iltasyazilim
FD Üye
Satışa yönelik pazarlama yönetimi
Bu seziş göre işletme yönetimi gereken ölçüde satmak çabaları yapmadıkça, işletmenin malının tüketiciler kadar yeter ölçüde satın alınmamasının herzamanki olduğu kanısındadır
Bu kavramın başlıca nitelikleri şunlardır :
İşletmenin esas görevi, tatmin edici ölçüde satışı sağlamaktır
Tüketiciler olağan koşullarda kendi başlarına yeter ölçüde mülk satın alamazlar
Türlü satış arttırıcı araçlar kullanılarak, tüketiciler satın almaya özendirilebilir
Mal satın alanların yeniden almaları umulur, almazlarsa diğer tüketiciler alabilirler
Bu kavramın ışığında çalışan işletmeler, malların satın alındığı yok satıldığı kanısındadırMesela, hayat sigortası, ansiklopedi zahmetsizce satın alınan aranan mallar değillerdir Bu malları satın alacaklar bulunmalı ve mallar zor kullanarak satılmalıdır Bu kavramın en büyük sakıncası tüketici doygunluğuna önem verilmemesidir bu nedenle tip satıcıya güvenini yitirebilir
Bu kavram kar amacı gütmeyen örgütlerde de benimsenir Mesela, siyasal partiler seçimlerde bu kavramın ışığında fazla para ve mücadele harcayarak seçimi kazanmaya çalışırlar Imal kapasitesi pozitif olan işletmelerde bu kavramı benimseyerek satabilecekleri mallar geliştirme yerine, ürettikleri mallar daha çok satmak isteyecekler ve bunun için çalışacaklardır *
Bu seziş göre işletme yönetimi gereken ölçüde satmak çabaları yapmadıkça, işletmenin malının tüketiciler kadar yeter ölçüde satın alınmamasının herzamanki olduğu kanısındadır
Bu kavramın başlıca nitelikleri şunlardır :
İşletmenin esas görevi, tatmin edici ölçüde satışı sağlamaktır
Tüketiciler olağan koşullarda kendi başlarına yeter ölçüde mülk satın alamazlar
Türlü satış arttırıcı araçlar kullanılarak, tüketiciler satın almaya özendirilebilir
Mal satın alanların yeniden almaları umulur, almazlarsa diğer tüketiciler alabilirler
Bu kavramın ışığında çalışan işletmeler, malların satın alındığı yok satıldığı kanısındadırMesela, hayat sigortası, ansiklopedi zahmetsizce satın alınan aranan mallar değillerdir Bu malları satın alacaklar bulunmalı ve mallar zor kullanarak satılmalıdır Bu kavramın en büyük sakıncası tüketici doygunluğuna önem verilmemesidir bu nedenle tip satıcıya güvenini yitirebilir
Bu kavram kar amacı gütmeyen örgütlerde de benimsenir Mesela, siyasal partiler seçimlerde bu kavramın ışığında fazla para ve mücadele harcayarak seçimi kazanmaya çalışırlar Imal kapasitesi pozitif olan işletmelerde bu kavramı benimseyerek satabilecekleri mallar geliştirme yerine, ürettikleri mallar daha çok satmak isteyecekler ve bunun için çalışacaklardır *