Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Türkiye'nin gençlik araştırması şaşırttı! Gençler kendi işlerini kurmak istiyor

Türkiye'nin gençlik araştırması şaşırttı! Gençler kendi işlerini kurmak istiyor
0
111

dagcı

FD Üye
Katılım
Ocak 9, 2022
Mesajlar
38,225
Etkileşim
3
Puan
38
Yaş
69
F-D Coin
71
turkiyenin_genclik_arastirmasi_sasirtti_gencler_kendi_islerini_kurmak_istiyor_1655985036_6221.jpg

Areda Piar tarafından bir araştırmada gençler baz alındı. Araştırmada gençlere iş ve gelecek hakkındaki fikirleri soruldu.



30 Nisan 6 Mayıs tarihleri arasında Türkiye genelindeki gençlerle yapılan araştırma ortaya çok ilginç sonuçlar çıktı. İşte o araştırmanın detayları;

zGQF6_1655985385_4003.jpg
gençler araştırma


GENÇLERİN % 60'INDNA FAZLASI KENDİ İŞİNİ KURMAK İSTİYOR!

Araştırma şirketi Areda Piar, 30 Nisan - 06 Mayıs tarihleri arasında gerçekleştirdiği ve Türkiye’de gençlik yapısının ele alındığı çalışmayı yayınladı. 

15-24 yaş aralığında, Türkiye genelinde Z kuşağından bin 100 genç ile yapılan çalışmada, Türkiye’de gençlerin değerlere bakışı, kariyer planları, iletişim araçları ile ilişkileri, kültürel tercihleri ve kimlik algıları gibi konular masaya yatırıldı. 

TS6Fg_1655985404_2706.jpg
gençler araştırma


KARİYER HEDEFİNDEN ZİYADE PARA KAZANMA ALGISI YÜKSEK!

Z kuşağı, dijital teknolojinin aktif olarak kullanıldığı bir dönemde dünyaya gelmiş olması sebebiyle, iş gücü olarak önceki nesillere göre daha eğitimli ve kendi kararlarını verebilen dominant karaktere sahip bireylerden oluşuyor. Araştırma sonuçlarına göre, girişimci yönlerinin ağır olduğunu düşünen bu kuşak, yüksek oranda kendi işini kurmak istiyor. Aynı zamanda direktifler veren bir yönetici ya da neyi yapıp yapmaması gerektiğini söyleyen iş arkadaşları ile birlikte çalışmaya da pek sıcak bakmıyorlar. Araştırmada Z kuşağına “Tercih şansınız olsa, nasıl bir işte çalışmak istersiniz?” diye sorulduğunda yüzde 62,0’si kendi işim, yüzde 19,8’i devlet memurluğu, yüzde 15,0’i özel sektör ve yüzde 3,2’si kararsızım cevabını verdi. 

cUdBx_1655985417_6976.jpg
gençler araştırma


Aynı araştırmada gençlere çalışma hayatından beklentileri sorulduğunda, yüzde 36,7 para kazanmak yanıtını verdi. Kariyer yüzde 25,0, saygınlık kazanmak yüzde 12,8, tecrübe kazanabilmek yüzde 11,1, kişisel gelişimime katkı sağlayabilmek yüzde 8,0, arkadaş ve çevre edinmek yüzde 5,9 ve bilinir/popüler bir şirkette çalışmak 0,5 ile diğer faktörler olarak sıralandı. 

Ns68k_1655985437_3913.jpg
gençler araştırma


Gençlerin başarı kavramına yönelik algıları incelendiğinde ise çoğunluğunun başarıyı kariyer olarak tanımladığı görüldü. Yaklaşık %25 oranıyla kariyer sonrasında saygınlık ve huzur gibi kavramların gençler için başarıyı ifade ettiği ortaya çıktı. 

REowx_1655985450_6397.jpg
gençler araştırma


GENÇLER İÇİN İLETİŞİM ARACI SOSYALLEŞMEDİR

Araştırma sonuçlarına göre, gençler için sosyal medyada online veya offline arkadaşlarla vakit geçirmek en önemli boş zaman değerlendirme yöntemi. Araştırmada genç katılımcılara “Boş zamanınızı nasıl değerlendirirsiniz?” diye sorulduğunda, yüzde 20,2’si sosyal medyada, yüzde 16,2’si arkadaşlarımla, 14,7’si kitap okuyarak, yüzde 9,1’i konsol oyunları/pc oyunları oynayarak, yüzde 7,9’u spor yaparak, yüzde 7,6’sı ailesiyle, yüzde 5,8’i ev işi yaparak ve yüzde 4,6’sı yalnız kalarak yanıtını verdi. 

