşitlilik gösterir Dil gelişimi ile ilgili genellemeler yapılması mümkün olsa da, bu genellemeler her çocuk için doğru değildir Çocuklar aralarında dil gelişimi yönünden büyük farklılıklar vardır böylece, bir çocuğun dil bozukluğu hakkında konuşurken fazla titiz olunmalıdır Çünkü, çocuğun dil gelişimi aşağı tanımlanan dönemlere ayrıntılarıyla uymayabilir Bu dönemlerden öbür gelişim gösteren bir çocuk ile ilgili olarak fazla heyecanlanmak da bir hata olabilir Keza, çocuğun olağan gelişim sırasından bir sapma gösterdiği durumlar da dikkate alınmalı ve izlenmelidir
Çocuklar farklı hızlarda gelişim gösterirler Hangisinin bayağı olarak kabul edileceği konusu fazla çeşitlilik göstermektedir Çocukların dil ve tavir gelişimi açısından genelde baktığımızda, dili kullanma yönünden ailelerin bilmesi gereken esas gelişim aşamaları vardır *
Dil kazanımı insanların yaşamları esnasında başardığı en karmaşık işlemlerden birisidir Çoğunlukla çocuklar dili kendi doğal çevrelerinde herhangi bir sorunla karşılaşmadan kazanmaktadır böylece dil kazanımının ne dek karmaşık bir süreci içerdiği bilhassa dil gelişiminde bir bozukluk olduğunda görülmektedir Dil ve konuşma bozukluklarını anlayabilmek, değerlendirebilmek için esas olan kavramların bilinmesi gerekmektedir
Irtibat, dil ve söylev kavramlarının hepsi çocuklarda anadilin kazanılmasını ve güçlüklerini ifade etmek için kullanılmaktadır Bu konuda bazı sorular çoğunlukla karşımıza çıkmaktadır Misal olarak “Bir çocukta bunlardan hangisi problemdir? veya “Tümü benzer şeyi mi ifade etmektedir?
A Iletişim
Bir bilginin, duygunun ve düşüncenin dil kullanılarak (sözel irtibat) veya dil kullanılmaksızın (sözel olmayan iletişim) açıklama edilmesi yöntemidir
Iletişim
B Dil
Bilgilerin iletilmesi amacı ile alışkın bir ahenk içinde sembollerin, seslerin ve jestlerin düzenlenmesidir Dil, sözel ya da yazılmış olabilir
Atatürk yeni Türk Alfabesini öğretirken
Dil bir toplumun kültürünün, geleneklerinin, veri birikiminin bir sonraki kuşağa aktarılmasını sağlayan bir araçtır Her sosyal durum için vazgeçilmez olduğunu söyleyebiliriz Tüm bu aktivitelerin amacı iletişimdir, ırk mesajlarını diğerlerine aktarmaya çalışmaktadır Dil, ahali arasındaki en etkin irtibat yoludur Irk bir arada yaşadıkları tekrar birbirleriyle uzlaşmak için bir sistem geliştirmişlerdir
C Konuşma
Dilin kullanılmasıdır Dilin sembolik birimlerinin yerine geçen sesleri hariç tutmak için kullanılan bir süratli adale harekettir Bize kolay gelen bir sözcük için kaslar ve vücut organlarını biz süratli olacak şekilde kullanırız
Konuşma, iletişim kurabilmek için kullanılan köprülerden biridir
Hitabe için özel tek bir organ yoktur; bir fazla organın birlikte, düzen içinde çalışmasıyla oluşan bir sistemdir Akciğerler, soluk borusu, sert ve yumuşak ağız tadı, dil, çene, dişler, dudaklar gibi bir çok organ konuşmada tayin almaktadır
Dil gelişimi kişiden kişiye çeşitlilik gösterir Dil gelişimi ile ilgili genellemeler yapılması mümkün olsa da, bu genellemeler her çocuk için doğru değildir Çocuklar aralarında dil gelişimi yönünden büyük farklılıklar vardır böylece, bir çocuğun dil bozukluğu hakkında konuşurken fazla titiz olunmalıdır Çünkü, çocuğun dil gelişimi aşağı tanımlanan dönemlere ayrıntılarıyla uymayabilir Bu dönemlerden öbür gelişim gösteren bir çocuk ile ilgili olarak fazla heyecanlanmak da bir hata olabilir Keza, çocuğun olağan gelişim sırasından bir sapma gösterdiği durumlar da dikkate alınmalı ve izlenmelidir
Çocuklar farklı hızlarda gelişim gösterirler Hangisinin bayağı olarak kabul edileceği konusu fazla çeşitlilik göstermektedir Çocukların dil ve tavir gelişimi açısından genelde baktığımızda, dili kullanma yönünden ailelerin bilmesi gereken esas gelişim aşamaları vardır *