Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Volant Dişlisi Neden Bozulur, Arızası Nasıl Anlaşılır, Belirtileri Nelerdir

Volant Dişlisi Neden Bozulur, Arızası Nasıl Anlaşılır, Belirtileri Nelerdir
0
316

ahmet0135

FD Üye
Katılım
Nis 13, 2018
Mesajlar
3,764
Etkileşim
85
Puan
48
F-D Coin
0
Volant Dişlisi, krank milinden aldığı devinim ile hareket eden, baskı balata aracılığı ile aldığı devinimini pirizdirek miline aktaran parçadır. Söz konusu parça diğer her parça gibi eskimeye, başka arızalı parçaların etkileri ile zamanla bozulabilir
Bu yazımızda Volant Dişlisi Arızası Nasıl Anlaşılır, Belirtileri Nelerdir , titreme ses sorunlarına yol açıp açmadığı değişimi ve araçta nerede bulunduğu gibi merak ettiklerinizi bulabilirsiniz.
Volant Dişlisi Neden Bozulur
En sık bozulma nedeni eskimeye bağlı gerçekleşen nedenlerdir. Her metap parçanın bir ömrü olur. Eskimeye bağlı olarak üzerindeki dirence verdiği tepki zamanla azalır. Marş motoru gibi parçalar da bu dişli üzerine her aracı çalıştırdığımızda baskı yapar ve zamanla dişleri kırılabilir yada tamamen bozulabilir. Genel olarak bozulma nedenleri ise;
  • Eskimeye bağlı bozulmalar
  • Marş Dinamosu Arızası Sebebi İle Bozulmalar
  • Aracın Vurdurularak Çalıştırılması
  • Araç Çalışırken Marşa Basılması
Gibi yanlış uygulamakar volant dişlisi sorunlarının en bilindik sebepleri arasındadır.
Volant Dişlisi Arızası Nasıl Anlaşılır
Parçanın Arızalanması Durumunda Bir takım belirtiler ortaya çıkacaktır. Arızanın derecesine ve türüne göre bulgular şiddetli olabileceği gibi belli belirsiz olarak da görülebilir. En sık görülen Volant Dişlisi Arıza Belirtileri İse;
Volant Dişlisi Arıza Belirtileri;
  • Volant Arızası Titreme Sorunlarına Yol Açabilir
  • Volant Arızası Ses Sorunlarına Yol Açabilir
  • Marşa Bastığınızda Marş Dinamosunun Boşa Dönmesine Neden Olarak Aracın Çalışmamasına Neden Olabilir (Her Zaman Olmaz, Dişlilerin Bozuk Olduğu Bölğelerde Yapar)
Bu belirtiler volant dişli arızasında en sık görülen belirtiler olup harici olarak nadir görülen farklı belirtiler de ortaya çıkarabilir. Tüm bu belirtilerin detaylandırılmış halleri aşağıdaki başlıklarda açıklanmıştır.
Volan Dişlisi Nerededir
Aracın motor ve şanzımanının birleştirği noktada bulunur. Hemen arkasında motor ön kısmında ise baskı balata ve şanzıman bulunur.
Volant Arızası Titreme Yapar mı
Nadir olmakla beraber farklı kırıklık ve diş sorunları devinim esnasında oldukça düşük de olsa bir titreşim oluşmasına neden olabilir. Fakat bu durum artık parçanın ileri seviye arızalanmasına bağlıdır. Genelde diğer belirtiler daha fazla görülür
Volant Arızası Ses Yapar mı?
Parçanın en belirgin belirtisi budur. Özellikle marşa basıldığında çıkan ses volant dişlisinden çıkmasa da volant arızasının belirtisidir. Marşa bastığınızda vızz şeklinde marş dinamosunun dönme sesi gelir ama araç motorundan hiçbir ses gelmez. Bazı durumlarda da söz konusu dişlinin parçaları kırılması durumunda devinim sırasında sürtünme yada ses sorunlarına da yol açabilir.
Dişli Değişimi – Volant Dişlisi Nasıl Takılır
Söz konusu parçanın yeri konusunda yukarıdaki başlıklarda açıklamalar yapmıştık. Değişimi içi şanzıman indirilerek parça değiştirilir. (Şanzımanın içi açılmaz. Sadece parçaya ulaşabilmek için yerinden sökülür) Bu nedenle de işçiliği hem uzun sürer, hem pahalı hem de zahmetlidir.
 

Similar threads

Krank Devir Sensörü Arıza Belirtileri Nelerdir.? Söz konusu sensör araç servislerinde volant sensörü olarak da anılmaktadır. Bu sensöt motor devrinin krank miline olan pozisyonunu ölçer ve söz konusu pozisyonu motor beynine iletir. Araç Beyni, buradan aldığı veriler ile ilk silindirin motor...
Cevaplar
0
Görüntüleme
351
Şarj dinamosu kömürleri biterse ne olur? Şöyle ki şayet aracınızda volant dişlisi bölümünde bir arıza yaşarsanız; aracınız bir çalışıp bir çalışmayabilir. Ancak bu durum marş dinamosu kömürü için geçerli olmamaktadır. Zira marş dinamosu kömürü bittiğinde artık aracınız çalışmayacaktır. Şarj...
Cevaplar
0
Görüntüleme
128
Zamanla artan kilometreye bağlı olarak difransiyel sesi, bilindik ve sıkça karşılaşılan bir problem. Arkadan çekişli araçlarda (Bmw serisi ve Tofaş Serisi Başta Olmak üzere) Arazi tipi 4 WD araçlarda sıklıkla yaşanmaktadır. Bu yazımızda Difransiyel Sesi Nasıl Kesilir konusunda tüm detayları...
Cevaplar
0
Görüntüleme
242
Araçlarda önden gelen ses ve gıcırtı sorunları yaşandığında, araç sahipleri ilk iş olarak ön takım kontrolü için bir rot balans ustasına giderler fakat bu tip kontrollerde Amortisörlerin sağlam olup olmadığına bakılırken takoz aksamı kontrol edilmez. Bu nedenle de ön düzende sorun olmadığı...
Cevaplar
0
Görüntüleme
431
Dizel araçlarda herhangi bir ateşleme sistemi bulunmaz. Yakıt (motorin) sadece sıkıştırılarak ateşlenir. Bu noktaya devreye kızdırma bujileri girmekte. Söz konusu parçanın arızalı olması durumunda araca bazı etkileri olacaktır. Bu yazımızda (Kızdırma) Isıtma Bujisi Bozulursa Ne Olur, arana ne...
Cevaplar
0
Görüntüleme
246
858,465Konular
981,147Mesajlar
29,533Kullanıcılar
TUNCAMMSon üye
Üst Alt