Gençlere yöneltilen “Gündeme ilişkin haber almak için en sık başvurduğunuz iletişim kanalı hangisidir?” sorusuna ise, yüzde 61,9 sosyal medya, yüzde 18,1 görsel basın ( televizyon kanalları), yüzde 10,1 internet siteleri, yüzde 5,7 yazılı basın (gazete, dergi), yüzde 4,2 komşu ve ailem cevabını vererek kullanılan iletişim kanallarını gözler önüne serdi.

bYsGo_1655985464_0557.jpg
gençler araştırma


GENÇLERİN GÖZDESİ INSTAGRAM!

Araştırmada gençlerin iletişim araçları ile ilişkisi hakkındaki bulgular arasında, Z kuşağının en sık kullandığı sosyal medya platformu olarak ilk sırada Instagram yer aldı. Gençlerin sık kullandığı sosyal medya platformları sırasıyla şu şekilde; Instagram yüzde 55,2, Twitter 24,2, Tiktok 8,9 Facebook 5,6, Youtube 5,2, Linkedin 0,5, Snapchat 0,3. 
Zeki ve komik karakterler ile kendilerini özdeşleştiriyor
Z kuşağına “Bir dizide veya filmde ne tür oyuncu karakterlerini kendinize daha yakın hissedersiniz?” diye sorulduğunda yüzde 23,8’i zeki, yüzde 22,1’i komik, yüzde 13,9’u hırslı, yüzde 13,6’sı masum, yüzde 11,7’si becerikli, yüzde 6,6’sı kötü ve yüzde 1,8’i güzel olan karakteri kendisine yakın hissettiğini belirtti. Gençler güzel veya yakışıklı olmasından ziyade, zeki ve aynı zamanda komik olan karakterleri kendilerine yakın hissediyorlar. 

METODOLOJİ

Bu araştırma, 30 Nisan - 6 Mayıs 2022 tarihlerinde 15-24 yaş arasındaki 1100 gencin katılımıyla kantitatif araştırma yöntemlerinden CATI “Bilgisayar Destekli Telefon Anket Tekniği” ve CAWI “Bilgisayar Destekli Web Anket Tekniği’’ (Areda Survey’in Profil Bazlı Dijital Paneli) kullanılarak hibrit bir modelle gerçekleştirilmiştir.


 

Similar threads

Areda Piar, 8 ve 15 Haziran tarihleri arasında gerçekleştirdiği araştırmayla Türkiye'nin turizm alışkanlıklarını mercek altına aldı. 1100 katılımcının yer aldığı araştırmanın sonuçlarına göre, Türkiye'nin yüzde 64,2'si tatil için denizi tercih ediyor. Türkiye'nin turizm alışkanlıklarına...
Cevaplar
0
Görüntüleme
107
Araştırma Şirketi Areda Survey, İstanbul Ticaret Üniversitesi’nin iş birliğiyle Türkiye’de aile yapısının ele alındığı bir çalışmaya imza atıldı. Araştırmada, “Evlilik ve nikâh durumu, çocuk sahipliği, yaşlı bakımı, ailenin ekonomik durumu, aileyle ilgili yasalar, aile içi şiddet ve boşanma...
Cevaplar
0
Görüntüleme
82
Özel, devlet ve yurt haricen üniversitelerden 2007 yılında mezun olan ve İstanbul ’da meslek arayan gençler arasında yapılan araştırma şu soruyu sorduruyor:'Gençler biraz da Özel, devlet ve yurt dışında üniversitelerden 2007 yılında mezun olan ve İstanbul ’da meslek arayan gençler arasında...
Cevaplar
0
Görüntüleme
87
Gençler, büyüklerin sözünü dinliyor Visa Europe Türkiye kadar yaptırılan Renkli Ufuklar Araştırması, önceki gün İstanbul Modern ve Sanat Müzesi'nde düzenlenen basın toplantısıyla açıklandı Visa Europe Türkiye Genel Müdürü Berna Ülman, araştırmanın bilgiye erişim, değerlendirme ve karar alma...
Cevaplar
0
Görüntüleme
49
Türkiye nüfusunun yüzde 15,4’ünü oluşturan 15-24 yaş ortası gençleri kapsayan 'Z Jenerasyonu'nun en değerli kaygısı ekonomik meseleler... Gençler, günde yalnızca 25 lira ile geçinmeye çalışırken, 10 gençten 4'ü yalnızca yol parasına sahip... Twentify'nin 'Türkiye’de Z Kuşağı'...
Cevaplar
0
Görüntüleme
36
858,508Konular
982,841Mesajlar
30,629Kullanıcılar
kayzen3131Son üye
Üst Alt